
Fabrika otvorena 2007. godine da bi godišnje proizvodila 20.000 limuzina
srednje klase "tojota kamri", a koštala je pet milijardi rubalja
(111,6 miliona evra), biće zatvorena zbog "dugotrajno teškog stanja na
tržištu", saopštila je japanska firma.
Kolaps ruskog tržišta automobila se produžio februara padom od 38 odsto u
poređenju sa februarom 2008. godine, i to posle januarskog pada od 33 odsto,
saopštilo je Udruženje evropskih privrednika koje predviđa nastavljanje spirale
poniranja.
Pad prodaje Tojote je još veći - 43 odsto u februaru u odnosu na februar 2008.
godine.
Analitičari procenjuju da će ove godine biti prodato 40 do 50 odsto automobila
manje nego prošle.
Prodaja vozila u Rusiji, koja je trebalo da ove godine bude najveće tržište
automobila u Evropi, počela je da opada prošle godine kada su, zbog svetske
bankarske krize, naglo poskupeli potrošački krediti.
Mnogi od proizvođača vozila u Rusiji su u poslednja četiri meseca takođe
zaustavili proizvodne trake, a prednjači proizvođač kamiona Kamaz koji je to od
novembra učinio - četiri puta.