home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione predviđa da bi sledeće evropsko udruživanje autokompanija moglo da uključi "Pežo-Sitroen", najvećeg francuskog proizvođača kola, ocenjujući da bi kombinacija "Fijat-PSA" bila "brak iz snova".

"Sledeće udruživanje biće najverovatnije francusko," rekao je čelnik "Fijata", koji je vlasnik američkog "Krajslera."

"Oni su pokušali sa 'Micubišijem' i sada će pokušati sa nekim drugim", rekao je Markione.

"Pežo", drugi po veličini evropski proizvođač kola, prošlog meseca je prekinuo pregovore o preuzimanju akcija sa japanskim "Micubišijem" i najavio jačanje saradnje sa nekom drugom kompanijom.

Za razliku od "Pežoove" samostalne strategije, domaći rival "Reno" i njegov japanski partner "Nisan" objavili su početkom aprila uzajamno preuzimanje akcija sa nemačkim "Dajmlerom", na osnovu ugovora o jačanju saradnje.

Zvanični poredstavnik "Renoa" odbio je da komentariše Markioneovu prognozu.

Pet meseci ranije, Markione je izjavio da mnogi u autoindustriji procenjuju da je kombinacija "Fijat-Pežo" jedan "brak iz snova", dodavši da je tadašnja kupovina "Krajslerovih" akcija bila samo jedan korak u okviru njegove strategije konsolidacije italijanske kompanije.

Analitičari ocenjuju da povezivanje "Fijata" i "Pežoa" ima "industrijsku i akcionarsku logiku".

"Fijat" godišnje proizvodi oko dva miliona vozila, a "Krajsler" je lane montirao 1,3 miliona.

Poznat je stav Markionea da bi jedna kompanija morala da proizvede najmanje pet miliona automobila godišnje, ako želi da preživi kao globalni proizvođač kola. "Pežo" je lane prodao 3,2 miliona vozila.

Analitičari procenjuju da je budućnost autoindustrije u širem povezivanju kompanija i da će one koje ostanu same biti bez ikakve šanse, što će istovremeno proizvesti "rat" mega korporacija i pojačati konkurenciju.

Samostalno, teško da neko može da obezbedi mesto na tržištu i prema mišljenju stručnjaka izglede da opstanu ima samo pet - šest najvećih koncerna na svetu.

Najnoviji primer udruživanja je savez "Reno-Nisan-Dajmler" postignut početkom aprila, posle procene izvršnog direktora "Reno-Nisana" Karlosa Gona da će "trojno partnerstvo" svima biti od koristi.

Kompanije su dogovorile simboličnu "unakrsnu" kupovinu akcija od oko tri odsto, kako bi se pre svega smanjili troškovi proizvodnje.

Izvor : rts.rs



čitanja : 3764



Komentari

kada bi od peugeot-citroen-association preuzeli hdi motore za svoja vozila, umesto postojeceg jtd, koji vazi za nakvarljiviji, najbucniji, najtromiji i i najkratkotrajniji commonrail turbodizel motor.
hdi je pojam kvaliteta, kultivisanog rada, snage i pouzdanosti.

Autor sunny 16 Apr 2010, 10:24

@sunny
a multijet burazeru ?!?

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 10:31

P.S.

"A small 1.3 L (1248 cc) version (called the SDE, Small Diesel Engine) is produced in Bielsko-Biała, Poland. The Multijet 75 PS version was chosen in 2005 as the International Engine of the Year in the 1-litre to 1.4-litre category."

Modeli u koji se ugradjuje 1.3 MJ:
* Alfa Romeo MiTo
* Fiat Albea
* Fiat 500
* Fiat Doblò
* Fiat Grande Punto
* Fiat Idea
* Fiat Linea
* Fiat Panda
* Fiat Punto
* Fiat Palio
* Fiat Fiorino
* Fiat Qubo
* Ford Ka (2008- )
* Lancia Musa
* Lancia Ypsilon
* Opel Agila
* Opel Astra
* Opel Corsa
* Opel Meriva
* Opel Tigra TwinTop
* Suzuki Ignis
* Suzuki Splash/Maruti Suzuki Ritz
* Suzuki Swift/Maruti Swift/Maruti Swift Dzire
* Suzuki Wagon R
* TATA Indica Vista
* TATA Indigo Manza

