Otkriveno je kako će se zvati novi Yugo i koliko će da košta

Vest o novom Yugu brzo se “zavrtela” društvenim mrežama i priča o “Jugiću” je postala globalna. Kao što znate, Aleksandar Bijelić je na “Car Design” događaju u Minhenu predstavi maketu nove generacije popularnog automobila iz Kragujevca, čiju bi serijski verziju trebalo da vidimo već u maju 2027. godine. Izgled novog Yuga potpisuje grafički dizajner iz Kleka, Darko Marčeta.

Koliko je realno da Yugo za dve godine pređe put od makete do pravog automobila, u razgovoru za “Dejli Mejl” pokušao je da odgovori doktor Bjelić koji je uspeo da zaštiti ime Yugo, On je već rekao da će se potruditi da zadrži što više sa originalnog modela koji se proizvodio sve do 2008. godine, na prvom mestu karoseriju sa troja vrata. Da bi automobil ostao jeftin kao što je nekada i bio, koristiće motore sa unutrašnjim sagorevanjem i ručni menjač, prenosi Sportal.blic.rs.

Amerikanci su krivi za "najgori automobil u istoriji"
“Dajli mejl” tekst počinje sa rečenicom da je “postojalo mnogo užasnih automobila”, ali da je malo njih uspelo da stekne reputaciju toliko lošu kao naš Yugo. U Velikoj Britaniji čak postoji i knjiga posvećnja njegovoj manjkavosti i da ga mnogi smatraju “najgorim automobilom u istoriji”. Zato ih i čudi zašto bi neko želeo da vrati automobil koji niko nije hteo. Kada je stigao na Ostrvo, “Jugić” je koštao samo 2.795 funti, što je ekvivalentno 8.600 funti u 2025. računajući inflaciju. Bjelić objašnjava kako izgleda budućnost za ponovo rođeni brend, kako namerava da na tržište plasira šest automobila, uključujući roudster i SUV, i zašto originalni Yugo iz 1980-ih nije bio tako loš kao što mnogi pokušavaju da prikažu...

Prvi Yugo je dobio titulu „najgori automobil u istoriji“ od Amerikanaca. Ipak, morate uzeti u obzir da je 1985. godine, kada je Yugo prvi put izvezen u SAD, bio najviše uvezen automobil od svih marki te godine. Danas, Yugo ima veoma jaku bazu obožavalaca i kultni status. Stoga nema potrebe da se popravlja reputacija jer nije bila tako loša kako su je mnogi Amerikanci opisivali. Takođe morate uzeti u obzir njegovu cenu od 3.990 dolara. Automobili dvostruko skuplji od Yuga nisu bili ništa lošiji, a svakako nisu bili ni bolji, ispričao je Aleksandar Bjelić.
Doktor Bjelić kaže da trenutno na Yugu 2027. radi sedmočlana ekipa, zajedno sa dizajnerom Marčetom i njim, kao i da on finansira ceo projekat. Kompanija je sa sedištem u Nemačkoj, ali uskoro će se otvoriti i podružnicu u Srbiji. Pričao je i kako će novi automobil da se zove i koji će motor da koristi.
Naziv prvog modela nove marke Yugo, malog hečbeka s troja vrata biće “Siaj”. Ovo je kombinacija prvih slova imena moje dece: Saleena Isabella i Alisa Jasmin. Prototip će da koristi benzinski motor sa četiri cilindra. Moja želja je da serijska verzija ima ili 1.2 benzinac sa 120 KS ili 1,4 sa 150 KS. Mislim da je to najbolja opcija za putničko vozilo kompaktne veličine i male težine. Trenutno tražimo partnera za proizvodnju. Ako se pravi partner pronađe najkasnije do 2027, proizvodnja bi mogla da započne 2028. ili 2029. godine, kaže Bjelić.

Render: Motor1.com
Glavni rivali su Fiat i Dacia, tržište Balkan sa okolinom
Pričao je i gde će se automobil prodavati, kao i koliko bi mogao da košta kada počne proizvodnja. Još se ne zna gde bi novi Yugo mogao da se sklapa, ali male su šanse da bi to mogao da bude Kragujevac, kao sa originalnim modelom.
Videćemo da Yugo bude dostupan na svim relevantnim tržištima gde se trenutno prodaju brendovi poput Dacije i Fiata. Naravno, zbog istorije, tržišta u bivšoj Jugoslaviji i na Balkanu biće u jakom fokusu, ali ne isključivo. Da sam jedini koji donosi odluke, definitivno bih ciljao na SAD. Uprkos lošoj reputaciji Yuga i šalama o ovom automobilu u prošlosti, baza obožavalaca u Americi raste i raste. Daću svoju preporuku za lansiranje u SAD jer je tržište ogromno i ima prostora za mali automobil za američko tržište, ali ova odluka ne zavisi u potpunosti od mene. Cilj je da cena bude manje od 20 hiljada evra. To je neophodno, inače bi originalna filozofija Yuga propala. Biće to početni model, ali sa svim glavnim funkcijama modernog automobila, poput otključavanja bez ključa, električnih prozora i retrovizora, klima uređaja i navigacije... Ali cena mora da ostane manje 20.000 eura. Razgovarao sam s raznim proizvođačima o troškovima i ova cena nije nerealna, može da se ispuni, smatra Aleksandar Bjelić.

Render: Motor1.com
Novi Yugo će biti spreman do maja 2027.
Doktor Bjelić je siguran da će automobil da bude speman do maja 2027. kao što je i obećao. Potvrdio je i da će novi Yugo da bude samo jedan od ukupno šest modela na kojima trenutno radi.
To nije samo nada. To je činjenica. U 2027. godini predstavićemo prototip s motorom sa četiri cilindra. Tim je već započeo rad, ali ne mogu da vam otkrijem ime partnera koji će da obezbedi motor i pogonski sklop. To je tajna. Dizajnirali smo ukupno šest meseci, uključujući i model Siaj. Trenutno radimo pod velikim pritiskom na dvovratnom Jugo Roudsteru, koji će biti predstavljen u razmeri 1:5 u Nemačkoj u septembru. A u oktobru ćemo biti u Njujorku i predstaviti Yugo SUV. U razvoju su hečbek sa petoro vrata, kabriolet sa četvoro sedišta sa mekim krovom i miniven za komercijalnu upotrebu, otkrio je Aleksandar Bjelić.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Yugo