home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema rezultatima redovnog mesečnog istraživanja registracija vozila u Hrvatskoj agencije Promocija plus, u deset meseci ove godine registrovano je 38.506 novih privatnih vozila, što je upola manje registracija kad se napravi poređenje s brojkama u istom periodu prošle godine.

Gledajući samo mesečne registracije, ovogodišnji je oktobar u odnosu na isti lanjski mesec slabiji za 53 posto. Istovremeno, međumesečni trend pokazuje da je u oktobru registrovano 20 posto više vozila nego u septembru.

Zanimljivo je podvući da je sličan trend pada registracija u prvih devet meseci, a prema trenutno dostupnim podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), zabeležen i u brojnim drugim evropskim zemljama. Pad registracija privatnih vozila kretao se od 5,6% u Italiji do rekordnih 80,2% u Letoniji. Baltičke su zemlje najviše osetile potrese na finansijskom tržištu, ali i posledice velike ekonomske krize u svetu te su sve tri zabeležile pad veći od 65% (Estonija -66,1%; Litvanija -69,4%; Letonija -80,2%). Međutim je veliki pad registracija novih privatnih vozila zabeležen i u nekim zemljama iz tzv. Stare Evrope (Island -79,5%; Irska -63%; Finska -38,8%; Danska -33,1%). Istovremeno, u šest je evropskih zemalja zabeležen porast broja registracija u odnosu na devetomesečni period prošle godine. Među njima su tri iz tzv. Stare i tri iz tzv. Nove Evrope. Nemačka je pod uticajem vladine politike podsticaja kupovine automobila, zabeležila najveći porast registracija (+26,1%). Slede Slovačka (+19,7%), Češka (+8%), Austrija (+6,7%), Francuska (+2,4%) te Poljska (+1,7%).

Posmatrajući ovogodišnje rezultate u Hrvatskoj nakon deset meseci, vrh lestvice i dalje pripada Opelu koji sa 4.277 vozila drži 11,1 posto tržišta (u odnosu na lanjskih 10.527 vozila i tržišni udeo od 13,6 posto). Na drugom je mestu Volkswagen s 3.680 vozila ili 9,6% tržišta (prošle godine 6.979 vozila i 9% tržišta). Renault je treći s 3.474 vozila ili 9% tržišta (prošle godine 7.247 vozila i 9,4% tržišta). Na četvrtom je mestu Peugeot koji s 3.011 vozila drži 7,8% tržišta. Citroen je na petom mestu s 2.349 vozila (6,1% tržišta), a Ford šesti s 2.258 vozila (5,9%). Slede Škoda s 2.155 vozila (5,6%), Chevrolet s 1.690 vozila (4,4%), Hyundai s 1.605 vozila (4,2%), Toyota s 1.569 vozila (4,1%), te Suzuki s 1.515 vozila (3,9%).

Zanimljiv je još jedan podatak: među četrdesetak marki vozila čija su vozila registrovana u deset meseci u Hrvatskoj, porast registracija u odnosu na isti prošlogodišnji period zabeležila je samo jedna marka vozila. To je Lancia, a u plusu je od 7,9% u odnosu na 2008. Sve ostale marke imale su negativan rezultat u odnosu na isti lanjski period.

Opel Astra je najprodavaniji model s 2.667 novih registracija u prvih deset meseci ove godine, a među onima s više od hiljadu registracija slede Volkswagen Golf (1.495), Renault Clio (1.375), Renault Megane (1.176), Ford Focus (1.121) i Škoda Octavia (1.034). Na listi deset najprodavanijih modela su i Suzuki SX4, Kia Ceed, Peugeot 308 te Peugeot 207.

U deset je meseci ove godine registrovano ukupno 26.588 vozila s benzinskim agregatom ili 69,2% od ukupnog broja registracija, dok je s dizel motorom njih 11.918 tj. 30,8%.

Izvor : Economy.rs



čitanja : 779



Komentari