Fiat će doživeti pravu renesansu do 2027!

Gijom Kler, menadžer proizvoda u kompanijama Fiat i Abarth, dao je zanimljiv intervju za francuski sajt Auto-infos.fr. Govorio je o budućnosti brenda koji želi da pokuša da (ponovo) zadivi svoje kupce i to ne samo u narednim godinama. Kler je nagovestio da pored onoga što je već poznato, Stellantis će imati neka iznenađenja, uključujući i SUV o kome se još nije govorilo.
Fiat doživljava pravu renesansu, nakon nekoliko baš teških godina zbog nedostatka investicija i novih modela. Kako objašnjava Gijom Kler, sada je pravo vreme za brend iz Torina. Ambiciozni plan elektrifikacije, koji je predviđao potpuni prelazak na električna vozila do 2025. godine, revidiran je jer se „tržište nije kretalo tako brzo kao što su u Fiatu mislili“. Mnogi kupci i dalje preferiraju hibride ili vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Fiat će malo da igra na "vintidž kartu"
Naš plan je bio zasnovan na modelima kao što je nova Grande Pande, dizajnirana od samog početka da primi više motora. Električni Fiat 500 je takođe bio spreman za integraciju hibridne jedinice, što će i da se dogodi do kraja godine. Volimo da unesemo malo svežine, radosti, malo osmeha u prilično sumoran svet. Malo ćemo da igramo i na vintidž kartu, kao što je slučaj sa modelom 500, čak i ako mi se taj termin ne sviđa baš. Više volim da kažem da se oslanjamo na svoje korene. Mislim da je sada pravo vreme, sa 2027. godinom kao ciljem, poručio je Gijom Kler.

Na primer, Grande Panda je inspirisana linijama istorijske Pande iz 80-ih, ali sa čvrstim pogledom usmerenim ka budućnosti. Kler ističe da ne isključuje “nastavak crpljenja iz istorije Fiata”, mada za sebe kaže da je osoba koja uvek gleda napred, ne nazad.

Da, verzija Grande Pande sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem će da predstavlja većinu prodaje. Ali, električna verzija je takođe veoma važna - trebalo bi da dostigne oko 20% od ukupnog broja. To nije mali broj. Verovatno će do kraja godine 80% prodaje i dalje biti sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe ćemo uvesti i manuelni menjač. Podela će varirati između motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa manuelnim prenosom i hibrida sa automatskim menjačem, u zavisnosti od tržišta, otkrio je Kler.

Fiat se neće okrenuti plag-in hibridima, kao što se neće vratiti dizel motorima, jer je to preskupa opcija. A, Fiat mora da ostane pristupačan brend. Takođe, model sa pogonom na sve točkove je realnost. Nedavno je predstavljen Grande Panda 4x4, za sada kao koncept. Klar kaže da će se taj model dobro prodavati, kao i prethodnik Panda 4x4. Međutim, vraćamo se na početak priče - sve mora da se uradi na ekonomski održiv način. Zato će priča oko pravog terenca sa oznakom Fiat još da ostane deo misterije. Ali, ne zadugo!
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat