home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački Dajmler, jedan od najvećih evropskih proizvođača vozila, najavio je preispitivanje odnosa sa Iranom.

Kompanija planira povlačenje 30 odsto akcija u kompaniji za izradu motora u Iranu, u okviru plana revizije poslovnih veza sa tom zemljom zbog političkih problema.

Izvršni direktor Dajmlera Diter Ceče izjavio je da iza odluke da se povuku akcije u iranskoj fabrici leže "politički razlozi" i politika koju sprovodi Teheran. "Imajući u vidu sadašnju političku situaciju mi moramo kompletno preispitati poslovne odnose", kazao je Ceče.

Kompanije u Evropi i Americi suočene su sa pritiskom da preispitanju svoje veze sa Iranom zbog nukleranih planova vlade u Teheranu. Ceče nije direktno pomenuo iranski nuklerani razvojni program u govoru pred akcionarima na redovnom godišnjem sastanku, ali je rekao da mere "nisu direktno usmerene protiv iranskog naroda".

On je kazao da je Dajmler povukao molbu za dobijanje dozvole za izvoz privrednih vozila u Iranu. Poslovne aktivnosti Dajmlera u Iranu biće "ograničene" do nivoa kako bi se ispunile postojeće ugovorne obaveze, dodao je Ceče.

Dajmler drži 30 odsto akcija u iranskoj firmi za izradu dizel motora, jednoj od filijala kompanije "Kodro dizel".

U SAD, administracija američkog predsednika Baraka Obame pokušava da obezbedi međunarodni sporazum o oštrijim sankcijama protiv Irana zbog nuklearnog programa.

Diplomatski pritisak izvršen je kako se veruje prošlog meseca i na rusku naftnu kompaniju Lukoil, da odustane od projekata u Iranu. Evropska najveća naftna i gasna kompanija "Rojal dač šel" i američka grupa "Ingersol rand" takođe razmatraju moguće promene plana ulaganja u Iran u zavisnosti od odluke o sankcijama.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 993



Komentari

Sve je to u redu, samo ne razumem onog nemačkoj matorog jarca što mu glava polu-ćelava, a ima brkove veće nego.... nema veze, ali ja ne mogu da razumem njega da ima smelosti da se pojavi pred kamerama a kamoli da priča nešto o tuđim politikama. Pa njegova firma je 10 godina potkupljivala službenike širom sveta, jel su bili skoro kažnjeni (nedovoljno), da se ja pitam on bi sada držao konferenciju iz centralnog zatvora.
A sad će da glumi nešto, on je jako zabrinut zbog nuklearnog programa koji sprovodi Iran. Šta se mešaju, Iran je daleko od Nemačke i treba da sede mirni i da ih to ne interesuje.

Autor MasterHaosis 17 Apr 2010, 19:02

@MasterHaosis
To pod broj jedan.Oni nasli nekom da drze lekciju a ogrezli u korupciji.Da sam na Ahmadinezdadovom mestu samo bih rekao MRS NAPOLJE i konfiskovao im imovinu,tj isplatio im odstetu kao sto je to uradio legenda Ugo Chavez.
Pod broj 2: Sta njih briga kakva je politika Irana,nisam znao da su politicka stranka a ne fabrika automobila.
Pod br.3: Necu da psujem ali cim sam ovo procitao odmah mi je pala na pamet nasa psovka vezana za njihove majke (Barakove i jarceve)
Nedajte se Iranci,cim ih napravite mogu samo da vam ...
Sto oni dzukele ne uniste nuklearno oruzje vec vrse represiju na ceo svet. Odvratni su,ratuju po celom svetu,ubijaju zene i decu,muskarce,najvece zlo koje postoji je ta odvratna satanska Amerika...

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 19:21

Kako njih neko ne istera do kraja sto su podmicivali vlade? Gde je tu postenje? Provukli se samo sa novcanom kaznom,a zatvor? Da je to neki obican covek uradio,dali bi mu 100 god robije,ovako samo nadigli dzevu da ih sto vise zviznu po dzepu i onda politicari napune dzepove i nikom nista,kao da se nije ni desilo... Strasno...

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 19:35

Kako ih nisu oterali na sud? Da vidimo ko je davao pare,pa lepo na robiju. Nije automobil Mercedes davao pare vec ljudi,zasto se ne ispita koji? Ovako svako moze da podmicuje,pa kad ih uhvate,malo podmazu glavonje i sve je ok...