Modeli u koje se ugradjuje 1.9 MJ:
* Alfa Romeo 145
* Alfa Romeo 146
* Alfa Romeo 147
* Alfa Romeo 156
* Alfa Romeo 159
* Alfa Romeo GT
* Cadillac BLS
* DR5
* Fiat Bravo
* Fiat Croma II
* Fiat Doblò
* Fiat Grande Punto
* Fiat Marea
* Fiat Multipla
* Fiat Sedici
* Fiat Stilo
* Fiat Strada
* Lancia Delta
* Lancia Lybra
* Lancia Musa
* Opel Astra
* Opel Signum
* Opel Vectra C
* Opel Zafira
* Saab 9-3
* Saab 9-5
* Suzuki SX4
Tako da tvoja prica, drushkane, ne pije vodu! Sledeci put razmisli malo pre nego sto izvalis nevidjenu glupost poput ove!!!

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 10:43

alfa/fiat/lancia vaze za najnepouzdanija vozila na planeti, po svim mogucim kriterijumima, analizama i istrazivanjima. toliko o tom jtd-u. a ni opel nije nista bolji. tako da ti mores da razmisljas malo kada dajes komentar sta navodis kao pohvalu! samo sto na spisku nisi naveo ladu, jugo i moskvic, pa da sva najgora vozila budu na jednom mestu!

Autor joca 16 Apr 2010, 11:40

@joca
nemas ti pojma brate, vrati se nazad u Golf 2 :)))

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 11:49

P.S. ovo nisam ni video:
"na planeti"...
Jao , bas si smeshan...
Ti si radio istrazivanja? Sa koje si ti planete?

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 11:57

P.S.2
Nisam ja nista naveo kao pohvalu vec samo cinjenice...
Ocigledno ti i citanje, pored razmisljanj, ide veoma lose...:)))

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 12:00

ja ne hvalim nikoga posebno, ali kazem da je jtd najgori motor. svi ostali su bolji od njega, ali svi- dci, cdi hdi, bmw-d, d4d, ama bas svi. tako da tog glupog golfa kog spominjes mozes da koristis samo kao kvazi-kontra argument, jer ja golfa nisam ni pomenuo.
sad vidis ko je pacenik i ko se odmah hvata za golfa?

Autor joca 16 Apr 2010, 12:04

P.S. 3
a evo ti cisto da znas ko je prvi konstruisao Common-rail dizel motor:

"Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI."

Jel ti je sad lakse, uzaludni istrazivacu? :)))

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 12:05

Golfa sam spomenuo zato sto je VW POSLEDNJI presao na ove motore sto nikako nije za pohvalu...

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 12:07

@joca
ajde ovako: navedi bilo koji dokaz, citat za ono sto si napisao pa cu te smatrati fer-igracem. U suprotnom, to su price za malu decu, iliti rekla-kazala. Ok?

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 12:24

@sunny
isto se odnosi i na tebe, mozda ste ista osoba? :)))

Autor carobnjak 16 Apr 2010, 12:25

reci da je jtd najbolji motor zbog toga sto je fiat prvi primenio princip commonrail ubrizgavanja je isto kao i kad bi se za srbiju reklo da je tehnoloski najnaprednija zemlja, jer je nikola tesla poreklom sa ovog podrucja!
istina je,prijatelju moj, potpuno drugacija: bmw 320d je imao 150ks jos 2001.godine, dok je fiat tada imao max 115ks iz iste kubikaze. vw je imao 150ks u verziji sa svim crvenim slovima, mada je rec o pumpa-dizna sistemu. fiat tek sa multijet motorima postize tu snagu, koju su napredniji proiuzvodjaci imali pre skoro deset godina.
dakle,dzaba fiatu sto je izmislio commonrail, dalje su ga svi bolje razvijali od njega, postigli su mnogo lepsi i ravnomerniji rad od jtd-a, bolje performanse, a sto je najvaznije-mnogo pouzdanije motore od jtd-a.

