
Prema rezultatima redovnog mesečnog istraživanja registracija vozila u Hrvatskoj agencije Promocija plus, u deset meseci ove godine registrovano je 38.506 novih privatnih vozila, što je upola manje registracija kad se napravi poređenje s brojkama u istom periodu prošle godine.
Gledajući samo mesečne registracije, ovogodišnji je oktobar u odnosu na isti
lanjski mesec slabiji za 53 posto. Istovremeno, međumesečni trend pokazuje da
je u oktobru registrovano 20 posto više vozila nego u septembru.
Zanimljivo je podvući da je sličan trend pada registracija u prvih devet
meseci, a prema trenutno dostupnim podacima Evropskog udruženja proizvođača
automobila (ACEA), zabeležen i u brojnim drugim evropskim zemljama. Pad
registracija privatnih vozila kretao se od 5,6% u Italiji do rekordnih 80,2% u
Letoniji. Baltičke su zemlje najviše osetile potrese na finansijskom tržištu,
ali i posledice velike ekonomske krize u svetu te su sve tri zabeležile pad
veći od 65% (Estonija -66,1%; Litvanija -69,4%; Letonija -80,2%). Međutim je
veliki pad registracija novih privatnih vozila zabeležen i u nekim zemljama iz
tzv. Stare Evrope (Island -79,5%; Irska -63%; Finska -38,8%; Danska -33,1%).
Istovremeno, u šest je evropskih zemalja zabeležen porast broja registracija u
odnosu na devetomesečni period prošle godine. Među njima su tri iz tzv. Stare i
tri iz tzv. Nove Evrope. Nemačka je pod uticajem vladine politike podsticaja
kupovine automobila, zabeležila najveći porast registracija (+26,1%). Slede
Slovačka (+19,7%), Češka (+8%), Austrija (+6,7%), Francuska (+2,4%) te Poljska
(+1,7%).
Posmatrajući ovogodišnje rezultate u Hrvatskoj nakon deset meseci, vrh lestvice
i dalje pripada Opelu koji sa 4.277 vozila drži 11,1 posto tržišta (u odnosu na
lanjskih 10.527 vozila i tržišni udeo od 13,6 posto). Na drugom je mestu
Volkswagen s 3.680 vozila ili 9,6% tržišta (prošle godine 6.979 vozila i 9%
tržišta). Renault je treći s 3.474 vozila ili 9% tržišta (prošle godine 7.247
vozila i 9,4% tržišta). Na četvrtom je mestu Peugeot koji s 3.011 vozila drži
7,8% tržišta. Citroen je na petom mestu s 2.349 vozila (6,1% tržišta), a Ford
šesti s 2.258 vozila (5,9%). Slede Škoda s 2.155 vozila (5,6%), Chevrolet s
1.690 vozila (4,4%), Hyundai s 1.605 vozila (4,2%), Toyota s 1.569 vozila
(4,1%), te Suzuki s 1.515 vozila (3,9%).
Zanimljiv je još jedan podatak: među četrdesetak marki vozila čija su vozila
registrovana u deset meseci u Hrvatskoj, porast registracija u odnosu na isti
prošlogodišnji period zabeležila je samo jedna marka vozila. To je Lancia, a u
plusu je od 7,9% u odnosu na 2008. Sve ostale marke imale su negativan rezultat
u odnosu na isti lanjski period.
Opel Astra je najprodavaniji model s 2.667 novih registracija u prvih deset
meseci ove godine, a među onima s više od hiljadu registracija slede Volkswagen
Golf (1.495), Renault Clio (1.375), Renault Megane (1.176), Ford Focus (1.121)
i Škoda Octavia (1.034). Na listi deset najprodavanijih modela su i Suzuki SX4,
Kia Ceed, Peugeot 308 te Peugeot 207.
U deset je meseci ove godine registrovano ukupno 26.588 vozila s benzinskim
agregatom ili 69,2% od ukupnog broja registracija, dok je s dizel motorom njih
11.918 tj. 30,8%.
Izvor : Economy.rs