
Preuzeto sa : Novosti.rs
Šifru “342”, pod kojom se u tajnosti čuva prvi model automobila koji će se proizvoditi u kompaniji “Fijat automobili Srbija”, u Srbiji će 25. maja, najverovatnije, otvoriti Serđo Markione, prvi menadžer “Fijat grupe” ili njegov pomoćnik Alfredo Altafila, saznaju “Novosti”.
Za sada se navodi samo da je reč o manjem modelu B klase. Dimenzije i gabariti te klase nama su najpoznatiji kod modela “punto 188” i “grande” varijante ovog modela.
Italijanska kompanija je 21. aprila predočila petogodišnji plan rada svojih fabrika širom sveta, ali nisu precizirani detalji o razvoju kompanije “Fijat automobili Srbija”. Navedeno je da će do 2012. godine na tržištu biti plasirana 34 nova modela, od kojih će se, prema ugovoru o strateškom partnerstvu između “Fijata” i države Srbije, dva proizvoditi u novoj kragujevačkoj fabrici automobila.
U izjavi za “Novosti” zvaničnici navode da u Torinu nije saopšteno više detalja, jer razvoj srpsko-torinske kompanije ima poseban status, te da je reč o gradnji skoro potpuno nove i najsavremenije “Fijatove” fabrike u svetu. To je radnicima ove kompanije, na nedavno održanom zatvorenom sastanku, rekao Đovani de Filipis, prvi menadžer kompanije “Fijat Srbija”. On je dodao da je moguće da će, zbog obimnih radova, novi model umesto u drugoj polovini naredne godine krenuti početkom 2012.
Inače, linije za proizvodnju “punta” trenutno miruju jer je
skinuto oko 30.000 kvadrata krova sa pogona ove fabrike, a izmešta se i jedna
montažna traka.
Inače, licitacija o novim modelima koji će se proizvoditi u novoj fabrici imala
je smisla do kraja svetske ekonomske krize i aneksiranja ugovora. U prvom
ugovoru navedeno je da će se krenuti sa proizvodnjom A klase, malim gradskim
automobilom, “topolinom” i nešto većim B klase. U tom slučaju u opticaju je bio
redizajnirani “uno”, koji će se, sada je već izvesno, proizvoditi u Brazilu.
Naši sagovornici tvrde da je plan zbog krize i saradnje sa “Krajslerom” izmenjen. Krenuće se sa modelom manje B klase namenjenom pre svega tržištu jugoistočne Evrope i sa velikom verovatnoćom da će se sa redizajniranom oznakom “Krajslera” izvoziti i na tržište SAD.
Autor : M. Đošović
Cenim da će i ovde da padne poštena rasprava do ranih jutarnjih časova:) Good night and goog luck!
Tajna šifra (342)?
Pa ovo je stvarno mistično do te mere kao da rade letelicu za "LOKID-MARTIN" ili "NASA", u kom su gasu oni!!!
Fuj FAS.
Mozda ce da proizvode pored Fijata 342 i Fijat 569, pa kad kupis oba dobijes Fijat 911 GT-3
Sad je proizvodnja odložena za 2012. Proizvodnja će krenuti pred izbore, a možda ni onda jer ako se kriza dugova u EU produbi...
Uskoro ce poceti da izlaze i teaser-i kao da je u pitanju novi model Ferarija ili Lamborginija,a ne jedna obicna sklopocija koja ce se uzgred zvati Uno za trziste Evrope.
Da smo u SAD, ovo bi se nazivalo "triksterizam", ciji je jedan deo tajnovitost.
(citaj, kazu pravicemo, ali ne kazu sta, pa nas toliko zanima i optereceni smo time i onda kada nam oni kazu mi im postanemo zahvalni, a oni dobiju najbolju promociju, jer se svi interesuju za to).
Ali posto smo u Srbiji, ja jednostvno mislim da ama bas niko nema pojma sta ce se proizvoditi, pa cak ni taj Markione i Defilipis (ili kako vec).
Jedino znam da ako ista bude valjalo, bicu prvi kupac!!!
ne kapiram cemu tolika tajnovitost... bas me zanima sta ce biti... voleo bih nesto jace od brazilskog unoa
Wow, mozda ce biti Fiat Punto Classic sa restilizovanim farovima. Triput ura za nas!
http://www.noticiasautomotivas.com.br/novo-palio-o-projeto-326-o-que-se-sabe-dele-ate-agora/
ma ovakav ce biti uno kod nas a u brazilu palio 100% ce biti takav ili onaj koji je sat plus casopis stavio pre dve godine...
@zastava
ali to je Palio koji takodje uskoro treba da zameni stari model u Brazilu!
Uostalom vodi se kao fiat 326 a nas je 342! Novi Uno je bio 327...
hvala za link!
Za one nestrpljive, ovako ce da izgleda brisac:
http://www.wipeautomotive.com/images/Replace-A-Windshield-Wiper-Blade-04-ss.jpg
;)
Ako bude ovaj novi palio, ja ga kupujem, samo da ne bude manji od punta klasik koji je dugačak 3.86m
Ne znam da li je neko ovde ikada postavio donji link ali ako je jeste da ponovimo. 342 je u osnovi trendseterski model ali sa akcentom na robusnosti i izdržljivosti na lošijim putevima, naročito u zemljama istoka. Preglednost vozila je najbolja u klasi a 342 krasi sofisticirani ventilacioni sistem već u osnovnoj varijanti.
Link:
http://ie.tractorfan.eu/picture/315490
@ZumbaNS
Jesi li siguran da je ono novi 342?
Mislim ( mada nisam strucnjak ) da onaj 342 uopste nema napred MacPherson vesanje ...
@Moron
Vozilo je malo maskirano tako da će sigurno pretpeti određene izmene do početka proizvodnje 2012 godine. Šta bi bilo da konkurencija, nedaj bože, zna sve detalje već sada. Ipak idealno vozilo za prosečnog srpskog kupca. nabavka ovog 342 neće biti kupovina već dobra investicija.
@ZumbaNS
Ja se bojim da je konkurencija vec saznala za bitne tehnicke detalje ovog novog FIAT modela 342... Cuo sam da IMT uskoro sprema lansiranje novog 565 S Standard Servo "Muliti brm, brm". A sigurno i IMR sprema svoj odgovor, sa sasvim novom paletom boja i Rekord pneumatika...
@moron
Ipak je ovo FIAT! Ovo dvoje koje si pomenuo su ipak realno u dvadesetogodišnjem tehnološkom zaostatku tako da nemaju šanse protiv ovog potencijalnog KG čeda.Pogledaj samo taj bezkompromisni dizajn!
@ZumbaNS
U pravu si, nije to za poredjenje. Cuo sam iz pouzdanih izvora iz FGA da je ovaj novi 342 cak napravljen tako da sam "mesa" ulje i naftu, pa prakticno motorno ulje ne treba da se dosipa. FIAT je uvek no nosilac tehnoloskog napretka ...
P.s. Ne videh na onoj slici, da li je ono eko koza na sedistu ili neki drugi prirodni materijal?
Vidin da si odlično obavešten o ovom dragulju na tržištu dizelskih agregata. Sedište je od najfinijeg čelika, za čelične ljude sa čeličnim živcima i delom tela gde leđa gube časno ime.
@ZumbaNS
Onda najbolje da sacekamo RECARO izvedbu modela 342, "uparenog" sa MF upravljacem. Mada, sudeci po renderima, ovaj novitet je ocigledno namenjen i pravim entuzijastima, koji uzivaju da se voze stojeci. A zlobnici kazu da FIAT nije za visoke ljude ...
@ moron
Tako je! Ovaj model će zapušiti usta svim zlobnicima. Dinamičnost uz nesputanost pokreta vozača. Zahvaljujući ovom modelu svaki vozač ako hoće moći će da se razmaše kao dirigent simfonijskog orkestra a ne da kuka kako mu je tesno, da je krov nizak ili da plasiraju meni nikad razumljivu tvrdnju da nikad se ne može sedište dovoljno pomaći unazad koliko su papučice blizu. Model će predstvljati simbiozu čoveka i okruženja.
over and out
@ZumbaNS
U prvu si potpuno. Evidentno je da je pri razvoju novog 342 najveca paznja posvecena upravo ergonomiji, odnosno, da se maksimalno vodilo racuna da svi elementi enterijera ( ako se to tako moze nazvati na ovom modelu ) budu prilagodenji "rukovaocu".
Sve to je, pak, omoguceno zahvaljuci ingenioznom resenju, tj. sto su kvacilo,menjac i diferencijal u istom kucistu montirani na zadnjoj osovini, sto je prvi put, inace, upotrebljeno ( tada u malo protijem obliku )jos u cuvenoj Alfetti ne tako davne 1972. godine.
Sve u svemu, 342 ce oznaciti veliki korak napred u ionako svetloj tradiciji Fiata ...