Autor joca 16 Apr 2010, 13:11

Kvalitet, pouzdanost, kultura rada i slicni parametri nemaju obavezno veze sa maksimalnim snagama koje isti proizvode.
Sto se tice kvaliteta i pozdanosti ne bi bilo lose konsultovati Autobild i ako nemacka subjektivnost ostavlja mesta za sumnju

Autor balkanboy 16 Apr 2010, 15:18

Prvi put cujem da neko moze da poveze kvalitet motora samo na osnovu njegove jacine...
Sta vredi VW-u sto je doveo do "savrsenstva" TDI motore, kada ih je bacio u "kantu"... Dobro, te iste je i dalje "pakuje" za Cesku i Spaniju...
Opel je bio mnogo pametniji kada je napustio ulaganje u dizel motore i poceo da pozamljuje od Fiat-a...

Autor Panchev9 16 Apr 2010, 20:36

pouzdanost je bitna,kod fiata ona ne postoji ni u tragovima

Autor savicevic 16 Apr 2010, 21:34

Čisto sumnjam da će se Pežo porodica oprediliti za saradnju sa cirkusom zvani FIAT.

Setimo se prošle godine u ovo isto vreme FIAT valjao priču o preuzimanju Adama Opela, a kad je trebalo izaći konkretno sa ponudom, nije ih bilo od korova.

Ako će porodica Pežo sa nekim sarađivati to je porodica Kvant. To je logično za obe strane.

Ostalo bi bilo suludo.

Autor Boris 16 Apr 2010, 21:51

Kada bih rekao bilo sta lose na racun onog malog fiatovog dizela bio bih 'zigosan' . A i HDI ima svojih bisera...
Ako do 'braka' ipak dodje, nadam se da ce HDI postati malo 'zivahniji', a da ce fiata proci 'groznica' ...

Autor Moron 16 Apr 2010, 21:52

@sunny, joca i savicevic
Za slučaj da Vam komentari nisu čista provokacija za carobnjaka i da ste stvarno do te mere neobavešteni navešću samo da je čak i u nemačkom Auto Bild-u (čitaj marketinškom glasilu VW grupe) motor 1,3 mjet proglašen od strane mehaničara sa 30. godišnjim iskustvom u čuvenoj Dekri za jedan od najkvalitetnijih motora, rasklopljenih nakon testa od 100.000 km. Takođe je i Fijat bravo 1,9 mjet dobio veoma visoku ocenu o pouzdanosti nakon predjenih 100.000 km testiranja za isti časopis.

Autor Ex Italo fan 16 Apr 2010, 21:58

Slabo se ovde barata sa cinjenicama a cini mi se i da su licna iskustva siromasna

Autor balkanboy 16 Apr 2010, 22:42

@Ex Italio fan
Verujem da si u SAT-u nedavno procitao za ozbiljan problem svih postojecih tih fiatovih 1,3 motora (sa DPF). Svi dósadasnji vlasnici su bukvalno 'zajebani' i fiat im nece resiti problem (niti ko to moze)!
Kako bi se ti osecao da si vlasnik 'najboljeg' motora u klasi do 1,4 litra?

Autor Moron 16 Apr 2010, 22:52

Vi Aleksandre sigurno znate nekoga ko se zalio.

Autor balkanboy 16 Apr 2010, 23:09

@Moron
moram te razočarati, ali osećam se izuzetno dobro pošto jesam vlasnik vozila sa 1,3 mjet motorom, kao i vozila sa 1,9 mjet, a bogami i 2,4 mjet motorom. Ni sa jednim od pomenutih nisam imao problema iako ni jedno vozilo nisam kupio novo.

Autor Ex Italo fan 16 Apr 2010, 23:31

@Ex Italo fan
mislim da si u pravu,gore navedeni komentari su bez sumnje najstrašniji gas za PR-a FIAT-a koji je progutao udicu do pete a što se tiče (jtd,mjet) sigurno su dobri.
Drugar mi drži servis za italijane i tvrdi da su kvalitetni, bakće se njima godinama.

