home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Zajedničko američko-kinesko preduzeće "Dženeral motors - Čajna" u Šangaju saopštilo je da je prodaja njegovih vozila u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu porasla u prvom polugodištu 38 odsto na godišnjem nivou, dok kinesko tržište nastavlja da premašuje sve procene stope rasta.

Posrnuli američki auto gigant i njegovo zajedničko preduzeće prodali su više od 800.000 vozila u Kini u prvoj polovini 2009. godine.
Prodaja je postignuta zahvaljujući snažnim stimulativnim programom kineske vlade, kao i sve većom potražnjom za vozilima u gradovima srednje veličine i u ruralnim krajevima zemlje, navodi se u saopštenju kompanije.
"Kinesko tržište vozila nastavlja da nadamašuje većinu očekivanja stope rasta," izjavio je predsednik grupacije "GM-Čajna" Kevin Vejl.
Uspeh kompanije "GM-Čajna" je u potpunoj suprotnosti s onim što se dešava u matičnoj kompaniji GM u SAD, gde je nekada najveći proizvođač vozila na svetu doživeo finansijski kolaps.
Rezultati GM takođe odražavaju sve veći značaj azijskog tržišta za globalnu autoindustriju, ističu analitičari. Oni naglašavaju da će prodaja vozila u Kini ostati snažna i u drugoj polovini 2009. Kina je nadmašila SAD i postala najveće trzište automobila na svetu prvi put u januaru ove godine.
Nevolje GM su dodatno pojačane poslednjih sedmica kada je objavljeno da je malo poznata kineska kompanija "Tengčung hevi indastrijel mašineri", izašla sa ponudom za preuzimanje robne marke "Hamer", ikone američke automobilske industrije.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Buick

čitanja : 748



Komentari