
Japanska prodaja novih vozila u fiskalnoj 2009. godini koja je završena u martu porasla je 10 odsto u odnosu na prethodnu, na oko 3,190 miliona jedinica, prvi put u poslednjih sedam godina, saopštilo je Udruženje japanskih prodavaca automobila u Tokiju.
Oporavak prodaje vozila potpomognut je vladinim programom smanjivanja poreza i
subvencija za kupovinu energetski efikasnih automobila, što je doprinelo
dvocifrenom rastu isporuka, prvi put u poslednjih 20 godina, ocenjuje
Udruženje.
Predstavnici autoindustrije smatraju, međutim, da najnovije brojke delimično
odražavaju oporavak od oštrog pada prodaje tokom fiskalne 2008, izazvane
globalnom finansijskom krizom, koja je još slaba u poređenju sa 3,42 miliona
prodatih vozila u 2007. godini.
Pošto vladine subvencije ističu u septembru, prodaja automobila mogla bi još
jednom posrnuti i u fiskalnoj godini koja je upravo počela, kažu zvaničnici
industrije.
Prodaja putničkih vozila, u koju nisu ukjlučene isporuke minivozila sa motorom
zapremine do 660 kubika, skočila je 15 odsto na oko 2,898 miliona, prenela je
agencija Kjodo.
Isporuke kamiona smanjene su 24,2 odsto, na oko 270.000 jedinica, zbog pada
obima prevoza robe u periodu recesije, dok je prodaja autobusa pala 14,7
procenata, na 12.774 jedinica.
Pojedinčano, "Tojota" je lane povećala prodaju 15,3 odsto, na 1,534 miliona
jedinica, dok je prodaja "Honde", drugog najvećeg proizvođača u
zemlji, skočila 28,8 odsto, na oko 504.000 komada.
Samo u martu, prodaja vozila u Japanu porasla je 37,2 odsto, sa oko 443.000
jedinica u prethodnoj godini, beležeći rast osmi mesec uzastopno.
Uprkos masovnom opozivu u svetu, prodaja "Tojote" u martu porasla je
50,7 procenata, dok su isporuke "Honde" i "Nisana" povećane
33,6, odnosno 23,8 procenata.
Udruženje japanskih proizvodjača minivozila objavilo je da domaća prodaja u
fiskalnoj 2009 pala 6,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na oko 1,698
miliona jedinica, što je treća uzastopna godina u manjku.
Do smanjivanja prodaje došlo je zbog toga što su minivozila dobijala manje
subvencije za ekološki prilagođene automobile u odnosu na veća kola.
Skupa sa prodajom miniautomobila, japanska prodaja novih vozila porasla je 3,8
odsto, na 4,880 miliona jedinica u fiskalnoj 2009, što je prvi rast zabeležen
za četiri godine.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota
Kad cela svetska privreda stagnira, jedino se Japan drži. Svaka im čast, mnoge zemlje bi trebale da se ugledaju na njih.
Koja je ovo tojota na slici, mnogo lepo izgleda, mnogo lepše od Avensisa...
Što je nema kod nas?
@automobi.li
Ne kucaj o nečemu o čemu nemaš pojma.
Kad je cela svetska privreda bila u recesiji, japanska privreda je ušla u depresiju (dvocifreni pad BDP-a) i to je bilo baš pre godinu dana.
Nemojte se previše ložiti na ovu Toyotu, ona je samo malo manje bezlična nego što smo navikli. Ali malo nije dovoljno...