home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Novi Opelov SUV model Antara (čija je prodaja nedavno počela i u Srbiji), već je prošao ekskluzivni "hrom" tretman kod firme Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini hromirani elementi (bul bar i pragovi, sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovoj Antari daju daleko napadniji i dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji bul bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Sportski izgled ove Antare upotpunjuju 18-inčni alu točkovi Cobra Sahara 8Jx18. Za sve ove elemente, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.





Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden jeste ovaj Range Rover Sport ali sa 3,6 litarskim turbo-dizel V8 agregatom, i to pojačanim, koji sada razvija 232kW/315KS što je za 43 konja više u odnosu na fabrički motor (200kW/272KS). Maksimalni obrtni moment je takođe porastao i sada iznosi odličnih 700Nm (standardno 640Nm). Modifikacije na motoru su naravno zaslužne za poboljšanje performansi ali je istovremeno smanjena i potrošnja ovog britanskog aristokrate. Arden se potrudio da i vizuelno naglasi promene ispod haube pa ovaj Range Rover Sport ima nove prednje i zadnje spojlere (napred sa integrisanim dodatnim svetlima), hromirane pragove, nove točkove i sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi, koje se brinu za odličan akustički i estetski doživljaj. Inače, Arden već 30 godina dorađuje ekskluzivne britanske automobile poput Jaguara i Land Rovera, koji posle njegove obrade postaju još ekskluzivniji i atraktivniji.



Najnovija kreacija nemačkog tjunera MTM (Motoren-Technik-Mayer) jeste ovaj Audi RS4 Clubsport sa zdravih 535 konja ispod poklopca motora. Odmah da kažemo da cena prerade standardnog Audija RS4 sa 4,2 litarskim V8 motorom od 420KS, u ovakav projektil na točkovima, iznosi 20.000 evra. Zašto projektil ? Dovoljno je pomenuti ubrzanje do 100 km/h za 3,9 sekundi, do 200 km/h za 11,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 320 km/h pa da sve bude jasno i bez dodatnih pojašnjenja (serijski model 250 km/h i 4,8 sekundi ubrzanja do stotke). Ipak, da kažemo da je to postignuto ugradnjom novog superchargera (švedski Lysholm Technologies Twin Screw Compressor) kao i strogom dijetom (između ostalog hauba, na kojoj su dodatni prorezi za vazduh, je od karbon fibera). Auto je lakši odnosu na fabrički (sada 1660 kg) mada je dodata sigurnosna oprema i veće kočnice. Ostale promene uključuju novo sportsko ogibljenje (testirano na Hokenhajmu i Nirburgringu) i novi izduvni sistem. Pogon je naravno integralni Quattro, trag točkova je nešto širi (točkovi od 19 inča, gume Michelin Pilot Sport 265/30) dok je menjač manuelni sa 6 stepeni prenosa. Pritom, biće izrađeno samo nekoliko primeraka ovakvog RS4 pa je ekskluzivnost zagarantovana. 




Posle nedavne obrade Fiata Grande Punto od strane tjuning kuće Carzone Specials, iz iste firme stiže i novi aero body kit za još jedan automobil iz iste klase - uspešni Peugeot 207. Aerodinamički paket, nazvan Stream, podrazumeva novi prednji i zadnji branik agresivnijeg izgleda i sa integrisanim spojlerima, moćnije pragove (zbog kojih auto optički izgleda niži nego što u stvari jeste) i hromirane felne od 17 inča sa gumama dimenzija 215/40. Naravno, kao i kod svakog ozbiljnijeg tjuninga, znak proizvođača, u ovom slučaju Peugeota, skinut je sa prednjeg kraja automobila.




