Izvor : Beta, Blic
Ministar ekonomije Srbije Mlađan Dinkić ocenio je da bi
proizvodnja novog Fijatovog automobila u kragujevačkoj zastavi trebalo da počne
do kraja 2009. godine.
"Fijat razmišlja da prvi model gradskog automobila proizveden u Kragujevcu
nosi znak zastave", kazao je Dinkić u intervjuu agenciji Beta.
Prema rečima ministra ekonomije i potpredsednika Vlade
Srbije, plan je da više od 95 proizovodnje iz Fijatove kragujevačke fabrike ide
u izvoz.
Dinkić je rekao da je predviđeno da se carina na uvoz automobila u Srbiju
prepolovi od 1. januara 2009. godine, jer se Fijat ne plaši konkurencije, dok
bi od 2010. godine će ta carina bila potpuno ukinuta.
Podsećajući da će ugovor Srbije i „Fijata“ o strateškom
partnerstvu biti potpisan u prvoj polovini septembra, Dinkić je istakao da je
taj dokument u svim bitnim elementima dogovoren, ali da je još ostalo da se
dogovore detalji oko obima ulaganja u infrastrukturu.
„Suštinski je bilo sve gotovo krajem jula i ugovor ima oko 200 stranica,
zajedno s aneksima“, rekao je Dinkić, ističući da će s obzirom na važnost
ugovora na njegovo potpisivanje doći državni vrh Italije.
Dinkić je ocenio da takvu investiciju Srbija još nije imala jer će, kako je
istakao, Italijani uložiti više od 800 miliona evra, dok će država Srbija u
naredne tri do četiri godine investirati oko 300 miliona evra u infrastrukturu.
Kompletno će, kako je naveo, biti modernizovana pruga od Kragujevca do Lapova,
napraviće se obilaznica oko Kragujevca, biće izgrađene i nove trafo-stanice i
gasna postrojenja.
Prema dogovoru o strateškom partnerstvu s „Fijatom“, predviđeno je i da se u
„Zastavi“ obustavi proizvodnja automobila tipa „jugo“, kazao je ministar, i
dodao da postoji zakonska obaveza da se obezbedi sedmogodišnja zaliha rezervnih
delova za te automobile.
Dinkić je rekao da će država za tu namenu obezbediti sredstva za nabavku
repromaterijala.
Prema njegovim rečima, do kraja oktobra bi trebalo da bude okončana proizvodnja
krupnih delova, nakon čega će krenuti demontaža starih proizvodnih linija i
montiranje novih, s tim da će ostati samo linija za „punto“.
Dinkić je rekao da bi, uporedo sa završetkom pregovora sa „Fijatom“, u Srbiju
trebalo da dođe i velika delegacija proizvođača kamiona kompanije „Iveko“, koji
namerava da realizuje investiciju koja je „mnogo ozbiljnija“ nego što je srpska
strana očekivala.
„Iveko“ bi, kako je istakao, trebalo da uposli više ljudi nego što trenutno
radi u „Zastava kamionima“, dodajući da je taj veliki svetski proizvođač
kamiona tražio dodatnih 200 hektara zemljišta.
„To znači da verovatno razmatraju da lociraju proizvodnju kamiona u Srbiji“,
rekao je ministar ekonomije i potpredsednik Vlade Srbije Mlađan Dinkić.
"Astra" možda u Somboru
Dinkić je izjavio da Fijat nije zainteresovan za realizaciju ugovora o proizvodnji Opelovog modela „astra“ u Kragujevcu. „Počeli su razgovori sa Dženeral motorsom da se ta proizvodnja izmesti na neku drugu lokaciju. Jedan od kandidata bi mogla da bude Fabrika specijalnih vozila u Somboru“, rekao je on.