Autor Ðenka 16 Apr 2010, 23:31

@Ex Italo fan
Nisi ti mene razočarao, niti sam ja oćekivao da ti kažeš da si imao neki problem sa tim motorima. Uostalom, na ovom blogu se još nije desilo da se neko žali na svoga konja.
Ali, nisi mi rekao da li si pročitao ono u SAT-u i šta misliš o toj dosta ozbiljnoj grešci dosadašnjih serija 1,3 MJ ( koja će, istine radi, biti izbegnuta ubuduče, ali samo na jačim verzijama tog motora ).
A ako hočeš da pročitaš i neko žaljenje vlasnika fiatovih dizela ( jer i to postoji ), idi, recimo na web site b92 pa vidi šta je jedan danas napisao za taj 1,9 MJ, da je potrošio skoro 3.000, ali mu motor nije "ukrotio" ...

Autor Moron 17 Apr 2010, 00:42

@Moron
Nisam imao priliku da pročitam pomenuti tekst u reviji Sat-plus, a molio bih te i link na tekst na B92. Mogu da se požalim na malo mekše komponente vešanja. Na nedovoljnu ponudu snažnijih motora kod većih modela. Pepeljaru koja nece da stoji zatvorena. Izuzetno osetljive na kvalitet ulja starije turbo benzince, koje takođe posedujem, ali što se tiče pouzdanosti jtd-a mogu samo da kažem da dosta ljudi u mom okruženju vozi italijanske dizele, a čak dvojica mojih dobrih drugara ih i servisiraju. I pored toga do sada sam čuo za samo dva slučaja generalne na jtd motorima. Jedan je bio zbog nastavljene vožnje nakon udarca u karter ulja i odvaljivanja dela istog, a drugi nakon vožnje sa neadekvatnim gorivom i zapušenja katalizatora što je za posledicu imalo pregrevanje donjeg dela motora. Drugi je prošao sa osveženjem motora novim karikama i ležajevima radilice u standardu.

Autor Ex Italo fan 17 Apr 2010, 02:01

@joca
ti si malo pobrkao loncice! Gde sam ja to tvrdio da su Fiat-ovi motori najbolji ?!?

@Ex Italo fan
hvala sto si se javio i objasnio pravu istinu onima koji nemaju pojma sta su italijanske mashine...

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 09:35

@Ex Italo fan
Izvini ako sam sinoc bio malo "tezak" ( ja i jesam moron ). Ja sam naa pocetku i napisao da, ako do braka dodje, nadam se da ce biti bolja oba. JTD su dobri, ali je cinjenica da se cudno tresu. Ima moj drugar stila 1,9 JTD i nacelno je ok, mada mu jeste bila crkla turbina ( ali to moze na svakom ).
Link za ono ti je
http://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=424577
Problem sa DPF kod ,3 je bio oko toga sto je bio daleko od motora, pa nije mogao da postize potrebnu temperaturu u gradu, sto je imalu otcaja na stvarni vek motornog ulja ( kazu-pisalo 3.000 km ). Na novim ( jacim ( 1,3 su sada filter pomerili blize motoru.
Pozdrav

Autor Moron 17 Apr 2010, 09:36

@Moron
ali nemaju svi ti motori filter za chadj, pogotovo kod nas, tako da ne brini. U SAT-u je pisalo da je resenje za taj problem obican aditiv, ne secas se? To je minoran problem s obzirom da ti motori ladno prelaze preko 300 000 km. Raspitaj se malo po firmama, svi voze bas takve Puntice kao sluzbena vozila, bez vecih problema...
Sto se tice pojedinacnih problema sa JTD motorima, da li ti mozes da garantujes da su oni redovno odrzavani kako zahteva proizvodjac? Servisni intervali, posebno je ulje osetljivo pitanje ( marka i kvalitet), ili kad se upali "check engine" da li su isli u servis ili su jos tako vozili par stotina km? Mislim da je bas tako bilo, tj. siguran sam!

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 09:45

P.S. taj komentar na B92 je u najmanju ruku smeshan i ne govori nista...

