Krajsler i Fijat ponudiće tržištu Severne Amerike sedam novih vozila u okviru planirane saradnje, tvrdi internet portal Automotiv njuz.
Od sedam modela koji će se izrađivati u Krajslerovim
fabrikama u Severnoj Americi i prodavati preko odabranih dilera robnih marki
"Krajsler", "Dodž" i "Džip", četiri će se
isporučivati pod robnom markom Krajsler, a tri kao Fijat ili Alfa romeo.
Fijat je prošle semice obelodanio ugovor o preuzimanju 35 odsto akcija u
posrnulom američkom Krajsleru, u zamenu za pristup tehnologijama i novom
tržištu.
Prema tom neobavezujućem ugovoru Fijat neće plaćati gotovinom akcije Krajslera
čijih se 80,1 odsto deonica nalazi u vlasništvu američkog investicionog fonda
Seberus.
Sajt navodi da proizvodni plan uključuje vozila na četiri Fijatove platforme i
da dve kompanije još nisu donele odluku o vremenu početka saradnje, niti o
obimu proizvodnje.
Navodi se da timovi dveju kompanija upravo rade na detaljima plana koji bi
mogao da se postigne do kraja aprila, a prema kome će Krajsler proizvoditi
"fijat 500" u njegovoj meksičkoj fabrici Tolukam, u kojoj sada
izradjuje terenac "dodž džerni" i "krajsler PT kruzer".
Analitičari tvrde da Krajsler, koji je u drugoj polovini minule godine bio u
minusu od devet miliajrdi dolara, ne može nikako da preživi bez strateškog
partnera i bez pomoći američke vlade.
Italijanski plan o podršci sektoru automobila, koji još nije
zvanično saopšten, već je kritikovan u italijanskoj štampi.
Italijanska štampa piše da plan predviđa između 260 i 400 miliona evra pomoći
tom sektoru.
Italijanski premijer Silvio Berluskoni je organizovao prošle nedelje okrugli sto,
na kojem su učestvovali predstavnici vlade i sektora automobilske proizvodnje.
"Pominje se broj od 300 miliona evra i mislim da je to malo, s obzirom da
francuski predsednik izdvaja pet milijardi za Francusku", rekao je
gradonačelnik Torina Serđo Čamparino.
Francuska vlada je prošle nedelje obećala između pet i šest milijardi evra za
automobilski sektor, dok je Velika Britanija za to predvidela 2,5 milijarde, a
Nemačka 1,5 milijardu evra.
Prodaja novih automobila je opala za 13,36 odsto u Italiji tokom 2008. godine,
što je najgori pad u poslednjih desetak godina.
Izvor : Beta, Tanjug, B92