Wald International je japanski tjuner specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila poput BMW-a serije 7, Bentley-a GT ili Mercedesa S klase. Izgleda da su se u Waldu konačno setili da i u Japanu imaju dovoljno atraktivnu limuzinu najviše klase, koja zaslužuje da se doradi. Naravno, radi se o Lexusu LS460, koji u Waldovoj obradi nosi naziv SF4GK. Japanci su Lexusu LS460 dodali prilično uzdržani aero body kit (novi branici, suknjice sa strane i jedinstveni spojleri napred i nazad) kao i izuzetne Waldove Portofino alu točkove od 20 ili 22 inča. Maska hladnjaka je ofarbana u boju karoserije, u kojoj je i logo Lexusa i koji je Wald zadržao, za razliku od nekih drugih tjunera, koji skidaju znak proizvođača. Ostale promene uključuju manje doterivanje 4,6 litarskog V8 motora (serijski 380KS, 250 km/h, ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi) i novi sportski kočioni sistem. Unutrašnjost je bogatija za sportski upravljač, elemente od karbon fibera i originalne Waldove patosnice. 




Ima ljudi kojima ni AMG verzije Mercedesa nisu dovoljno snažne i prestižne pa je takvima nemački Brabus ponudio svoj B63 S tjuning paket za sve Mercedes 63 AMG modele. Drugim rečima, povećanje snage na 404kW/550KS i 650Nm za sve AMG automobile, koji imaju ugrađen 6,2 litarski V8 motor. Na primeru Mercedesa CLS 63 AMG vidi se efekat ovog Brabusovog paketa. Naime, CLS 63 AMG sada sa 550 konja (umesto 514KS) do 100 km/h ubrzava za 4,3 sekunde i postiže maksimalnih 330 km/h dok standardni AMG CLS 63 stotku dostiže za 4,5 sekundi i (limitiranih) 250 km/h. Ukratko, vrednosti dostojne pravog super-sportskog automobila. Brabusov sportski paket podrazumeva reprogramiranje elektronike motora, ubacivanje novog sportskog filtera za vazduh i novog sportskog izduvnog sistema. Ipak, ovaj tjunirani V8 motor i dalje zadovoljava Euro4 standarde. Kao što smo rekli, Brabusov B63 S paket je namenjen svim Mercedes 63 AMG modelima pa tako Mercedes ML63, zahvaljujući povećanju snage na 550KS, 100 km/h postiže za 4,9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 275 km/h. Naravno promene su doživeli i ogibljenje, kočnice, točkovi i gume. U zavisnosti od modela, Brabus kupcima nudi točkove veličine do 23 inča odnosno gume dimenzija do 315/25R 23. Za poboljšanje već ionako izuzetnih voznih karakteristika AMG-ovih modela, Brabus je ogibljenje približio tlu za dodatnih 20 mm. Kod kočnica nema kompromisa pa Brabusov kočioni sistem podrazumeva diskove prečnika 380 x 36 mm napred i 355 x 28 mm na zadnjoj osovini. Ovde i napomena da Brabus za sve Mercedes 63 AMG modele, kao opciju nudi i ugradnju keramičkih diskova. U Brabusu unutrašnjost AMG 63 modela oplemenjuju kožom, alkantarom, ergonomski oblikovanim sportskim upravljačem, aplikacijama od karbon fibera kao i pločicama sa Brabus značkom i zanimljivim detaljem u vidu brzinomera, izgraviranog na 360 km/h.     



