Naslednik Forda EcoSport sve bliže

Render: Motorzoom
Duhovni naslednik Fordovog EcoSporta, novi kompaktni crossover konkurentne cene stiže 2026. godine s hibridnim i električnim motorima. Proizvodnja će se odvijati u Španiji, a zvanična premijera se očekuje tokom 2026. godine. U Fordu očekuju mnogo od ovog modela.
Kao što smo već najavili Ford sprema novi crossover u popularnom B-segmentu. Nakon što se s tržišta povukao omiljeni model poput Fieste, a isto će se desiti i s Focusom krajem godine, američki brend radi na novom modelu osmišljenom da popuni prazninu koja je ostala u kompaktnom segmentu, piše Klix.ba.
Novi model, koji bi mogao da bude naslednik EcoSporta, neće biti jednostavna evolucija. Naime, Fordov crossover će, čini se, ipak imati drugačije ime, novi dizajn i pozicioniranje s ciljem da postane jedan od najpristupačnijih Fordova u ponudi. Biće dostupan s više pogonskih motora, ne samo električnim, već i hibridnim – verovatno u blagoj hibridnoj i potpuno hibridnoj verziji, a nije isključena ni plug-in varijanta.
Ciljano tržište će biti Evropa, gde je potražnja za kompaktnim i svestranim crossoverima i dalje visoka. Iako još uvek nedostaju zvanične slike, pojedini renderi prikazuju moderan i agresivan dizajn, u skladu s najnovijim Fordovim dizajnerskim jezikom.
Među istaknutim elementima nalazimo tanka LED dnevna svetla, veliku prednju masku s horizontalnim letvicama i sive plastične umetke za zaštitu branika. Izgled deluje mišićavo, dok bi dimenzije trebalo da budu nešto manje od Puminih. Naime, dužina bi trebalo da bude oko četiri do 4,1 metar. Čak bi i putnički prostor mogao da deli neke tehnološke elemente s Pumom, poput digitalne instrument ploče i multimedije najnovije generacije.
Novi Fordov crossover će se proizvoditi u Fordovoj fabrici Almussafes u Španiji, gde je potvrđen razvoj modela na "multi-energetskoj" arhitekturi. Ovo je fleksibilna platforma, sposobna da primi različite tipove motora: blagi hibrid, potpuni hibrid, moguće plug-in hibrid, pa čak i 100 posto električni pogon.
Ova fleksibilnost će omogućiti Fordu da ponudi svestrani model koji je u skladu s potrebama kupaca koji su sve više orijentisani na elektrifikaciju, ali još nisu spremni za potpuni prelazak na električni pogon.
Da bi se takmičio u sve zatrpanijem segmentu, novi Ford B-SUV će takođe morati da se fokusira na agresivno pozicioniranje cena, koje bi mogle da počinju od oko 20.000 evra. Cilj će biti ponuditi konkretnu alternativu modelima kao što su Dacia Duster, Renault Captur i Volkswagen T-Cross, kombinujući pristupačnost, tehnološke karakteristike i bezbednost.
Izvor: Klix.ba