
Vlasti Evropske komisije su odlučile da automobili sa dizel motorom što pre nestanu iz prodajnih salona. Iako još uvek nisu zvanično zabranjeni, istina je da su pronašli način da zadaju konačan udarac dizelima što je pre moguće, što je veoma loša vest za milione evropskih vozača, piše Klix.ba.
Uprkos porastu elektrifikovanih vozila, a pre svega hibridnih, u poslednjih nekoliko godina, oni nisu bili u stanju da zamene dizel u evropskom voznom parku. Činjenice jasno pokazuju kakvu značajnu ulogu dizel automobil i dalje ima na evropskim putevima, uprkos brojnim napadima i kritikama koje prima.
Izveštaji autoindustrije otkrivaju stvarnu situaciju u evropskom voznom parku. Iako su u poslednjih nekoliko godina prodaje elektrifikovana vozila doživele značajan rast, danas i dalje predstavljaju relativno mali deo svih automobila koji su u saobraćaju. Dizel automobili nastavljaju da čine ogroman deo voznog parka.
Nesporno je da je prodaja novih dizel automobila u Evropi značajno opala. Tržišno učešće dizelskih vozila kontinuirano pada, dok hibridni i električni automobili postepeno osvajaju tržište. Međutim, trend u prodaji novih vozila ne odražava realnost na putevima.
Realnost koju žive milioni porodica širom Evrope je sasvim drugačija. Ogroman broj automobila koji cirkulišu evropskim putevima ima dizel motor. Navodno, više od 100 miliona dizelaša cirkuliše u Evropi što je značajan procenat evropskog voznog parka. To je logično ako uzmemo u obzir da je pre ne tako mnogo godina dizel automobil bio prva opcija kupovine za značajan deo stanovništva.
Činjenica da dizel vozila i dalje dominiraju evropskim putevima je usko povezana sa starenjem voznog parka. Veliki broj evropskih automobila ima više od 15 godina starosti. Ovo je još jedna velika debata koja je na stolu u ovom procesu prelaska na elektromobilnost u koji je Evropa krenula.
Polazeći od ovog komplikovanog scenarija u kojem vozni park nastavlja da stari i gde milioni vozača nisu spremni da povuku svoje stare dizel automobile, nalazimo se pred zaista komplikovanom situacijom. A sve ukazuje da će Evropa ostati čvrsta u svojim stavovima što se tiče zabrane termičkih SUS automobila 2035. godine.
Ako ništa ili niko to ne spreči, od te godine stupiće na snagu zabrana prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima. Biće to konačan udarac za tradicionalne automobile. Iako velike kompanije sumnjaju da će ova zabrana zaista biti sprovedena, glavni proizvođači evropske autoindustrije već upozoravaju da Evropa ide ka kolapsu.
Ne radi se samo o zabrani prodaje novih dizelaša. To je, između ostalog, zato što je to rešenje za mobilnost koje najbolje pokriva njihove potrebe. Zato, u hipotetičkom budućem scenariju u kojem više neće biti moguće kupiti nove automobile s dizel motorom i u kojem će druge norme i propisi onemogućiti nastavak održavanja ovih automobila, evropskim vozačima će biti ugrožena sloboda kretanja.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen