Nova Mazda MX-5 i u električnoj verziji

Glasine o tome kojim smerom će ići pogonski sklop sledeće generacije Mazdinog modela MX-5 su dostigle svoj vrhunac, a britanski magazin Auto Express piše da će to biti potpuno električni model ili bar da će električni pogon biti opcija uz potpuno novi motor s unutrašnjim sagorevanjem.
Aktuelni model "ND" verzije Mazde MX-5 je na tržištu duže od decenije i praktično je postao antiteza sve težih električnih sportskih automobila kao što su MG Cyberster, Lotus Evija i Maserati Gran Turismo Folgore. S težinom manjom od 1.000 kilograma od debija 1989. godine, MX-5 je ostao veran svojoj originalnoj filozofiji laganog sportskog automobila.
Auto Express tvrdi da je došao do tajnih patenata, koji otkrivaju model MX-5 s električnim pogonom. Baterija je smeštena u tunelu menjača, koji može biti samo sledeća generacija modela MX-5. Konstrukcija je protivna tipičnoj arhitekturi u obliku skejtborda, koju imaju električna vozila.
Pakovanje baterije u tunel menjača nije novo rešenje. Lamborghini Revuelto ima bateriju kapaciteta 3,8 kWh u tunelu menjača. Dok je Mazdin sistem potpuno električni, Lamborghini koristi bateriju kao dopunu plug-in hibridnog sistema.
Kao najprodavaniji roadster na svetu, koji je prodat u više od milion primeraka, konvencionalna veličina i raspodela težine modela MX-5 su održani donekle kreativnim pristupom integrisanju baterije. Osim u tunel menjača, Mazda je ugradila baterije iza oba sedišta, slično rasporedu u budućem električnom Porsche Caymanu.
Kako prenosi Klix.ba, iako to nije navedeno u patentu, sama potreba "tunela menjača" jasno implicira da je tehnologija razvijena na zajedničkoj platformi koju dele verzija sa SUS motorom i konvencionalnim menjačem te verzija s električnim pogonom. U Mazdi su shvatili da je prelazak njihovog sportskog automobila na isključivo električni pogon previše ekstreman i finansijski rizičan potez, tako da su odlučili da prodaju SUS i EV verziju.
U dokumentima se navodi da se "moment inercije skretanja može dodatno smanjiti, jer je baterija ugrađena u tunel, što omogućava da težište vozila bude blizu sredine".
Mazdina dobro poznata filozofija "Jinba-ittai" je učinila da MX-5 bude agilniji. Ovde se pre svega misli na promenu smera vozila, tako da smanjenje "inercije skretanja" pomaže u boljem upravljanju automobilom.
Za sada nema nikakvih informacija o bateriji, ali to bi trebalo da bude baterija kapaciteta većeg od 35,5 kWh.
S obzirom na to da je MX-5 uvek imao zadnji pogon, kao i činjenice da patent prikazuje jedan elektromotor smešten iza sedišta, za očekivati je nastavak tradicije.
Izgled novog modela MX-5 je nagovešten konceptom Iconic SP s rotacionim motorom predstavljenim na sajmu automobila u Tokiju. Mazda je ranije ove godine predstavila svoju "strategiju višestrukih rešenja", kako bi kupcima pružila više pogonskih opcija, uključujući električni i SUS pogon te hibride.
Očekuje se da će novi SUS Skyactiv-Z motor pokretati novu "NE" generaciju modela MX-5 nakon što zameni aktuelnu "ND" generaciju nešto kasnije ove decenije. Novi pogon će zadovoljavati Euro 7 propise o emisiji i služiti kao osnova Mazdine ponude "za male proizvode u eri elektrifikacije".
Zato se očekuju dva različita modela Mazde MX-5 do 2027. godine, jedan s električnim, a drugi s konvencionalnim benzinskim motorom.
Izvor: Klix.ba / Autoexpress.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda