Preuzeto sa : Novosti.rs
“Fijatovi” stručnjaci privode kraju homologizaciju “punta”, kako bi ovaj model, koji se proizvodi u kragujevačkoj fabrici automobila kao model “zastava 10”, za dva meseca mogao da se izvozi na tržište EU - saznaju “Novosti”.
O ovome će “Fijatovi” menadžeri razgovarati sa predstavnicima Ministarstva
ekonomije i čelnicima grupe “Zastava vozila”, na sastanku koji će
najverovatnije biti održan 15. januara. Na tom skupu će biti predočen i plan
rada za ovu godinu. Očekuje se da “Fijatovi” menadžeri saopšte i koji će se
model (i da li će se) proizvoditi u međufazi - do proizvodnje novog modela A
klase.
Prilikom nedavne posete Kragujevcu, potpredsednik Vlade Mlađan Dinkić je
saopštio da će od “Fijata” tražiti da se, pored “punta”, do proizvodnje novog
modela A klase, proizvodi još jedan automobil, kako bi se odmah uposlili svi
preostali radnici. Predloženo je da to bude neki model iz porodice “topolino”.
Italijanski stručnjaci, koji borave u Srbiji, saopštili su, pak, da tako brzo
može da se organizuje proizvodnja samo “grande punta”, zbog sličnosti sa
modelom koji se već proizvodi u Kragujevcu.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe “Zastava vozila”,
zasada postoje samo okvirni planovi za proizvodnju u ovoj godini. Precizniji
detalji se očekuju krajem sledeće nedelje.
Valja reći da su torinski stručnjaci od kolega iz “Zastave” preuzeli obavezu da
ubrzano završe homologizaciju za “zastavu 10”, koji će se ubuduće proizvoditi
pod starim nazivom “punto”, kako bi se krenulo sa već ugovorenim izvozom ovog
modela za Bugarsku, Rumuniju, BiH i Hrvatsku. Zbog toga, u “Zastavi” očekuju da
će proizvodnja “punta” umesto planiranih 10.000 biti uvećana na 30.000.
Proizvodnja drugog modela, kažu u kragujevačkoj fabrici, ne bi mogla da počne
pre maja.
ANKETA
Predstavnicima sindikata “Zastave” u četvrtak je u Vladi Srbije potvrđeno da će
anketiranje radnika fabrike automobila za prelazak u društvo “Fijat automobili
Srbija” početi 12. januara.
Na sastanku se razgovaralo i o dinamici isplate plata zaposlenima u fabrici
automobila. Sindikalcima je obećano da će akontaciju za decembar dobiti u
predviđenom roku.
SREĐIVANJE FABRIKE
Bez obzira na detalje plana, koje će saopštiti menadžeri iz Torina, ugovorene
obaveze “Fijatove” fabrike i nekoliko ovdašnjih građevinskih preduzeća su da se
već u drugoj polovini ovog meseca nastavi sa izmeštanjem i skladištenjem stare
opreme. Tako bi se stvorili uslovi da se već početkom aprila montira prva
sitnija oprema, a krajem maja i nove montažne linije za novu fabriku. Sa tih
linija bi krajem ove i početkom naredne godine trebalo da silazi 200.000
automobila.
Autor : M. Đošović