
U Dimitrovgradu, gde živi nešto manje od 10.000 stanovnika, za samo godinu dana uvezeno je nekoliko hiljada automobila, uglavnom iz Bugarske.
Dnevno preko graničnog prelaza Gradina fizička lica uvezu petnaestak vozila,
koja su uglavnom namenjena daljoj preprodaji. Iako nije kršenje zakona,
carinski organi reaguju kada isto lice uveze veći broj vozila. U policiji,
međutim, kažu da niko do sada nije sankcionisan.
U carinarnici Dimitrovgrad, prošle godine ocarinjeno je 4.100 polovnih vozila
koja su uglavnom uvezena iz Bugarske.
U istom periodu registrovan je 531 automobil. Od početka ove godine uvezeno je
450, a registrovana su samo 24 vozila, što ukazuje na to da se kola uvoze za
dalju prodaju.
Više od 50 odsto lica koja uvoze automobile su sa teritorije opštine
Dimitrovgrad, a pojedina lica uvezla su na desetine vozila.
Prema zakonu o spoljnotrgovinskom poslovanju, dozvoljen je uvoz predmeta za
ličnu upotrebu u količinama koje nisu namenjene daljoj preprodaji. U PU Pirot
saznajemo da carinski organi do sada nisu prijavili nijedno lice koje je uvezlo
veći broj automobila.
Vozila koja dolaze iz Bugarske prodaju se po znatno nižoj ceni u odnosu na ona
koja se mogu kupiti na domaćim auto pijacama.
Vlasnici auto placeva u Nišu kažu da su im fizička lica koja se bave ovim
poslom nelojalna konkurencija, ali o tome ne žele da govore pred kamerama.
Izvor : Sumadijapress.co.rs i B92.net
Opa! Pe jeste, ja kada sam išao u Bugarski na more preprošle i godine iza, jedina stvar po kojoj se primećuje da su u Evropskoj Uniji su upravo novi automobili. Jer nemaju carinu na njih uopšte, pa mogu da kupuju, a stariji ispada da sad idu kod nas, u Dimitrovgrad. na šta smo spali, od Bugara da ubozimo polovnjake!