
Automobilske 1980-te su obeležili tjuneri koji su često serijske skupocene modele prepravljali u "unikate" sa, za današnje standarde i pojmove, preširokim gumama, ekstremnim plastičnim dodacima i "mega proširenjima" te često odsečenim krovovima. Pomenimo samo neke od njih, poput nemačkih Koeniga i Stroseka, ili švajcarskog Rinspeeda.
Mada su u to doba "ludih osamdesetih" bogati i često slavni uživali u vlasništvu i vožnji takvih unikata, danas takve prerade koje su se plaćale "suvim zlatom" deluju bizarno, a auto entuzijasti ih većinom smatraju potpunim promašajima i nepotrebnim uništavanjem modela na kojima ništa nije trebalo dirati, piše Jutarnji.hr.
To posebno važi za modele poput Porschea 911 ili Ferrarija Testarosse, tada tjunerima omiljenih "žrtvi". Ako su neke od tih kreacija i preživele do danas u takvom originalnom stanju u kojem su se našli nakon prerade, vrednost im je debelo umanjena u odnosu na originalne primerke koji su poslužili kao baza pa ih je i veoma teško prodati nekome. Ipak, svaka roba ima svog kupca, bar se tako verovatno teše u britanskoj aukcijskoj kući Collecting Cars u nadi da će zaraditi na jednom od najbizarnijih primera prerada iz 1980-ih, preradi kultnog Porschea 911 Turbo 3.3 generacije 930 u nešto nazvano "Porsche Testarossa".

Preradu je izveo švajcarski tjuner Rinspeed 1980. godine, a od ukupno 12 proizvedenih nekolicina je bila s upravljačem na desnoj strani za englesko tržište. Pravi naziv automobila je zapravo Rinspeed Porsche R69 Turbo i veoma je redak i brz. Za sada, putem internet aukcije bolji od tek dvojice potencijalnih kupaca nudi 50.000 funti za ovu grozotu (treba imati na umu da fabrički modeli Porschea 91 930 Turbo s 3,3 litarskim boxerom danas vrede i do 250.000 evra u "mint" stanju), ali ostaje još 12 dana pa je moguće da će cena i porasti.

Uglavnom, ovaj izgledom nakaradni Rinspeedov "Porsche Testarossa" ima poseban body-kit napravljen od stakloplastike, postavljen je na naplatke Gotti od 15 inča sa širokim gumama, a u kompletu s novim prednjim delom i pop-up svetlima, bočnim stranama s vrlo sličnim rebrastim prorezima za vazuh kao kod Ferrarija Testarosse, te preuređenom zadnjim delom sa svetlima s modela 944, ni iz jednog ugla ne izgleda dobro (iako je u svoje vreme, pre više od 40 godina sigurno bio pojava na putu).
Konkretni primerak je fabriku Porschea napustio serijski lakiran u plavu boju, ali kada ga je Rinspeed završio, svoju "kreaturu" je lakirao u biserno belu boju, a i unutrašnjost je potpuno "personalizovana" sa braon kožom i centralnim delom sedišta izvedenim s tkaninom kariranog uzorka.
Automobil je do sada prešao 69.000 milja (110.400 kilometara) kod vlasnika u Velikoj Britaniji, što je još jedna od prednosti koju kuća ističe.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Collecting Cars