home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Samo koji dan pošto je i zvanično saopšteno da je novi Fiat 500 postao evropski auto godine 2008., italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna je konačno objavio prve zvanične slike i podatke o svojoj interpretaciji ovog retro mališana, nazvanog Cinquino (nedavno su već pustili u opticaj samo jednu teser sliku ali uz veoma malo propratnih informacija). Kao što se vidi sa ovih fotografija, u milanskoj firmi su odlučili da od novog "500" naprave još individualniji lifestyle automobil za šepurenje gradskim ulicama, iako već i fabrički primerak na tom polju ima šta da pokaže. Promene nisu samo vizuelne, već idu i ispod "kože". Spolja najpre privlači pažnju dvobojna karoserija, na kojoj su A i C stubovi, krov, zadnji krovni spojler, lukovi blatobrana, kućišta prednjih svetala za maglu, prednji spojler i donji deo zadnjeg branika ofrabani u nešto tamniju nijansu od ostalih delova automobila. Paket vizuelnih promena podrazumeva i velike 17-inčne AEZ aluminijumske točkove sa Pirelli P-Zero gumama, dva velika ovalna završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i Castanga oznake na B stubovima. Što se unutrašnjosti tiče, dizajneri iz Castagne su površine od tvrde plastike prekrili alkantarom i kožom, a po želji je moguće dobiti i detalje prekrivene karbon fiberom i drvetom. Zanimljivo je da Castagna u saopštenju navodi da je zahvaljujući manjim modifikacijama, povećana i zapremina prtljažnika, i to za 50 litara. A sad, ono glavno ! Uz svo poštovanje prema dizajnerskom umeću firme iz Milana, najviše pažnje ipak zaslužuju promene ispod lima, tačnije ispod poklopca motora. Naime, za sve one kupce koji žele bolje performanse a nemaju strpljenja da čekaju na najavljenu Abarth verziju ovog modela, Castagna je Fiatov 1,4 litarski benzinski agregat sa 16 ventila ojačala ugradnjom mehaničkog kompresora (od 0,4 bara), koji snagu sa standardnih 74kW/100KS diže na svih 114kW/155KS, a obrtni moment sa 131Nm pri 4250 o/min. na 170Nm pri 4500 o/min. Naravno, veća je i maksimalna brzina koja sada umesto 182 km/h iznosi preko 200 km/h, dok je ubrzanje do 100 km/h palo na ispod 10 sekundi. U Castagni su u svoj Fiat 500 Cinquino ugradili i nove Eibach opruge i amortizere, spustili ogibljenje za 30 mm, pojačali kočioni sistem (ventilirajući diskovi od 285 mm) i poboljšali upravljanje. Ipak, nisu saopštili jednu "sitnicu", a to je cena svega ovoga.




čitanja : 1055



Komentari