BMW AG premašio je Toyotu Motor Corp. kao najvredniji svetski brend automobilske industrije, pokazuje poslednje istraživanje.
Prema listi BrandZ Top 100 u istraživanju kompanije za istraživanje tržišta
Millward Brown, Ford Motor i Volkswagen AG poboljšali su svoj brend.
Piter Volš, globalni brend direktor kompanije, očekuje se da će se Toyota
vratiti na "staze stare slave" nakon velikih tehničkih problema sa
pedalama gasa krajem 2009. i početkom ove godine.
- Vidimo da je Toyota imala problema u prošlim mesecima, ali to je i dalje jak
brend i oni pokušavaju da poboljšaju imidž putem velikih komunikacionih kampanja,
izjavio je Volš.
Istraživanje pokazuje i da je BMW brend oslabio 9 odsto prošle godine na 21,8
milijardi USD, dok je Toyota oslabila 27 odsto na nešto ispod 21,7 milijardi
USD.
S druge strane, Ford beleži rast od 19 odsto na 7 milijardi dolara – ovaj rast
objašnjava se sjajnim investicijama kompanije u visoko-tehnološke inovacije kao
što je Sync elektronski sistem upravljanja glasom, kontrola emisije gasova kao
i veoma pametno korišćenje društvenih medija na Internetu.
Volkswagen je povećao vrednost brenda za 20 odsto na nešto ispod 7 milijardi
dolara, dok je Audi povećao vrednost za 2 odsto na 3,6 milijarde dolara.
- Obe kompanije smatraju se pouzdanim brendovima sa stilom, odličnom globalnom
distribucijom, nemačkom preciznošću i nižim cenama od prestižnih marki kakve su
BMW i Mercedes, navodi Millward Brown u saopštenju.
Kao rezultat depresivnih tržišta u Sjedinjenim državama i Evropi, kombinovana
vrednost šest najvećih brendova iz auto-industrije opala je 15 odsto, više od
bilo kog sektora.
Najvredniji brendovi su Google (114 milijardi USD), IBM (86) i Apple (83
milijarde dolara).
Lista najvrednijih brendova:
1. BMW $21.82 -- (25. mesto)
2. Toyota $21.77 -- (26)
3. Honda $14.30 -- (46)
4. Mercedes $13.74 -- (53)
5. Porsche $12.02 -- (65)
6. Nissan $8.61 -- (86)
7. Ford $7.04 --
8. VW $6.99 --
9. Audi $3.62 --
10. Renault $3.26 --
Izvor : Economy.rs
Hm... Najvredniji auto brend vredi oko 6 puta manje nego brend Google. Tuga ...
'Bem ti google,vredniji 6 puta od Bmw-a,ovde ogromna automobilska industrija koja ima tradiciju 100 i nesto godina a ovamo magla stara par godina i to je vrednije.
jbm ti logiku...
CITAJTE LJUDI VREDNOST BRENDA JE U PITANJUU A NE KOMPLETNE FIRME!!!!!!!!
bmw je konza,...mercedes i audi i njihovi fanovi da ne progovaraju,...
Nije mi jasno zašto se neki čude za Google?
Tržišna vrednost Bayerische Motoren Werke AG na današnji dan je 24,08 milijardi € ;-).