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 19:37

ALEKSANDRE KRALJU JEDAN !!!
Apsolutno se slažem sa tobom!
Nego, ja sam malopre onamo za one brkove na automobilima napisao komentar ali su mi obrisali moderatori, a nisam nikoga psovao, samo sam rekao da su Amerikanci debili i da su mnogo glupi.
Pa to stoji sve što kažeš, prvo Mercedes je fabrika automobila, a na politička stranka. A to što Amerikanci sa Nemcima, Englezima, Francizima i Italijanima komanduju po svetu i vrše ,,diplomatske" pritiske, to je već nešto sasvim drugo. I sad ako si ti u nekom poslu, ako oni kažu da moraš da prekineš, ti ima da prekineš odnose. Ja stvarno ne razumem šta ima Mercedes odnose da prekida sa ovima ako im posao dobro ide. Politika neka ostane po strani. A pogotovo što će mercedes prvi mere da preduzima, a oni su najveća korušcijska automobilska marka.
Ma beži bre, nepravda.
I to što kažeš, svako od njih po sto godina da dobije, ali nikada neće da budu zatvoreni jer Nemačkoj vladi donose profit.
A kad si pomenuo Čaveza! Taj je živa legenda, hteo je da istera Tojotu, e sad dal je to uradeo ja neznam.

Autor MasterHaosis 17 Apr 2010, 19:46

@Aleksandar
brate, sta ti je, sto si se toliko uzbudio? :)))

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 20:11

De si čarobnjak, i ti si kralj!
I onaj Predrag.
kako je brate, kako napreduju Italijani? Idi da narediš Fijatu da snizi cenu onom 500 do jedno 50% i onda možemo da razgovaramo o kupovini.

Autor MasterHaosis 17 Apr 2010, 21:16

@MasterHaosis
evo me brate, ne zalim se! :)))
Sta ce ti taj 500? Jeste sladak i dobar ali to je samo igracka!
Lobiram u Fiatu da se u Kragujevcu pravi ona lepsa verzija novog Una... :)))

http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/203300_6541_big_Fiat-Uno-post.-Def1.jpg

Autor carobnjak 17 Apr 2010, 21:21

čarobnjak, jeste, taj je bolji!
Nego, kako šta će nam Fijat 500, pa medicinske sestre bi se palile na njega. Ti bar znaš koji Fijatov auto šarmira žene najviše, a pogotovo tvoje koleginice. Svaka bi želela da ga dodirne..... Ups... mislim igračku, ovaj.. auto... muahahahah!

Autor MasterHaosis 17 Apr 2010, 22:53

@MasterHaosis
Cavez je ziva legenda,izljubio bi ga kad bi ga video.Prvi koji je stao Amerikancima na put,ne plasi se nikoga,brani svoj narod. A Ahmadinezdad je slican njemu,dva samostalna coveka koji nedaju svoj narod,nemaju gazde u Americi kao mi sto imamo i skoro sve zemlje na svetu izuzev Rusije,Kine,Venecuele(moja omiljena),Irana (isto) i Bolivije... Cavez je faca,divno je imati takvog predsednika i osetiti sta znaci biti slobodan gradjanin...

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 23:30

@Carobnjak
Brate ne volim nepravdu,ujdeo bih :)

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 23:32

@Masterhaosis
Druze pozdrav,izgleda da isto gledamo na stvari :)

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 23:33

@MasterHaosis
Druze seti se kad je Cavez isterao Americkog ambasadora,rekao mu je "mars napolje prokleti jenkiju",pa zar nije legenda,obozavam ga,car... Bio sam srecan kao da sam dobio na lotou :)

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 23:37

Cavez je naredio istragu u Toyoti nakon sto je Toyota odbila njihove zahteve da pravi vozila za javni saobracaj koja imaju pogon na svim tockovima (4x4). Rekao je ili cete postovati propise ili napolje. Covek je legenda nad legendama. Ima da igrate kako on svira ili napolje,bez obzira da li se radi o Toyoti,Mercedesu itd :) Tako je,to je stav...

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 23:45

Da l ovi bednici nasi znaju kako je to biti kao Cavez? Ne znaju,ne znaju kako je to kad si sam svoj covek,kad ne izvrsavas nicija naredjenja,kad radis u interesu svog naroda,kad prozoves Busha u UN... Ne znaju niti ce ikad saznati...

