home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

FIAT Automobili Srbija i Udruženje istoričara automobilizma povodom 100 godina od osnivanja fabrike automobila Alfa Romeo, u četvrtak, 15. aprila 2010., u 12 časova u FIAT Centru u Beogradu ul. Bulevar Despota Stefana 12 organizovali su konferenciju za novinare povodom jubileja i bogate istorije ovog čuvenog italijanskog proizvođača automobila.

Tom prilikom prisutni su mogli da se upoznaju i sa kratkim istorijatom Alfa Romea u Srbiji, a Nebojša Đorđević, predsednik Udruženja predstavio je svoju novu knjigu Velika Nagrada Beograda 1967-1969. U salonu FIAT Centra bio je izložen prelepi automobil Alfa Romeo 6 C 2300 B Mile Miglia 1938.

Ovaj automobil je proizveden 1938. godine i radi se o jednoj od oko 40 proizvedenih berlina "turing superledera" od kojih je, koliko je poznato, danas sačuvano devet, a ovo je jedina sa ovakvom karoserijom.


Karoserije "turing superledera" su rezultat iskustva firme Karoserija Turing iz Milana u proizvodnji delova za avione koji su prirodno morali da budu laki i aerodinamični. Ispod karoserije koja je kompletno izrađena od aluminijuma nalazi se samo cevasti ram (u to vreme bilo je uobičajeno da se na drveni ram stavlja karoserija od čeličnog lima). U odnosu na tradicionalnu karoseriju iste veličine "superledera" je težila i do 300 kg manje. Sva ova tehnološka poboljšanja, kao i nezavisan sistem oslanjanja Alfa Romea (prvi put korišćen 1935. kod modela 2300 B), omogućili su da ovaj automobile bude jedan od najkomfornijih, najbržih i najsigurnijih u svojoj klasi.

Alfa Romeo je počeo proizvodnju modela "mile milja" posle učešća na istoimenoj trci 1937. modelom "peskara" (mnogo lakša trkačka verzija) kada je osvojeno četvrto mesto u generalnom plasmanu i prvo u klasi. Konačna verzija imala je komfomu kabinu sa četiri sedišta sa oprugama i luksuznu opremu.

Ovaj automobil "6C mile milja" redovno se vozi na raznim skupovima oldtajmera u Evropi, a u Beogradu je izložen prvi put zahvaljujući Udruženju istoričara automobilizma, Unesku, Fijat grupi i Italijanskoj ambasadi.

Izvor : Netauto.rs



čitanja : 1182



Komentari

Da nam živi živi Alfa.

Autor automobi.li 16 Apr 2010, 18:55

Kao Henri Ford:SKIDAM KAPU I KLANJAM SE!

Autor Pex 16 Apr 2010, 19:32

Carobnjak, cestitam ti stoti rodjendan :)

Autor Vladigar 16 Apr 2010, 19:44

Čestitke, najzanimljivijem auto brendu!

Autor EsE 16 Apr 2010, 19:46

Jos 100 pa opet...

Autor Panchev9 16 Apr 2010, 20:13

My name is Alex and I am an Alfaholic.

Autor balkanboy 16 Apr 2010, 21:03

@Vladigar
hvala puno brate, uz malu ispravku: nije mi stoti nego hiljadu i stoti! :)))

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 09:45

@carobnjak
i sad mi ti kaži da je u redu da jedna firma sa ovakvom tradicijom i pionirskim poduhvatima treba za svoje modele da koristi preteške platforme kojekakvih američkih brendova u propadanju. Obrati pažnju na sledeći deo teksta: "U odnosu na tradicionalnu karoseriju iste veličine "superledera" je težila i do 300 kg manje. Sva ova tehnološka poboljšanja, kao i nezavisan sistem oslanjanja Alfa Romea (prvi put korišćen 1935. kod modela 2300 B), omogućili su da ovaj automobile bude jedan od najkomfornijih, najbržih i najsigurnijih u svojoj klasi."
To su stvari koje se i danas očekuju od Alfa Romea, a ne samo vrhunski izgled uz prosečne performanse.

Autor Ex Italo fan 17 Apr 2010, 18:47

@Ex Italo fan
to znaci da treba da se vratimo u 1935. ?!?
Ovu temu smo vec apsolvirali i ne bih da se ponavljam...

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 23:22