
FIAT Automobili Srbija i Udruženje istoričara automobilizma povodom 100 godina od osnivanja fabrike automobila Alfa Romeo, u četvrtak, 15. aprila 2010., u 12 časova u FIAT Centru u Beogradu ul. Bulevar Despota Stefana 12 organizovali su konferenciju za novinare povodom jubileja i bogate istorije ovog čuvenog italijanskog proizvođača automobila.
Tom prilikom prisutni su mogli da se upoznaju i sa
kratkim istorijatom Alfa Romea u Srbiji, a Nebojša Đorđević, predsednik
Udruženja predstavio je svoju novu knjigu Velika Nagrada Beograda 1967-1969. U
salonu FIAT Centra bio je izložen prelepi automobil Alfa Romeo 6 C 2300 B Mile
Miglia 1938.
Ovaj automobil je proizveden 1938. godine i radi se o jednoj
od oko 40 proizvedenih berlina "turing superledera" od kojih je,
koliko je poznato, danas sačuvano devet, a ovo je jedina sa ovakvom
karoserijom.

Karoserije "turing superledera" su rezultat iskustva firme Karoserija Turing iz Milana u proizvodnji delova za avione koji su prirodno morali da budu laki i aerodinamični. Ispod karoserije koja je kompletno izrađena od aluminijuma nalazi se samo cevasti ram (u to vreme bilo je uobičajeno da se na drveni ram stavlja karoserija od čeličnog lima). U odnosu na tradicionalnu karoseriju iste veličine "superledera" je težila i do 300 kg manje. Sva ova tehnološka poboljšanja, kao i nezavisan sistem oslanjanja Alfa Romea (prvi put korišćen 1935. kod modela 2300 B), omogućili su da ovaj automobile bude jedan od najkomfornijih, najbržih i najsigurnijih u svojoj klasi.
Alfa Romeo je počeo proizvodnju modela "mile milja" posle učešća na istoimenoj trci 1937. modelom "peskara" (mnogo lakša trkačka verzija) kada je osvojeno četvrto mesto u generalnom plasmanu i prvo u klasi. Konačna verzija imala je komfomu kabinu sa četiri sedišta sa oprugama i luksuznu opremu.
Ovaj automobil "6C mile milja" redovno se vozi na raznim skupovima oldtajmera u Evropi, a u Beogradu je izložen prvi put zahvaljujući Udruženju istoričara automobilizma, Unesku, Fijat grupi i Italijanskoj ambasadi.
Izvor : Netauto.rs
@Vladigar
hvala puno brate, uz malu ispravku: nije mi stoti nego hiljadu i stoti! :)))
@carobnjak
i sad mi ti kaži da je u redu da jedna firma sa ovakvom tradicijom i pionirskim poduhvatima treba za svoje modele da koristi preteške platforme kojekakvih američkih brendova u propadanju. Obrati pažnju na sledeći deo teksta: "U odnosu na tradicionalnu karoseriju iste veličine "superledera" je težila i do 300 kg manje. Sva ova tehnološka poboljšanja, kao i nezavisan sistem oslanjanja Alfa Romea (prvi put korišćen 1935. kod modela 2300 B), omogućili su da ovaj automobile bude jedan od najkomfornijih, najbržih i najsigurnijih u svojoj klasi."
To su stvari koje se i danas očekuju od Alfa Romea, a ne samo vrhunski izgled uz prosečne performanse.