Tokom proteklog vikenda (2.-3. jun) na belgijskoj stazi Spa-Francorchamps, britanska tjunerska kuća Autodelta, predstavila je doteranu verziju svog već ionako potentnog modela 147 GTA AM 3,7 Super, napravljenog na bazi standardne Alfe 147 GTA. Događaj još više dobija na značaju kada se zna da ove godine Autodelta slavi i 20-godišnjicu postojanja. Za te dve decenije, Autodelta se pretvorila u vodeći inženjerski centar za razvoj ultimativnih sportskih mašina, baziranih na modelima Alfa Romea. Uglavnom, u Belgiji je Autodelta zvanično promovisala novo remek delo - brutalnu  Alfu 147 GTA AM 3,7 Super sa svih 422 konja ! (dosadašnji istoimeni model je razvijao okruglo 400KS dok serijska Alfa 147 GTA ima 250KS). Zapremina Alfinog 3,2 litarskog V6 motora je povećana na 3750 kubika, dodat je Rotrex-ov kompresor sa pritiskom od 0,75 bara i još nekoliko izmena i dobijeno je 422KS pri 7000 obrt./min. i 520Nm obrtnog momenta (serijski model tačno 300Nm). Autodeltin tim inženjera je u proteklih 6 meseci testirao novi automobil na Silverstonu, Donington Parku i Nurburgringu pa ne iznenađuje činjenica da se ova Alfa, bez obzira na veliku snagu i performanse, i dalje lako vozi, kao najobičniji auto za svaki dan. Budući da i ova Alfa ima pogon samo na prednim točkovima, bile su neophodne izmene na ogibljenju. Osim kraćih opruga, na novo podešene geometrije točkova i novog anti-roll bara, u Autodelti su dodali i njihov samozatvarajući diferencijal kao i novi aerodinamički zadnji spojler.  



Posle obrade novog VW Touarega od strane tjunera ABT, stiže brz i ubedljiv odgovor specijaliste za tjuning VW modela, nemačke firme JE DESIGN. Naime, JE DESIGN povećava snagu Touaregovih motora pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. Naravno i maksimalni obrtni momenat je viši pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm umesto standardnih 750Nm. Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (serijski 165kW/225KS) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 207 km/h maksimalne brzine dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja). Toliko o motorima a sada da vidimo čime ovaj Touareg zaslužuje nadimak bela ajkula. Pre svega, svojim moćnim i dinamičnim izgledom, koji je "posledica" obimnog i agresivnog aero body paketa. Body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet novih pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda niži nego što jeste) i novi zadnji spojler. Naravno, bela boja se fantastično uklapa u ove dodatne elemente pa Touareg izgleda opasno kao ajkula u napadu čak i kada stoji. Još nije kraj ! Tu su i spušteno gibljenje za 35 mm i novi sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm). Vrhunac svega su 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. A za kraj i informacija da JE DESIGN sprema još spektakularniji WIDE BODY kit za još opakiji izgled novog Touarega.

 



BMW X5 M Sport Pack

1 Jun 2007 - 01:29 Tuning Link

BMW je predstavio sportski M paket namenjen modelu X5 i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SUV automobilu odnosno SAV kako BMW naziva ovu klasu. M Sport Pack praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), proširenja blatobrana, nove pragove i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima, M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreću u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije. 




Posle VW Golfa R32 sa 575KS i VW Bube sa 472KS, iz tjuning kuće HPA Motorsports stiže i obrada Audijevog TT modela po imenu FT-550 Twin Turbo. Osim narandžaste boje, kakvu koristi i Lamborghini Gallardo, HPA Audi TT ima još jedan Lamborghinijev "detalj" i to vrata firme LSD, koja se otvaraju u vis i koja ovaj Audi još više približavaju italijanskom superautomobilu. Ipak, HPA Audi TT  raspolaže sa svih 550KS dok Lamborghini Gallardo u standardnoj verziji ima 520, a u nedavno predstavljenoj Superleggera verziji 530 konja. Snaga serijskog Audijevog 3,2 litarskog V6 motora je sa 250KS, uz pomoć dva Garrett-ova turbo punjača i novih interkulera, povećana na pomenutih 550konja pa HPA Audi TT stiže do 100 km/h za 3,5 sekundi dok Lamborghini Gallardu sa 520KS za to treba 4 sekunde a onom sa 530 konja tačno 3,8 sekundi ! HPA je spolja dodao još 19 inčne BBS felne sa Dunlop gumama i sportski izduvni sistem sa duplim završetkom izduvne cevi. Ono što se ne vidi na prvi pogled jesu jače i veće kočnice sa diskovima 365 x 34 mm napred i 335 x 22 mm pozadi kao i KW sportsko ogibljenje. Pogon je naravno integralni Quattro a menjač je DSG sa duplim kvačilom. U informaciji se ne pominje maksimalna brzina ovog Audija. 



