Porsche navodno odlaže električni 718 i veliki SUV sa tri reda sedišta

Kako podseća Motor1, Porsche je potvrdio svoju dugoročnu posvećenost motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, najavom lansiranja novog Macana sa benzinskim motorom za nekoliko godina. Pored toga, Panamera i Cayenne će zadržati motore sa unutrašnjim sagorevanjem i u 2030-im.
Prema novom izveštaju koji objavljuje Automobilwoche, Porsche je možda odložio lansiranje nekoliko ključnih projekata električnih vozila. Električni 718 i novi SUV sa tri reda sedišta su navodno odloženi, ne samo zbog slabije nego očekivane potražnje za električnim vozilima, već i zbog bankrota dobavljača baterija Northvolt. Ovaj zastoj navodno utiče na lansiranje električnog dvojca Boxster/Cayman, kao i vodećeg SUV-a planiranog da se nalazi iznad Cayenna.
Automobilwoche ističe da bi izlazak električnog 718 tokom 2027. godinu bio znatno kasnije od ranije pominjane „sredine decenije“. U međuvremenu, već je prošlo skoro godinu dana otkako je Porsche obustavio proizvodnju Boxstera i Caymana sa benzinskim motorom na evropskim tržištima zbog novih propisa o sajber bezbednosti. Verzije ograničene serije poput Caymana GT4 RS i Boxstera RS Spyder su izuzete. Proizvodnja modela 718 trenutne generacije bi trebalo da se završi kasnije ove godine, što je potvrdio šef proizvodnje Albreht Rajmold, u intervjuu za Automobilwoche u julu 2024. godine. Ako se vremenski okvir održi, Porsche će biti bez Boxstera i Caymana u svom portfoliju otprilike dve godine.
Što se tiče velikog SUV-a, Porsche je prvi put nagovestio projekat pre tri godine tokom konferencije za novinare. Pod kodnim nazivom „K1“, novi model će se nalaziti na platformi Scalable Systems Platform (SSP) Sport, razvijenoj interno. Generalni direktor Oliver Blum je opisao predstojeći vodeći SUV model kao model koji pruža „snažne performanse“, sa „funkcijama automatizovane vožnje“ i „potpuno novim iskustvom“ u kabini.

Ali Automobilwoche sada izveštava da K1 neće biti lansiran do kraja decenije.
Motor1 navodi da je to verovatno jedan od modela koje je Porsche prvobitno zamišljao isključivo kao električno vozilo, ali sada možda razmatra hibridnu ili konfiguraciju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
U međuvremenu, Porsche je nedavno odustao od svojih planova da poveća proizvodnju baterija u filijali Cellforce, navodeći kao razlog „sporiji rast elektromobilnosti“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs