Kompanija Ford ima dovoljno gotovine da finansira svoje prestrukturiranje i uprkos opadanju prodaje automobila, ne vidi potrebu da od vlade traži zajam.
"Mi nećemo da pozjamljujemo još novca. Imamo dovoljno
gotovine da finansiramo svoj plan prestrukturiranja što znači da je naš posao u
relativno dobrom stanju", rekao je glavni izvršni dierektor Alan Maleli
(Alan Mulally) novinarima tokom kongresa Državnog udruženja prodavaca
automobila.
Američki rivali Forda - Dženeral motors (General Motors) i Krajzler (Chrysler)
dobili su decembra odobrenje kredita od 17,4 milijarde dolara da bi izbegli
propast. Ford je tražio odobravanje kreditne linije Vlade SAD od devet
milijardi dolara, ali nije tražio zajam.
Vašington još nije odgovorio na taj zahtev.
Maleli je rekao da je Ford u boljem stanju nego njegovi rivali, jer je 2006.
godine pozajmio više od 23 milijarde dolara.
On je rekao da je prodaja automobila januara slična decembarskoj kada je opala
za oko 36 odsto u odnosu na decembar 2007. godine, što bi na godišnjem nivou
značilo 10,3 miliona utomobila manje.
Ford očekuje da će paket mera predsednika Baraka Obame za podsticaj privrede
dovesti do oporavka prodaje automobila u drugoj polovini ove godine, i drži se
svoje procene o tome da će američke firme ove godine prodati 12-12,5 miliona
automobila u SAD, rekao je Maleli.
Autor : Beta.co.yu
Foto : Ford
Ne razumem.
Do skoro su trazili od drzave pomoc jer su na ivici propasti a sad i ne pomisljaju na pozamice?!
Ono sto je Ford trazio je drugacije od onoga sta su GM i Chrysler trazili. GM i Chrysler su trazili odmah pare jer su im bile potrebne dok je Ford rekao da ima dovoljno novca da prezivi 2009, i da ce mu trebati pare samo u slucaju da gubitci budu veci nego sto je kompanija planirala. Tako da je Ford prakticno trazio da vlada ima pare za njih u rezervi u slucaju da zatrebaju.
F-150 je u pravu. Ford je u početku tražio relativno malu pozajmicu od 9 milijardi dolara, koja bi bila korišćena u slučaju da reorganizacija kompanije ne donese željene rezultate. Isto je tačno da je Ford tokom 2006. godine podigao nekoliko kredita po izuzetno povoljnim uslovima pre credit crunch-a.
Ono što naravno Ford ne govori, je činjenica da ih je na ovaj potez savetovala njihova marketinška agencija, jer će se ovim potezom kompanija pokazati kao znatno stabilnija od svoje glavne američke konkurencije koja samo što nije plakala tražeći pare. Ovo bi trebalo da ulije poverenje u kupce da je "kompanija tu da ostane".