Drugim rečima, radi se o BMW-u serije 3 u CC varijanti (Coupe-Cabrio) sa bi-turbo motorom od 306KS, koji je prošao estetsku doradu nemačke tjuning kuće AC Schnitzer. Mnogima je i serijski izgled pomenute "Trojke" sa metalnim sklopivim krovom sasvim zadovoljavajući ali ima mnogo onih, koji ipak žele da svoj primerak izdvoje iz mase sličnih a takvima u AC Shnitzeru itekako znaju da udovolje. Ukratko, AC Schnitzer je za agresivniji (i skuplji) izgled "Trojke" CC predvideo nov aero body kit, koji sadrži agresivnije branike sa velikim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, atraktivnije suknjice sa strane, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi (za moćniji akustički doživljaj) i nove točkove jedinstvenog AC Schnitzer dizajna, veličine 19 (225/35R19 napred i 255/30R19 nazad) i 20 inča sa gumama dimenzija 245/30R20 napred odnosno 295/25R20 nazad. Bi-turbo motor od 225kW/306KS nije diran pa ovaj BMW postiže 250 km/h dok ubrzanje do stotke iznosi 5,5 sekundi. Ipak, iz AC Schnitzera najavljuju da već rade na razvoju sportskog paketa za povećanje snage ovog motora kao i na novom sportskom ogibljenju, koji se već uveliko testira na stazi Nurburgring. Ni tu nije kraj. Uskoro će AC Schnitzer ponuditi i paket za povećanje snage dizel modela 335d (standardno ima 286KS) dok je već u ponudi Power-Plus paket, koji snagu 3,0 litarskog dizel agregata podiže sa serijskih 170kW/231KS na 195kW/265KS.

 



Hamann Ferrari F430 Spider

27 Maj 2007 - 15:21 Tuning Link

Još jedna obrada Ferrarija od strane nemačkog Hamanna. Ovoga puta na red je došao F430 Spider, dakle kabriolet verzija najmanjeg Ferrarija. Ono što smo napisali prošle nedelje za Hamann Ferrari F430 Black Miracle, može se napisati i za F430 Spider jer je i F430 Spider dobio povećanje snage za skoro 50KS (umesto 360kW/490KS sada 396kW/538KS) i novi aerodinamički kit za atraktivniji izgled i poboljšanje voznih osobina. I u slučaju Spidera, aero body dodaci podrazumevaju novi prednji spojler, suknjice sa strane, krilo pozadi i zadnji difuzor (sve u crnoj boji i od karbona ili fiberglasa) kao i 20-inčne alu felne (gume 235/30-20 napred i 325/25-20 pozadi). Paket sadrži i novi set opruga, koje se brinu kako za nižu siluetu, tako i za veću agilnost u vožnji. 




Ako tražite način kako da vaš novi Fiat Grande Punto izdvojite iz mase, onda tjuning firma Carzone Specials ima pravo rešenje za vas. Ovako može da izgleda i vaš Punto ako na njega nakalemite Carzone body kit nazvan Shogun, koji uključuje potpuno novi i agresivniji prednji branik sa integrisanim spojlerom i novom maskom (bez znaka proizvođača naravno), veći i robusniji zadnji branik kao i suknjice sa strane ali su ove potonje namenjene samo Puntu sa 3 vrata dok branici mogu da se namontiraju i na varijantu sa 5 vrata. Carzone nudi i KW kit za spuštanje ogibljenja i to za 80 mm napred a pozadi za 60 mm. Paket zaokružuju dupli završetak izduvne cevi i 19-inčni ACE točkovi sa Uniroyal Rainsport gumama, dimenzija 225/30-19. Crna boja nije obavezna ali ovakvom Puntu veoma dobro stoji.



