
Preuzeto sa : Novosti.rs
Namera države da u svoju kasu unese 1,5 milijardu dinara od preregistracije automobila koji se u Srbiji voze kao vlasništvo predstavništava stranih firmi ili sa, recimo, crnogorskim tablicama, teško će se ostvariti. Veoma mali broj vlasnika ovih vozila odlučio se da plati carinu i PDV i registruje ih u Srbiji.
- Od 22. aprila ove godine, kada je na snagu stupila Uredba o uvozu automobila
sa "E" tablicama, pa do 30. juna, ukupno je uvezeno i konačno
ocarinjeno 87 vozila - kažu u Upravi carina.
- Na ime carine i poreza na dodatu vrednost naplaćeno je 39 miliona dinara.
Prema podacima nadležnih, u Srbiji je, do donošenja dopune Uredbe o uvozu
motornih vozila, bilo preko 1.500 vozila korišćenih za potrebe predstavništava
inostranih firmi. Poznato je da su mnogi građani
koristili tada važeću zakonsku mogućnost da vozila (uglavnom
luksuzna) uvezu privremeno bez plaćanja ikakvih dažbina državi. Tako je, u
proseku, država po jednom ovakvom vozilu gubila od 10.000 do 40.000 evra.
Za sada je, prema podacima Uprave carina, 35 ovakvih vozila vraćeno u zemlju
odakle su i uvezena.
Izuzetno je malo i interesovanje za registraciju automobila koji su se, bez
ispunjenih propisanih standarda, prethodnih godina vozili u Srbiji. Takvih je,
kako su govorili nadležni, u prethodnim godinama bilo oko 50.000.
Za sada je pogodnost registrovanja vozila koji ne ispunjavaju standard
"evro tri", uz uslov da ga vozi građanin Srbije, uz validno punomoćje
izdato pre 1. januara prošle godine, iskoristilo samo 1.000 zainteresovanih.
Prosečna vrednost ovih automobila je oko 1.000 evra, pa su procene da će se na
srpskim otpadima, posle 22. jula ove godine, naći više od 40.000 vozila. Država
je, od carina i poreza naplaćenih po ovom osnovu, do sada zaradila samo 50
miliona dinara.
Trećina vrednosti automobila
Sam postupak uvoza obavlja se u svim carinarnicama, što
znači da građani ne moraju da se javljaju u carinarnicama prema mestu
prebivališta. Prilikom uvoza potrebno je dostaviti prateću dokumentaciju
vozila, punomoćje, ličnu kartu, ali i dovesti vozilo u nadležnu carinarnicu.
Važeća carinska stopa za uvoz automobila je 12,5 odsto (za vozila poreklom iz
EU - 10 odsto), dok je stopa PDV 18 odsto, što kumulativno iznosi 31-33 odsto
vrednosti vozila.
Katalog odlučuje
Vrednost vozila vrši se na osnovu kataloga Uprave carina.
- Do sada nije bilo nikakvih primedbi na procenu vrednosti automobila, jer se
ona vrši na potpuno isti način kao i do sada - kažu u Upravi carina.
Pa sta su mislili ovi lopovi da ce da nas zeznu za pare.Nema sanse!!!!!!
Kako bre Jovo da te zeznu za pare, pa ti ćeš da odvezeš auto na otpad a oni će da ti daju jedno 200 eura za gvožđe.
Niko te neće zeznuti za pare, imaćeš 200 eura viška, i otići kući peške... super si prošao, uživaj...
Zato sada dozvoljavaju uvoz automobila sa desnim volanom,što je potpuno suludo i opasno!!!!!!!
To treba hitno ZABRANITI,dok ne bude kasno!!!!!
Vozila sa desnim volanom je bilo moguće uvoziti uvek, to nije nikad ni bilo zabranjeno. Čak samo mesto vozača nije uopšte problem za bezbednost, ono što je ilegalno kod automobila sa desn im volanom su farovi, jer direktno zaslepljuju sve iz suprotnog pravca jer su potpuno suprotno podešeni od dozvoljenog.
Ali mislim da ovde nikog ne boli ona stvar za to, jer je nadležnim organima stvar davno otpala od pogrešnog korišćenja...