Autor Aleksandar 17 Apr 2010, 23:51

Cavez je car...

Prvo, on je americki covek kao sto su svi slicni americki "protivnici" pocevsi os SM-a pa do Miladina...

Drugo, ucinio je nesto veliko za svoju zemlju, kao sto je ovaj nas SM nasu proizvodnju automobila sveo sa 200.000 na 2.000 tako je Cavez smanjio broj prodatih kola jedno deset puta sto ce za posledicu imati manji broj saobracajnih nesreca... (Uzgred je ispraznio samoposluge, banke, polja itd)

Trece, ne opravdavam ni ove koji su ga postavili, tj amere...

Autor tommy 18 Apr 2010, 01:26

Aleksandre jeste, brate tako je!
Eno onamo kada je bila vest ovde da je Čavez naredio istragu u Tojoti, ja sam napisao dobar komentar.
Inače nisam znao da je isterao američkog ambasadora.
Ali jeste slažem se sa tobom u potpunosti, i ovi naši govnari u skupštini bi trebali da budu svoji ljudi, da gledaju interese naroda, a ne da ga zajebavaju, kradu i pljačkaju, i lažu...
Jedan takav i kod nas treba da dođe jedan takav, pa da očisti zemlju iz korena! Samo što mora da pođe od vrha ka korenu.
I za automobilizam isto. Ja ga podržavam u potpunosti jer je jednak za sve. nema Mercedes, Tojota, kurta, murta. Ili ćeš da radiš, ili napolje!
I ja bi tako.
Mercedes. Marš napolje barabe jedne, pa tamo u Nemačku potplaćujte, i mešajte se u tuđu politiku!
General Motors, goni se u Ameriku, pa tamo podiži cene i budi smešan kod Obame! Prvo će prodaju Opel, pa posle neće. Pa oće da zatvaraju Saab, pa neće, pa će ga prodaju, i prodadoše ga na kraj. zajebavaju Evropu samo tako, ja da sam predsednik Evropske Unije, ja bi zabranio GM da proviri u EU! Stavio bi im zabranu na neko vreme, pa da vidiš!
Dao bi im ja i krizu i sve! Ta kriza je iz te jebane Amerike došla.
A ovde kod nas bi oformio komisiju bez čije dozvole niko ne sme da podiže cene. Podigni cenu i izgubiš dozvolu na godinu dana, pa ne smeš proizvod godinu dana da prodaješ ovde, izgubiš provremeno jedno tržište, pa izgubiš mnogo više novca nego da si ostao, a i plus što će konkurencija da te prestigne!
More samo tako, smirili bi se svi! Nema zakoni tržišta, priče za laku noć... premazivanje istine, bilo bi zakon naroda samo! A ne zakon bande!

Autor MasterHaosis 18 Apr 2010, 03:08

Jaooo što sam dobar!

Autor MasterHaosis 18 Apr 2010, 03:10

@Tommy
Verovatno je zato proterao sve njihove kompanije,zato sto je njihov covek... Bravo za rasudjivanje...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 12:32

Ha ha, Čavez.

Da li vi (što veličate Čaveza) znate cenu litre benzina i vode u Karakasu?

P. S.
Ovo nije blog o politici.

Autor Boris 18 Apr 2010, 14:38

@Boris
Ne! Znam samo da je u Srbiji najskuplje i najlosije gorivo na svetu.

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 16:42

Borsie, ako nije blog o politici, zašto onda pustaju političke vesti? To reci onima koji kopiraju ovde to na blogu. Ovo je čista politička vest, nema veze sa automobilizmom, jer se radi o tome da je Dajmler prekinuo saradnju sa Iranom zbog politike, zbog nuklearnog programa i mešaju se u njihovu politiku. Čista politička vest, a mi smo samo komentirasali to. To je bruka i to nebi trebalo uopšte da se objavljuje. Treba da se objavljuju noviteti automobila, sva dešavanja sa automobilizmom (normalna), a ne tipa pvaj je prekinuo saradnju sa tom državom, zbog politike koju vrši ta država, jer je kompanija bila pod političkim ,,diplomatskim" pritiskom. I još dodaju kako je Amerika odlučila da uveze sankcije i još svašta vezano za to.
To stvarno nema nikakve veze sa automobilizmom.