Kicherer SL K 60 Evo Black

23 Maj 2007 - 00:53 Tuning Link

Tjuning kuća Kicherer je samo za "odlikaše" doradila Mercedesov SL 600, čiji V12 motor zahvaljujući obradi ove firme sada raspolaže sa 445kW/605KS. Time je Kicherer SL K 60 Evo Black postao jedan od najsnažnijih roadstera na svetu, koji do 100 km/h stiže za 4,3 a do 200 km/h za samo 14,2 sekunde. Nažalost, maksimalna brzina je elektronski ograničena na "samo" 300 km/h. Za poređenje, serijski Mercedes SL 600 ima 380kW/517KS, ubrzava do stotke za 4,5 sekunde a brzina je takođe ograničena ali već na 250 km/h. Sem dorade motora, Kicherer je SL K 60 Evo Black opremio sa aerodinamičkim kompletom od karbona (inače dostupan za sve verzije Mercedesa SL), koji poboljšava aerodinamiku automobila i stabilnost pri brzoj vožnji (a kakva je inače vožnja u ovakvom automobilu ako nije brza ?). Ovakav komplet za ekskluzivniji i moćniji nastup sadrži nove branike (napred sa velikim centralnim otvorom za vazduh za bolje hlađenje motora i kočnica), zadnji difuzor, nove pragove, agresivniju prednju masku (a la Mercedes McLaren SLR) integrisanu sa poklopcem motora a tu su i spoljašnji i unutrašnji retrovizori od karbona. Ekskluzivan interijer je oplemenjen sportskim upravljačem sa polugama za menjanje brzina od karbona (opet karbon) i još par dekorativnih elemenata od pravog karbona (ovi baš ne štede na karbonu !). Kako to već priliči za svaki ozbiljan tjuning tretman, i Kicherer je za ovu alu predvideo nove alu točkove i to od 20 inča sa Continental gumama 255/30 ZR 20 napred odnosno 305/25 ZR 20 pozadi. Za poboljšanje ionako odličnih voznih osobina, u Kichereru su spustili SL K 60 Evo Black za dodatnih 25 mm. Ovako brz auto treba i zaustaviti a za to se brine Kichererov kočioni sistem sa XXL veličinom diskova. Kruna svega je i novi sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi, koji ne poboljašava samo performanse ovog monstruma već i stvara fantastičnu "muzičku" simfoniju.   




JE Design Seat Leon Cupra

22 Maj 2007 - 01:07 Tuning Link

Posle obrade Seata Leon FR, na red je došao i Leon Cupra, koji već ionako sa svojih 240 konja nudi odličan odnos performanse/cena. Uglavnom, JE Design je snagu serijskog 2,0 litarskog TFSI motora u Leonu Cupra podigao sa 177kW/240KS i 300Nm na 210kW/285KS i 385Nm. Posledica toga je i povećanje maksimalne brzine sa 247 na 261 km/h i smanjenje vremena potrebnog za dostizanje 100 km/h sa 6,4 na samo 5,9 sekundi. Da bi još više naglasio promene ispod limenog odela, JE Design je na svoj Leon nakalemio aero body kit za privlačniji i daleko agresivniji izgled u odnosu na standardni model. Body paket sadrži novi prednji branik sa ogromnim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, zatim difuzor pozadi sa 4 izduvne cevi, nove pragove, zadnji krovni spojler kao i novu masku (bez znaka proizvođača), retrovizore u karbon look-u i "trepavice" za prednja svetla. Auto je približen zemlji za dodatnih 30 mm čime je sniženo težište i time poboljšano upravljanje i agilnost u vožnji. JE Design nudi i sportskiju verziju sa ogibljenjem, koje može biti spušteno od 35 do 65 mm. Promene zaokružuju novi 18 ili 19-inčni točkovi u hrom look-u ili u mat crnoj boji. U ovakvoj kombinaciji boja kao na slici, crni točkovi, isti takvi retrovizori i prednja maska, čine odličan kontrast anđeoskoj beloj boji karoserije, koja pod svojim odelom u stvari krije pravog đavola. Ili je bela ajkula možda ipak bolji naziv za ovaj auto ? Ipak, ni tu nije kraj. JE Design sprema još snažniju verziju Seat Leona sa okruglih 300 konja i još agresivnijim aero body paketom.