
Ford Fiesta, najprodavaniji automobil u Evropi u prvom kvartalu 2010,* danas je postavila još jedan rekord – u montažnoj fabrici Ford Niehl u Kelnu, u Nemačkoj.
Šestomilionita
Fiesta napravljena u Nemačkoj, sa troja vrata u verziji Vision Blue Sport i
motorom Ti -VCT od 1,6 litara (120 KS), namenjena za nemačkog kupca, sišla je sa proizvodne linije danas -
31 godinu otkako je ovde napravljeno prvo vozilo s tom oznakom, oktobra 1979.
Do danas je u Kelnu proizvedeno sedam generacija Ford Fiesti, a 1989. fabrika
Niehl je postala "glavna" za proizvodnju Fiesti u Evropi.
Od kako je u
Evropi 1976. počela proizvodnja Fiesti, to je postao najpopularniji Fordov
model, prodat u više od 13 miliona primeraka. Proizvodio se u četiri Fordove
fabrike u Evropi, uključujući Keln. Prvi automobil s tom oznakom je napravljen
u Valensiji, u Španiji, 1976. godine, gde se, kao i fabrici Niehl, kontinuirano
proizvodi i aktuelna generacija. Od 1976. do 2002. Fiesta se takođe
proizvodila i u Fordovoj fabrici Dagenham, u Velikoj Britaniji, kao i u fabrici
Saarlouis, u Nemačkoj, između 1976. i 1980.
Tokom tri decenije, zahvaljujući stalnom unapređenju produktivnosti, Fiesta se
u fabrici Niehl proizvodi sve brže i sve kvalitenije. Industrijski eksperti i
dalje smatraju da je Ford jedan od najproduktivnijih proizvođača automobila u
Evropi.
Bilo je potrebno deset godina da sa linije siđe prvih milion Fiesti; drugi
milion je sa linije sišao za upola kraće vreme, dok je između petomilionite i
Fieste sa serijskim brojem šest miliona bilo potrebno tačno tri godine.
Oko 4.300 radnika sada dnevno proizvodi 1.885 Ford Fiesti i Ford Fusiona u
fleksibilnom trosmenskom radnom režimu u fabrici Niehl. U 2009. fabrika je
ukupno napravila 406.200 automobila – 350.500 Fiesti i 55.700 Fusiona. Oko 80
odsto ukupne proizvodnje ove fabrike je izvezeno.
"Fiestin uspeh govori sam o sebi. Svojim inovativnim dizajnom,
kombinovanim sa najmodernijom tehnologijom, kontinuirani je hit na
automobilskom tržištu“, kaže Ken Macfarlane, potpredsednik za proizvodnju u
Ford Evropa. "Proizvodnja šest miliona jedinica je veliki uspeh za fabriku
Niehl, i na to su ponosni svi zaposleni. Ali, to nije samo Fordov, već i uspeh
za Keln, pokrajinu Severna Rajna Vestfalija /North Rhine Westphalia/ i
Nemačku."
Proizvodnja aktuelna generacije Fieste u fabrici Niehl je počela u avgustu
2008. Samo 18 meseci od njenog debija, više od 750.000 kupaca u celom svetu je
preuzelo novu Fiestu, od toga je više od 670.000 prodato u Evropi.
Montažna fabrika Niehl takođe ima ključnu ulogu u inicijativi da se nova Fiesta
ponudi i kupcima u Severnoj Americi. Programom pod motom “Fiesta Movement”
/Fiesta pokret/, Ford je odabrao 100 kupaca da voze novu Fiestu i da potom
svoja iskustva prenose preko socijalnih Internet mreža kao što su Facebook,
FlickR i YouTube. Flota od 100 Fiesti sa petora vrata za taj program je
napravljena u nemačkoj fabrici i izvezena u Severnu Ameriku u martu 2009.
Fiesta će stići u dilerske izložbene salone u Severnoj Americi tokom drugog
kvartala 2010.
Ford će takođe, tokom 2010-te, uvesti globalnu verziju Fieste na ključna
tržišta u azijsko-pacifičkom regionu. Osim u fabrikama Niehl i Valensija u
Europi, Fiesta se takođe proizvodi i u Nanjingu, u Kini i Rayongu, na Tajlandu.
Fordova Cuautitlàn fabrika u Meksiku će obeležiti svoju proizvodnju prve Fieste
u narednim nedeljama.
FIJESTA! Za j...nje ima mesta!
Od sada ima za svaki Ford da udarim po jednu rimu, ali da ne bude mnogo vulgarno. A ima za svaki njihov auto po jedna rima da upadne!
Nego, ozbiljno, da im nije ta Fijesta i Fokus u prvom planu, ja neznam kako bi i sta radeli!
13 miliona svakako nije malo. Ali, to je zbir 6 generacija za 34 godine, odnosno, 6 razlicitih vozila. Na neki nacin, sabiranje "baba i zaba", kao sto to rade Toyota ili VW, samo zbog marketinga ...
Malo procesljaj rezultate po segmentima po netu i doci ces do podataka da su Fiesta, Focus, S Max, Transit ubedljivo prvi u svojim kategorijama (!!!), da je Mondeo drugi iza Passata u D segmentu a i ostali modeli su medju prvih 5... Nesto nisam siguran da si uspeo da budes dovoljno duhovit/zajedljiv u isto vreme?
@ imamvecuplatunegoti.
Ukoliko si eventualno zaposlen u nekoj PR agenciji, tada mogu da shvatim da ti smeta moja kritika na račun pokušaj obmanjivanja od strane ove PR agencije ( jer je svaki pokušaj prevare "legitiman" - ako ga posmatraš iz perspektive prevaranta ). Ako nisi, tada ne "kontam" šta ti je. Jer, ja nisam kritikovao ford kao robu marku, niti bilo koje njihovo vozilo iz B segmenta od 1976 godine na ovamo, pa ni to što im 6 različitih vozila iz tog segmenta u tom periodu nosi isto ime ( "fiesta" ). Kritikovao sam samo sabiranje "baba i žaba", odnosno, što neko kao poseban kvalitet "fieste" ( ne znam na koju misle ) navode da je za 34 godine proizvedeno 13 miliona vozila pod tim istim imenom, iako se radi o 6 različitih vozila. Uostalom, kako god da se ti zoveš ( recimo, Petar Petrović ), ne verujem da bi se "oduševio" kada bi Tebi neko pripisavao" kaznene poene" svih ljudi koji nose isto ime kao Ti, odnosno, Petar Petrović. Ti bi rekao - to nisam ja, to su neki drugi, koji nema nikakve veze sa mnomi! E, pa isto tako, ni "fiesta" iz 1976 nije isto što i "fiesta" iz 2006... Ja lično, inače, ne volim kada različitim vozilima daju isto ime, jer tada na osnovu samog imena uopšte ne mogu da shvatim koje vozilo je u pitanju ( a ime bi to trebalo da olakša ). Tako, kada neko kaže samo "fiesta" ili "focus", ja više ne znam da li to onaj model što pozadi ima diskove ili doboše, da li je galvaniziran ili ne i druge bitne stvari, kao što samo na pomen "mondea" ne znam da li je to onaj što ima branike što sto se lako "rescvetaju" ili ne. Ali zato, kada mi neko samo kaže "citroen BX" ili sl, ja tačno znam da li su mu zadnja vrata ili hanuba od "plastike" ili ne ...