home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kontroverzni rotacioni Wankel motor od 231KS u aktuelnoj Mazdi RX-8 nije usklađen sa eko propisima Euro V, a to u praksi znači da je atraktivni Mazdin sportista postao nepodoban za prodaju na Starom kontinentu.

Kako piše britanski Autocar, Mazda raspolaže sa određenom količinom neprodatih RX-8-ica na lageru, a proizvodnja novih je ugašena. U Mazdi su odlučili da odustanu od skupih izmena aktuelnog motora, kojima bi ga uskladili sa Euro V propisima. Ti su propisi inače na snazi od septembra prošle godine.

Sledeća generacija modela RX-8 bi u prodaju trebalo da krene tokom 2011. godine, opremljena novim rotacionim motorom. Zasad, međutim, razvoj novog motora ne ide bez problema. Osim smanjenja potrošnje, Japanci novi motor moraju da usklade i sa propisima Euro VI, a koji na snagu stupaju 2014. godine.

Izvor : Autosport.hr 



čitanja : 1400



Komentari

Procitao sam ovo pre neki dan , bas steta za rx-8.
Je l' ti propisi vaze samo za EU ili smo se i mi vec "uskladili"?

Autor Damko 16 Apr 2010, 19:24

Steta...
E Wankel-Wankel...

Autor Panchev9 16 Apr 2010, 20:11

Wankel.. nit' je dizel, nit' je benzinac, trosi i benzin i ulje podjednako :)

Autor lok 16 Apr 2010, 21:32

Stvarno je čudno da nisu napustili ovu "rotacionu koncepciju" mislim da im ovde nikad neće cvetati ruže.
Samo da ih ne košta glave, ipak su oni jako ozbiljan brend za mene.

Autor Ðenka 16 Apr 2010, 21:56

Ali to je glavna karakteristika RX-8, kako to da napuste.

Ja sam gledao neke testove, gde su tvrdili da je ovo motor bolji. Ali nisam mehanicar pa ne znam bas najbolje. Cudno mi je da ga ne mogu usavrsiti i razviti pa da bude Euro VI.

Autor Dejan 17 Apr 2010, 08:32

pa ne trcimo bas toliko pred rudu..kod nas jos nije na snazi zabrana euro IV sto se tice prodaje. Sto se tice ovog tipa motora mislim da nikako ne treba odustati od njega jer je trenutno izuzetno popularan cuveni "downsizeing"(smanjenje radne zapremine uz zadrzane radne karakteristike ili kako ga neko naziva razvijenje sistema za povecanje snage bez povecanja zapremine,a zatim smanjenje zapremine),a ovaj motor uz poprilicno malu zapreminu ima odlicne performanse,tu je i visok stepen korisnosti, a i gabariti su mu skromni..Naravno tu su i njegove mane koje cu izostavti,ali uz cije resavanje ovaj motor moze da nadje primenu u siroj proizvodnji..mozda sam preambiciozan,ali ko zna..

Autor shomi 17 Apr 2010, 10:34

Sto ugasise NSU RO80...prosle godine videh u Nemackoj fantastican primerak..

Autor SaleKostolac 19 Apr 2010, 17:22