Autor MasterHaosis 18 Apr 2010, 17:11

@Masterhaosis
Tako je! Apsolutno si u pravu...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 17:14

Znam ja Boki, prosle godine - kada je kod nas bio vec oko "stotke", litar benzina u Venecueli je bio, ni manje ni vise - 3 (i slovima: TRI) dinara. B-)

Ajde daj sveze informacije. :)

Autor kornjaca 18 Apr 2010, 17:47

@Boris
Hoces li nam reci koje su cene?

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 17:50

@Boris
Hvala sto si me jos vise ubedio da je Cavez pravi predsednik. Evo sad sam malo gledao na netu i dosao sam do cena.
Ovako stoje stvari u : U Venecueli je najjeftinije gorivo na svetu. Jeftinije je od flasirane vode (litar).
1/15 od cene flasirane vode.
1/25 od cene litre mleka. 3centa kosta litar benzina. 12centi kosta galon.
Nema sta stvarno preskupo:)
Bolje je kod nas...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 17:59

@Kornjaca
U pravu si...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 18:00

@kornjaca
Evo svezih informacija...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 18:01

Drugi i treci na listi najjeftinijeg goriva na svetu su Iran i Saudijska Arabija,ali oni nisu toliko "nezni" kao Cavez,kod njih galon kosta 40 odnosno 44 centi... Eto,pa vi sad procenite ko je najbolji :) Cavez Legenda!

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 18:06

Pa baš zato nije dobro.

Mada, nije problem u Čavezu (koji je najobičniji levičarski populista), tamo je tako decenijama (ko god je pokušao da ukine subvencije maloprodajnoj ceni benzina je izgubio izbore) - Venecuelanci više vole benzin nego sve ostalo...

Ne želim da zalazim dublje, nije politici mesto na auto blogu.

Autor Boris 18 Apr 2010, 18:13

@Boris
Zasto nije dobro?
Nego je kod nas dobro?
Sigurno prodaje bez zarade ili sa nekom minimalnom zaradom gorivo svom narodu,a drugima po ceni koja je na svetskom trzistu. Tako treba,bravo,svak mu cast...
P.S. A ne ko ovi nasi,isisase krv narodu,skuplja akciza od nafte. Akciza 47 dinara + pdv oko 15,znaci na svakoj litri goriva drzava uzima preko 60 dinara. Sad te ja pitam,jel tako treba?

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 18:19

Pogotovo sto kod nas "gorivo" sem euro-dizela,je ocajnog ili jos goreg kvaliteta... Daj boze da ima 70 oktana... Uzas! Benzinci trose mnogo vise nego sto bi trebali,pritom motori mnogo brzo se kvare i trose ulje,znam iz iskustva (promenjen motor na autu). Tako da nemoj mi molim te pricati kako tamo ne valja,a ovde je valjda super...?!

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 18:24

Aleksandre to! Pa jeste!

Autor MasterHaosis 18 Apr 2010, 19:25

Naravno da jeste!

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 19:31

Tebe čovek da postavi za predsednika! ja mislim da bi preuredio ovu državu samo tako.

Autor MasterHaosis 18 Apr 2010, 20:15

Drzava bi bila ko apoteka :)

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 20:23

@Aleksandar

Ovde ne valja, ali u Venecueli je mnooogo gore, pogotovo u Karakasu.

Što se tiče cene benzina u Venecueli, otkucao sam: debelo se subvencioniše.

Autor Boris 18 Apr 2010, 20:45

@Boris
Ne slazem se. Mnogo je bolje kad si samostalna drzava nego Americka i evropska gubernija...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 21:04

U Venecueli se Cavez pita i odlucuje,to je velika razlika nego u odnosu na nas...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 21:05

Mislim u odnosu na Srpskog "predsednika" koji se pita toliko koliko dobija naredjenja sta da radi...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 21:07

haha Aleksandre, on ne može ni da prdne a da ne pita nadređene!
ne jebe skupštinu uopšte, oni mogu da pričaju šta oće, on lepo čovek ide sam da predstavlja zemlju i da ugovara poslove. Iza njega stoji EU... On ima Tita da nadvlada!

Autor MasterHaosis 18 Apr 2010, 21:36

Ne daj boze...

Autor Aleksandar 18 Apr 2010, 21:43