
Poslednjih godina u Rusiji je naglo poraslo interesovanje za stare automobile, a njihova restauracija pretvorila se u unosan biznis.
Samo u moskovskim auto-servisima renovira se oko 50 retkih vozila godišnje,
preneo je Glas Rusije.
Ne samo milioneri nego i pripadnici srednje klase su spremni da za stručnu
restauraciju omiljenog vozila potroše u proseku 30.000 dolara.
Vrednost takve restauracije zavisi od starosti, prvobitnog stanja, ali pre
svega "biografije" vozila. Najviše se cene primerci čiji su vlasnici
bile poznate ličnosti a takva vozila su malobrojna.
Na ruskom oldtajmerskom tržištu dobro je poznat "bjuik" čiji je
vlasnik, sredinom četrdestih godina, bio crvenoarmejski maršal Ribalko. Na
"istorijskoj listi" su takođe "rols-rojs" ministra
inostranih poslova Vjačeslava Molotova i "mercedes-benz 770" Adolfa
Hitlera.
Po procenama Moskovskog kluba kolekcionara starinskih automobila, samo u
auto-servisima ruskog glavnog grada renovira se oko 50 retkih vozila godišnje.
Posedovati oldtajmer je stvar prestiža, ali može biti i biznis. često ih
naručuju mladenci, ali i za potrebe filmske produkcije. Vlasnik zbirke retkih
vozila Dmitrij Lomakov poseduje čuveni kabriolet "horh 853" iz 1935. godine.
Hitler je taj luksuzni automobil poklonio Hermanu Geringu za "posebne
zasluge za otadžbinu". Po završetku Drugog svetskog rata vozilo je stiglo
u Sovjetski Savez kao ratni trofej pa je promenilo nekoliko vlasnika pre nego
što se našlo u zbirci. Korišćen je i u velikom broju filmova.
U Moskvi postoji jedinstveni Muzej gradskog saobraćaja čija zbirka broji preko
50 primeraka u odličnom stanju. Uskoro će se tu naći prvi ruski zglobni
trolejbus proizveden 1960. godine koga su putnici prozvali "usisivač".
Ma koliko ljudi bilo na stanici, svi su mogli da uđu. Priča se da je jedno
prebrojavanje pokazalo da se u trolejbus smestilo 400 putnika!
Autor : Tanjug.rs