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 09:50

P.S. 2
a pogledaj recimo ovaj:

"FIAT Stila karavan 1.9jtd 88kw/115ks imam od 2003 kad sam ga kupio iz salona presao sam sa njim 350.000 km dobro odrzavanje i redovni servisi motor moze da istera i jos a nikad nije otvaran.Auto je super a nije skup i za odrzavanje.
(sloba, 19. decembar 2009 08:10) "

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 10:13

P.S.3
A ovaj mi se najvise dopao ( zbog zadnje recenice)...:)

"Ako vam na polovnom autu, tek kupljenom, pukne spaner i napravi ogromnu stetu iskljucivi krivac ste vi bez obzira na marku automobila. UVEK se nakon kupovine polovnjaka (presao preko 60 hiljada)mora izvrsiti veliki servis. Ni Fiat nije izuzetak. Svi noviji Fiat motori ,tvrdim,mogu puno da predju,ali zahtevaju dobro odrzavanje. S druge strane cinjenica je da imaju neke sitne probleme sa elektronikom-da se pale neke lampice,ali zato je cena vise nego povoljna za sve sto nudi. Mada meni se dizajn Stila nikako ne svidja jer sam ljubitelj pravog italijanskog dizajna-Bravo,Alfe itd.
(Milutin, 30. avgust 2009 00:41) "

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 10:15

@Moron
evo ti u vezi filtera za chadj:

"Međutim, ono što predstavlja najvredniji i najbolji deo ovog automobila je Multijet turbo dizel common-rail agregat od 1.3 litre sa 16 ventila koji daje snagu od 69 KS (51 kW) pri 4000 obrtaja u minuti, dok je maksimalni obrtni moment motora 180 Nm pri 1750 obr./min.

Inače, ovaj agregat je dobio i međunarodnu nagradu za Internacionalni motor godine 2005. u svetu u klasi do 1.4 litre, i to u izvedbi sa 75 KS (55 kW), a proizvodi se i još jači sa turbinom promenljive geometrije snage 90 KS (66 kW) koji se ugrađuje u Grande Punto. U trenutku kada se pojavio, ovaj motor je bio mnogo napredniji u odnosu na konkurente, a napomenućemo da nema filter čađi kao kod ostalih jedinica slične kategorije, a u potpunosti ispunjava euro 4 norme. "

http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=292247

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 10:17

poslusaj neki 1.9 jtd dok radi! ima jos gori rad od tdi motora!
porediti takvo cudo sa masinama poput bmw dizela, tdci, hdi, dci, cdi...je prosto nemoguce.
to je sto se tice kulture rada, a u medjuubrzanjima je fiatov dizel mnogo tromiji u odnosu na druge turbase, iako su fabricki podaci o ubrzanjima slicni kao kod drugih, praksa govori drugacije.
a pitanje za zaklete branitelje fiata-sta mislite, zbog cega fiat najbrze gubi na ceni od skoro svih inostranih vozila? samo da napomenem-cenu polovnjaka odredjuje stepen amortizovanosti, odnosno istrosenosti vozila. u proseku su vozila italijanske proizvodnje u mnogo losijem stanju nego vozila iz drugih zemalja.

Autor laza 17 Apr 2010, 10:31

@laza
u kakvom stanju je polovnjak zavisi od mnogo faktora...
A to sto mu brze pada cena je super jer cu za manje para dobiti dobar automobil zahvaljujuci vama koji bacate pare na skuplje modele...

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 10:35

imam stilo-jtd, kad se pokvri ja ga popravim ali samga zbog toga platijo jevtinije nego neko drugo auto za koji bi mozda bolje prosao.

