
Jedno od najvećih ovogodišnjih iznenađenja u automobilskom svetu doneo je J.D. Power i njegovo istraživanje pouzdanosti automobila. Nakon 14 godina apsolutne dominacije Lexus je primoran da se zadovolji sa trećim mestom i da titulu prepusti Buicku i Jaguaru.
Vest da Lexus više nije broj 1 po pitanju pouzdanosti je sama po sebi neverovatna, ali da su od njega bolji posrnuli američki gigant i nekadašnji ponos britanske auto-industrije ostavlja sve zatečenima. GM-ov Buick i odnedavno indijski Jaguar (vlasnik Tata Motors) su sa samo 122 prijavljena problema na 100 vozila podelili vodeće mesto u istraživanju pouzdanosti vozila starih tri godine.
To je značajan napredak za kompanije na čijim su proizvodima vlasnici u prošlogodišnjem istraživanju prijavili 163 problema na svakih 100 vozila (Buick), odnosno čak 178 u slučaju Jaguara. Drastičan porast pouzdanosti ujedno je i osnovni razlog skoka na lestvici pouzdanosti, a tek potom je pomogao i blagi pad Lexusa sa 120 na 126 prijavljena problema. Top 5 zaokružili su Toyota na četvrtom i Mercury na petom mestu.
Ako se pogleda rezultat po kategorijama i samim modelima sumnje nema, Toyota je i dalje neprikosnovena. Japanski gigant osvojio je čak deset pobeda (Scion xA; Toyota Prius, Solara, Highlander, Sequoia i Tundra; Lexus ES 330, LS 430, SC 430 i GX 470), a sledi ga Ford s četiri pobede (Ford Ranger; Mercury Grand Marquis; Lincoln Zephyr i Mark LT).
U studiji 2009 VDS (Vehicle Dependability Study) su ispitivanjem bila obuhvaćena 202 moguća problema, a istraživanje je sprovedeno na 46.000 (prvih) vlasnika automobila godišta 2006.
Vest je u SAD-u izazvala veliko interesovanje, kako zbog patriotskih razloga tako i zbog posledica recesije zbog koje vlasnici sada zadržavaju automobil prosečno 73 meseca, a još 2006. godine automobil su imali u vlasništvu samo 66 meseca.
Izvor : Index.hr
Mogu to da objavljuju jos 25 godina za redom, ne bih kupio stupidne americke kante ni kad bi bile poslednje na svetu
Kako to da je veliki Volkswagen sa cuvenim "German engineering" tek predzadnji? :))))
Nemački statistički podaci o pouzdanosti su drugačiji!!! Kome verovati? Gde su ovde Italijani? Izgleda da se njihovi automobili ne prodaju u Americi. Mogli bi uskoro da im izvozimo PUNTO proizveden u Zastavi. Da vide šta je pouzdan auto!
Ova statistika je samo za vozila koja se prodaju u Americi i Italijana nema u Americi osim super-auta (Lamborghini, Ferrari i slicni). Alfa vec nekoliko godina najavljuje da ce prodavati vozila u Americi preko Maserati dilera, poslednje sta sam cuo je da stizu 2011. Fiat bi trebao da stigne sledece godine ili najkasnije 2011 zbog saradnje sa Chryslervom.
Evo kompletne J.D. Powers liste.
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/03/vds_1.jpg