home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Fiatov posao preuzimanja 35 proceneta Krajzlera (Chrysler) mogao bi da uvede neophodno potrebni mali automobil u prodavnice američkog proizvođača, ali italijanska kompanija neće dati nikakav novac - a pomoć možda već dolazi kasno.

Za Fiat, koji takođe pravi automobile Lančija (Lancia) i Alfa Romeo, sporazum otvara vrata Krajzlerovim neiskorišćenim fabričkim pogonima u SAD i daje gotovu prodajnu mrežu za ponovni ulazak na američko tržište, što Fiat želi godinama.

Ipak, Krajzler ulazi u novu poslovnu godinu sa kritičnim manjkom gotovine, ograničenom ponudom štedljivijih vozila, modelima koji se ne prodaju dobro i čekanjem od dve godine da partnerstvo sa Fiatom donese plod.

Analitičari danas kažu da predstoji neizvestan prelazni period, jer se krajzlerovi proizvodi fiatovog dizajna neće pojaviti za najmanje 24 meseca.

Grupacija Fiat SpA ima daleko bolje proizvode i danas je mnogo poželjnija za strane fabrikantne automobila nego što je bila 2005. godine, kada je američki Dzeneral Motors (GM) platio 2 milijarde dolara samo da bi se izvukao iz partnerstva sa Fiatom koje je moglo da ga primora da kupi italijansku kompaniju.

U to vreme, Fiat je bio dužan 10,4 milijardi dolara i tavorio je bez uspešnih novih modela. Danas su fiatovi automobili konkurentni, mada je prodaja u padu zbog svetske recesije. Očekuje se da će Fiat objaviti prodaju od preko 2 miliona vozila za 2008. godinu.

Analitičari kažu da niko ne govori o fiatovim kolima koja su "vozili naši dedovi" već o "jednom od svetskih prvaka u pravljenju malih automobila."

Posao sa Fiatom može da pomogne Krajzleru da dokaže da može da bude konkurentan, što mora da uradi da bi dobio još 3 milijarde dolara zajma od države.

Kompanije kažu da je sporazum deo plana koji Krajzler mora da podnese ministarstvu finansija SAD do 17. februara. Ministarstvo odobrava svaki posao Krajzlera, prema odredbama zajma od 4 milijade dolara koji je ovog meseca odobren trećem po veličini američkom proizvođaču motornih vozila.

Mada Fiat neće odrešiti kesu, kažu ekonomisti, njegova spremnost da igra sa Krajzlerom može da bude dovoljna da pruži neophodno pokriće Vašingtonu da Krazleru pozajmi dodatne pare.

Ali, neki analitičari sumnjaju da partnerstvo Krajzler-Fiat može da olakša finansijsku krizu američke kompanije. Takođe, ako do konačnog zaključenja posla dođe, strani prozivođači će posedovati oko 55 odsto Krajzlera što će, sa političkog stanovišta, pomoć države staviti na klizav teren.

Autor : Beta.co.yu

Foto : Chrysler 



čitanja : 2781



Komentari