Autor danijel 17 Apr 2010, 10:37

@Carobnjak
Ako se secas, kada ste polemisali ti i Predrag, poredili 1,6 dizel VW i Fiat, ja sam "glasao" za Fiat da je bolji, bas zbog booljeg "momenta". Nisi zaboravio?
Tacno je da kod nas svi ( novi ) dizeli do nedavno nisu nuzno imali PDF filter, pa ni onaj fiat 1,3 nije morao da ima ( i ja bih voleo da sam novi HDI uzeo mozda godinu ranije, jer sam tada mogao da biram - sa i bez FAP-a ) . Ali sigurno se secas i onog clanka iz SAT-a i da su rekli da taj 1,3 MJ ima probleem sa PDF i da ce ubuduce ( kod jace verzije ) da se resi pomeranjem PDF filtera blize motoru i ugradnjom sistema za ubrizgavanje aditiva? Dakle, svi oni koji vec imaju PDF ( kao i svi buduci motori ( u verziji od 75 ks ), imace isti problem i ubuduce. Smatram da je to steta, sramota i da je neshvatljivo da gradska verzija ( 75 ks ) treba i ubuduce da ima problem bas u gradu ( kao da ferari ima probleem samo u vangradskom rezimu ).
Da li je danas bolji fiatov MJ ili PSA HDI - zaista pojma nemam, jer nemam dovoljno tehnickog znanja, ni spoznaja o bitnim parametrima, da bih o tome mogao da sudim. Iskustvo mi kaze da je stari 2.0 HDI ( od samo 90 ks ) bio daleko manje "elastican" od stilovog 1,9 od 115 ks, tako da se stilo lakse vozio ( sa manje saltanja ). Ali, na svakom semaforu na leru sam mislio da ce u stilu da mi ispadnu zubi od vibracija, dok je HDI bio potpuno miran.
Danas, svaki je, MJ i HDI ( po meni ) nacelno dobar, ali svaki moze svog vlasnika i da "zavije u crno". Smatram veoma bitnim pravilno odrzavanje, sto znaci najkvalitetnije ulje i sto krace intervale zamene, pa "sta kosta-da kosta", jer zelim da mi motor i posle 150-200.000 km radi isto kao i onog dana kada je izisao iz "porodilista" ... Jer, masine dobro dobrim vracaju:)))
Dakle, nemam nista protiv "braka", neka, recimo, fiat da njima 1,3 MJ ( jer je onaj 1,4 HDI dosta "star" ), a PSA fiatu mozda one jace HDI varijante... I svi srecni:) Pa ja jednog dana kupim neku novu multiplu sa HDI motorom, pa se zajedno lepo provozamo ....

Autor Moron 17 Apr 2010, 13:48

@Moron
postoje dve generacije JTD motora: stara, o kojima ti pricas, jesu grublji i bucniji; i novija "multijet" koji su prva liga, tu spada i novi 1.6 JTD...

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 17:52

@Carobnjak
Eto, vidis, jos jednom se pokazalo kolike su mi rupe u znanju :) Sta ces, covek se uci dok je ziv. Fala za poduku
P.s. danas postojeci novi 1,9 JTD su znaci "stari", tj. stara generacija?

Autor Moron 17 Apr 2010, 18:01

@Moron
tako je, u Bravo se vise ne ugradjuju, samo 1.6 i 2.0 MJ. Isto vazi i za Giuliettu.
1.3 MJ je takodje druga generacija...

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 18:08

@Carobnjak
Ako nije tajna, cime se inace bavis?

Autor lok 17 Apr 2010, 18:42

Inace, delim misljenje Marikonea da bi PSA i Fiat bio brak snova. Tu su negde, slicnih pogleda i filozofije, mnogo prirodnije nego brak sa Krajslerom.

Autor lok 17 Apr 2010, 18:44

kad bi fiat poboljsao kvalitet svojih vozila, bio bi dobra kupovina.
pouzdano i provereno znam da je fabricka proizvodna cena fiat punta oko 3000e, a fabricka cena dacie sandero je oko 4500e.
tako da tu nema dileme koji je auto kvalitetnije uradjen.

Autor milan 17 Apr 2010, 18:55

@Moron
1,9 se ugrađuje u deltu u verziji od 190KS

Autor Ex Italo fan 17 Apr 2010, 19:17

@lok
lekar sam po struci a 25 godina pratim automobilizam...

@milan
nisam bas siguran u to! Odakle ti ti podaci?

@Ex Italo fan
nisam pominjao Deltu :)

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 20:07

znaci da tvrdite da 1.3mjet fiat grande punto pouzdan auto jer ocu u skorije vreme da budem vlasnik granda punta

Autor berec 12 Maj 2010, 16:51

Svi novi koji ste ovde treba da znate da je ovo Fiat club Srbia, tako da sve izreceno loše o fiatu se smatra uvredom.
Zato bez obzira na sve očigledne mane i loša iskustva o FIATU samo lepo!

Autor Mange 12 Maj 2010, 17:04