
Preuzeto sa : rts.rs
Broj automobila sa crnogorskim tablicama, koje na osnovu ovlašćenja voze građani Srbije, i dalje je nepoznat, ali bi to uskoro moglo da se promeni. Brojka bi mogla postati delimično poznata početkom juna, kada u Crnoj Gori ističe rok za zamenu registarskih tablica, a uvedeni su strožiji kriterijumi za tehnički pregled.
„Kad se to završi, imaćemo čistu situaciju", rekao je crnogorski ministar unutrašnjih poslova Jusuf Kalamperović.
Prema novim propisima, policiji je pri produženju registracije potrebno, uz potvrdu o tehničkoj ispravnosti, dostaviti i fotografiju vozila slikanog u ovlašćenoj crnogorskoj stanici za tehnički pregled.
To znači da će automobili koji se voze u Srbiji morati doći u tu državu i to obaviti, a ne kao do sada, da se registracija obavlja „preko kurira", koji donese potrebne papire i uplatnice.
Registracija "na neviđeno"
Javna je tajna da su se takva vozila do sada registrovala „na neviđeno", i da je većina njih tehnički pregled prošla samo „na papiru", a mnoga nisu u Crnu Goru otišla nikad nakon kupovine.
Koliko je tih vozila u Srbiji, nemoguće je proceniti. To su podaci kojima ne barata ni policija, a procene su se, obično pred izbore kada je taj problem postajao aktuelna tema, kretale od 30.000 pa do fantastičnih 100.000, u šta je teško poverovati, jer Crna Gora ima ukupno oko 200.000 registrovanih vozila.
Ministar unutrašnjih poslova Srbije Ivica Dačić upozorio je da su ti automobili problem sa bezbednosnog aspekta, ali da su, nažalost, tema o kojoj se govori samo u predizbornim kampanjama, kad „svi obećavaju 'rešićemo', da bi dobili koji glas".
„Kad takvo vozilo napravi prekršaj, ili se desi kriminalni akt u kome učestvuje, ne znate koga da jurite. Sa policijskog aspekta insistiramo da se to pitanje što pre reši", rekao je Dačić za FoNet.
"Ne može u Srbiji da postoje desetine hiljada vozila sa stranim tablicama, koja voze naši državljani, a da to ne postoji u našem registru", rekao je Dačić i istakao da nije problem samo sa crnogorskim, već i sa automobilima registrovanim i u drugim državama, koje voze građani Srbije.
Krivično-pravni problemi
Iz policije su u više navrata ukazivali da se vozila sa crnogorskim tablicama često koriste u činjenju krivičnih dela i da je, pošto na jedno vozilo ima više ovlašćenja, teško pronaći počinioce, a isto tako je potrebno dosta vremena da se dobiju podaci iz Crne Gore.
Poseban slučaj su saobraćajni prekršaji, jer se vozačima tih vozila može napisati kazna samo u slučaju da se zateknu u kršenju propisa.
U kampanjama za pretposlednje i poslednje parlamentarne izbore, lider Nove Srbije Velimir Ilić je, u ime narodnjačke koalicije, obećavao preregistraciju tih vozila uz određenu nadoknadu, dok je predsednik G17 plus Mlađan Dinkić bio kategorički protiv toga da se preregistruje bilo koje vozilo koje ne ispunjava standard Euro 3.
S druge strane, postoji i problem vozila ukradenih na Zapadu, koja su registrovana u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, a voze se u Srbiji, pa bi njihovom otkrivanju trebalo da doprinese novi sistem registracije u Crnoj Gori.
Ministar unutrašnjih poslova BiH Tarik Sadović rekao je FoNetu da je policija pre godinu dana mesta gde se obavlja registracija vozila povezala sa Interpolovom bazom podataka o ukradenim vozilima i da su dobijeni „neverovatni rezultati" koliko je automobila bilo ukradeno i legalno registrovano u BiH.
Strano vozilo - carinski prekršaj
Važeći zakoni u Srbiji zabranjuju da njeni građani, osim ako nisu na radu u inostranstvu, upravljaju vozilima sa stranim tablicama, izuzev u slučaju da je vlasnik u automobilu.
U svim drugim slučajevima, ako se građanin Srbije zatekne za volanom automobila sa stranim registarskim oznakama, to se tretira kao carinski prekršaj i vozilo se oduzima.
I zašto se to ne sprovodi u praksi?
E pa zato i imamo problem sa CG vozilima.
Sad bi neko ko je na mufte došao do jeftine kršine da to ovde legalizuje kao da s eništa nije desilo?
To što krše carinski zakon a niko ih ne kažnjava samo pogoršava situaciju.
Izgleda da je u Srbiji najprobitačnije biti muvator u svakom smislu. Svi ostali koji poštuju zakon i pravila ispadaju budale!
I onda se tim istim muvatorima još i oprašta i nagrađuje ih se...
U CG su uveli da na licu mesta slikaju vlasnika sa kolima, i to ide u arhivu
Samo da unapred ponudim usluge, sa photoshopom sam odlican. Saljite samo slike vlasnika (moze i samo lice, a ne mora ni to) i tip automobila :), cena naravno prava sitnica.
Neverovatno je do kojih komplikacija moze da se ide sa ovim, kako bi bilo da nasa policija samo ispostuje zakon i gotovo, ili je to previse komplikovano???
Neka ljudi voze strance,cg, neka i oni malo zavrcu drzavu, dosta nas je drzava lupala po dzepu i jos uvek lupa za razne stvar i sada se gradjani zale kako nebi bilo fer radi drugih ljudi?? Snalazi se kako znas i umes ako ne znas sta ti smeta sto neko vozi starog crnogorca 91,92,93 ...sto je bolji od svakog naseg jugica. Ja ne vozim sranca ali mi i ne smetaju i neka se voze sto se mene tice.
Kupio sam novu Zastavinu"peglicu" za 3750$(ekvivalent) 1987g,raspala se posle 20 dana.Garanciju niko nije priznao.Bacio sam nov auto,i nikada vise nisam kupio domaci krs,pa ni Punto me ne zanima.Posedujen polovnog "Crnogorca" iz 1999g,koji je bolji od velikog broja novih automobila iako ne poseduje Euro III motor.Drzava Srbija moze da mi ga konfiskuje,ali me nece naterati da kupujem domaci skart.