
Novim petogodišnjim planom, koji će biti predstavljen za desetak dana, italijanski auto-gigant „Fijat” predviđa da u Srbiji u prvoj fazi izrađuje oko 200.000 vozila godišnje u bivšoj „Zastavinoj” fabrici u Kragujevcu, s opcijom da kasnije poveća kapacitete fabrike na 300.000 automobila, preneo je internet portal „Automotiv njuz”.
„Automotiv” podseća da će „Fijat” uložiti 955 miliona dolara (700 miliona evra) u zajedničko preduzeće sa vladom Srbije.
U aprilu 2008. „Fijat” je kupio 67 procenata udela u jedinom srpskom proizvođaču vozila „Zastava automobili”, koji je bio poznat po jeftinom modelu „jugo”, čiju je osnovu činio „fijat 127”, navodi se u tekstu, u kojem se ocenjuje da je vrlo verovatno da će prvi novi model koji će biti izrađivan u tom pogonu biti manja limuzina sedan, koja će zameniti „fijat lineu”.
Taj sedan, čiji je radni naziv „projekat 342”, trebalo bi da se prodaje u centralnoj i istočnoj Evropi, pošto debituje krajem 2011. godine.
Novi sedan trebalo bi da se izvozi u SAD, ali kao „Krajslerov” model.
Strateškim planom za američki „Krajsler”, koga je izvršni direktor „Fijata” i „Krajslera” Serđo Markione predstavio u novembru 2009. godine, previđeno je da „Fijat” izrađuje jedan model za američku robnu marku „Krajsler”. To vozilo sada je poznato kao B-automobil i trebalo bi da bude lansirano u 2013. godini, navodi „Automotiv”.
Prema izveštaju na sajtu, zapadna Evropa će najverovatnije dobiti drugi model koji će se izrađivati u Srbiji - manje kompaktno vozilo sa petoro vrata u segmentu između malog automobila „panda” i modela „grande punto”.
Većina vozila koja će se izrađivati u Srbiji izvoziće se u Evropu i Rusiju. Prednost snabdevanja Rusije iz Srbije je u tome što Srbija ima sporazum o slobodnoj trgovini sa tom zemljom, navodi „Automotiv”.
Autor : Tanjug.rs