
Nekima se pri pomisli na Porsche Panameru diže kosa na glavi, jer poput Cayennea "nije pravi Porsche" i u stvari kvari ugled renomirane nemačke marke. Panamera ipak pronalazi kupce bez obzira na svoje navodne nesportske gene. Ako izuzmemo (krajnje subjektivnu) "činjenicu" da je reč o, ruku na srce, ružnom ili u najboljem slučaju "nelepom" automobilu, pod haubom i ispod lima nude se stvari i performanse koje će bez problema demantovati sve kritičare.
Panameri u serijskom izdanju ne nedostaje poleta, uprkos velikoj masi, koja kao da prkosi današnjim trendovima smanjivanja motora, odbacivanja suvišnih kilograma i dodavanja upadljivih "eco", "green" i "ide na struju, hura!" oznaka. Potpuno smo sigurni da kupce Panamere uopšte ne zanima čuvanje okoline niti smatraju da će planet lakše disati ako njihov ultraskupi automobil u atmosferu ispljune par miligrama CO2 manje. Tim i takvim kupcima namenjena je najnovija kreacija tjuning kuće Gemballa.

Pod nazivom GTP 700 kupcima se nudi Panamera Turbo sa pojačanim motorom, ali uz
zanimljiv izuzetak. Poznato je da svi tjuneri rado skidaju kilograme iz
automobila. E pa, u ovom slučaju kilogrami ostaju jer su u Gemballi želeli da stvore
automobil koji će obarati rekorde, a da pritom ne izgubi ništa od svoje
udobnosti i opremljenosti. U tu svrhu motor iz Panamere Turbo pojačan je na
okruglih 700KS, a što je za posledicu imalo sledeće brojke: 0-100 km/h 3,3
sekunde; 0-200 km/h 9,6 sekundi; 0-300 km/h 26,5 sekundi. Sa najvećom brzinom
od 338,8 km/h GTP 700 je postavio novi rekord za limuzine mase veće od 2 tone.
Raskalašnih 2225 kilograma i 700KS na 22-inčnim točkovima i sa svom
pripadajućom opremom - to je Gemballa GTP 700. Debeli, masni šamar u lice svima
koji misle da je ekonomska kriza stvarna pojava u kojoj svi moramo jednako da
učestvujemo. Naivčine!
Izvor: Autosport.hr
Foto: Gemballa