Američka prodaja hibridnih kola pala je 9,9 procenata u 2008, nakon rasta cene goriva početkom minule godine i kolapsa ukupnog tržišta automobila krajem godine zbog finansijske krize, preneo je "Automotiv njuz."
U SAD su autokompanije lane prodale samo nešto više od 315.000 hibrida, 2,4
odsto ukupne prodaje vozila, bez obzira na to što su na tom tržištu postavljeni
visoki ekološki standardi.
Ukupna američka prodaja kola smanjena je prošle godine 18 procenata, u odnosu
na 2007.
Da bi podstakla kupovinu, američka kompanija "Krajsler" najavila je
da će od ponedeljka početi da sprovodi program prodaje automobila svim kupcima,
sa popustom i do 6.000 dolara. Taj program prodaje važio je do sada samo za
zaposlene u kompaniji.
Kupci će pod povoljnijim uslovima moći da nabave sve modele robnih marki "Džip",
"Dodž" i "Krajsler", koje su u ponudi grupacije
"Krajsler."
Autor : Tanjug.co.yu
Foto : Toyota
Ruzan dizajn + nepraktican zadnji kraj.
Chevrolet Volt izgleda mnogo bolje.
@Eki
Ni Volt ti nije neki primer, pre svega što se oslanja na 15 godina staro rešenje, tj. slično kao i kod Priusa. Automobili na baterije su obična utopija i veoma loš pravac alternativnog razvoja. Niko se ne pita šta će desiti kad Li-ion budu završile svoj radni vek za 6-10 godina? Već sad je problem sa odlaganjem baterija za mobilne telefone, a možete zamisliti ako elektro automobili zažive. A tome treba dodati i definitivno povećanje cene električne energije, koja će otići nebu pod oblake.
Honda je sa FCX Clarity pokazala u kom pravcu treba da se razvija auto industrija, ali je i Honda napravila grešku u koracima, što nije do kraja usavršila svoje rešenje, već je izbacila nedovršeni proizvod koji će biti iznajmljivan, samo da bi bila prva u nečemu.
Kazem samo da je Volt lepsi.
100% Elektricni automobil bi bio nekakvo resenje ali kako naftni lobi i lobi autoindustrije to ne dozvoljava, moracemo jos da sacekamo.
Ne znam sto su baterije problem?
300km autonomije je dovoljno.
Nedostaju samo stanice za menjanje/dopunu baterija.
Baterija u radnom veku (NiMH ili Li-ion) nije problem, ali baterija kojoj je istekao radni vek je ektremno velik problem. Ovo najbolje zna Tojota koja i dalje ima velikih problema šta da radi sa Priusovim baterijama kojima je istekao rok. Prvo je bila ideja o klasičnom recikliranju, ali to ostavlja takav eco footprint, da je Tojota odustala od toga kako ne bi naškodila imidžu Prijusa. Trenutno se koristi izuzetno skupa metoda za koju Tojota očajnički traži zamenu.
Pogon na gorivo (u ma kakvom obliku) je i dalje jedina logična budućnost u narednom periodu, a najbliži da postane naslednik benzina je vodonik. Njega bar ima u apsolutno neograničenim količinama, ali problem njegovog "bezbolnog" izdvajanja je i dalje goruće pitanje. Čak i da se to reši, i dalje smo od realne upotrebne vrednosti udaljeni 10-ak godina.
Nafte ce jednog dana nestati (kao sto svi znamo), zato bolje je sada vec razvijati kompletno nezavisnu tehnologiju od nafte (ili gasa) kao pogonskog goriva.
Sto pre se pocne sa tim, bolje po nas.
Vodonik tj. "hidrogen" mi se ne svidja je zahteva rezervoare izuzetne jacine (debeli, metalni zidovi)+ potrebna je opet necija "pumpa" poput Essa, OMV, i sl. koji nam diktiraju opet cene.
Po meni Prius uopste nije ekoloski automobil. Najveci su mu problem baterije kojima istekne radni vek. Slabasan benzinski motor (mislim da je 1.4) trosi ko djavo. Pogledajte test Top Gear Prius vs BMW M3 na youtube-u i sve ce vam biti jasno.
Mislim da BMW ide najboljim putem, vodonik ima dosta velike sanse da zameni naftu.