Jedan od najdugovečnijih modela na tržištu slavi punih 30 godina proizvodnje, a za dostojno obežavanje jubileja Mercedes-Benz predstavlja dve specijalne edicije. Nemačka marka je još davne 1979. godine javnosti predstavila robusni off-road model koji je do sada prodat u preko 200.000 primeraka i koji uprkos stažu ne posustaje.
Upadljiv izgled ostao je gotovo nepromenjen tokom svih proteklih godina, a
zaslugom odlično odrađenog inženjerskog posla Mercedesov ultimativni off-road
model je stekao kultni status među ljubiteljima terenaca. G-klasa dostupna je u
tri karoserijske verzije (kratki i dugački međuosovinski razmak, kabriolet)
koje mogu da se kombinuju sa V6 CDI motorom snage 224KS i 540 Nm obrtnog
momenta, odnosno 5,5-litarskim V8 benzincem od 388KS i 530 Nm momenta. Na vrh
ponude smestio se G 55 AMG čiji V8 motor uz pomoć kompresora razvija 507KS i
impresivnih 700 Nm obrtnog momenta.
"Off-roaderska" klasika ni nakon 30 godina ne posustaje, a od sada je
ponuda obogaćena i sa dva specijalna modela: Edition30 i Edition30.Pur. Potonji
se bazira na G 280 CDI modelu iz G 461 serije s ulogom odavanja počasti prvoj
generaciji G-klase. Prvenstveno je namenjen zahtevnim terenima sa dva opciona
off-road paketa, terenskim gumama, zaštitnim rešetkama na svetlima, specijalnom
haubom po kojoj može da se hoda i na taj način se lakše pristupa krovu, tj.
krovnim nosačima, a unutrašnjost ima četiri individualna sedišta.
Edition30 kao bazu koristi G 463 seriju i ide u sasvim drugom smeru, prema komforu i prestižu. Produženu karoseriju modela G 500 krasi platinasto-crna boja, specijalno dizajnirani aluminijumski točkovi, Edition30 oznake, kao i kožni enterijer.
Jubilarne varijante G-klase kreću u prodaju ovog meseca, a cene u Nemačkoj počinju od 59.381 evra za Edition30.Pur, odnosno 97.461 evra za Edition30.
Izvor : Autosport.hr
Neverovatno, ali mislim da bih pre izabrao G klasu od ML-a, X5 i Q7. A da ne pricam kako se ribe pale na ovakvog retro lepotana....
Onaj ko kupi G klasu samo zbog qrcenja u gradu nije normalan. Ova zver nije namenjena za to. Neudoban je, sedista ne drze dobro u krivinama, za duga putovanja opet ne valja, dosta je bucan i naravno neudoban (bar meni), onaj ko izdrzi u cugu 500km voznje, a da ga ne zabole ledja ili nesto drugo - svaka mu dala. :)
Ruzna kockica, ne bih dao ni 8K eura za ovo cudo.... ne kazem da nije kvalitetan i da se nije pokazao bla bla.. ali su se pokazali i mnogo jeftiniji auti.. a da dam 100K eura da ga vozim po gradu!?! Ovakvu glupost? Pa to samo i mogu "specijalni" ljudi...
Neverovatno koliko ljudi ne znate o automobilima.Smatram iz ličnog iskustva da je G klasa odličan auto, izuzetno udoban i neverovatno svestran.
Auto definitivno nije za grad i onaj ko pise da bi ga vozio po gradu zaista nije vozač.
Raso jesi li ti bar sedeo u njemu? Pa i budjava "nova" Florida je udobnija od G klase!