

Ono što izdvaja ovaj gradski automobil je njegova klasifikacija kao teški četvorocikl L6e ili L7e, što omogućava i tinejdžerima od 14 godina da ga legalno voze u nekim evropskim zemljama.

Prvi primerci Smarta 4Teen su bazirani na restilizovanoj prvoj generaciji ForTwo (dužine samo 2540 mm), verziji koja se prodavala između 2002. i 2006.

Aznomov tretman osvežava spoljašnjost novim bojama i opcijama točkova, dajući gradskom automobilu nov izgled. Značajnije nadogradnje su međutim unutar kabine sa dva sedišta, gde vrhunski materijali poput kože, ugljeničnih vlakana i alkantare značajno podižu utisak.

Što se tiče motota, originalni benzinac je ovde zamenjen električnim motorom sa 15 kW/20 KS. Električna konverzija dodaje LiFePO4 bateriju kapaciteta 11,4 kWh, omogućavajući do 140 km dometa između punjenja. Priključak za punjenje se nalazi ispod poklopca goriva, tako da nisu napravljene nikakve izmene u spoljašnjem dizajnu osim izostavljanja izduvne cevi.
Brzina je ograničena prema evropskim propisima za četvorocikle: verzija L6e, za 14-godišnjake, dostiže maksimalnu brzinu od 45 km/h, dok L7e varijanta za 16-godišnjake može do 90 km/h.
Prema Aznomu, 4Teen nudi „superiornu zaštitu“ u poređenju sa konvencionalnim lakim i teškim četvorociklima zahvaljujući svojoj Smart ForTwo bazi. Tridion sigurnosna ćelija, vazdušni jastuci, ABS, ESP i zatezači pojaseva ga čine jednom od sigurnijih opcija u ovoj kategoriji.
Problem bi međutim mogla da bude cena. Smart 4Teen naime startuje od 24.339 evra...
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs