
Američka prodaja automobila u aprilu porasla je oko 20 odsto u odnosu na rezultate u istom periodu prošle godine, odražavajući postepeni oporavak tamošnje privrede.
Kako su prenele agencije, industrija očekuje da će u 2010. godini biti
zaustavljen četvorogodišnji pad američke prodaje automobila koja je u 2009.
godini dostigla 10,4 miliona kola, što je najniži nivo od početka osamdesetih
godina.
U SAD je 2005. godine prodato 17 miliona vozila, dok industrijski eksperti
veruju da će za prodaju 16 miliona kola, koliko ih je isporučeno 2007. godine,
biti potrebno nekoliko godina.
Analitičari procenjuju da najnoviji podaci nisu tako dobri kao što su se mnogi
nadali, imajući u vidu različite mere podsticanja prodaje automobila i prve
znake izlaska iz najdublje krize od Velike depresije u periodu tridesetih
godina prošlog veka.
Prošlomesečna prodaja međutim smanjena je oko osam odsto u odnosu na mart, što
su direktori kompanija i očekivali posle blagog povlačenja obima ukupnih
podsticajnih mera, ali su praktično svi najveći proizvođači zabeležili
povećanje isporuka u odnosu na prošlu kriznu godinu.
Japanska "Tojota" zabeležila je rast isporuka za više od 24 odsto,
što je slabiji rezultat od očekivanog nakon velikih ulaganja u podsticanje
prodaje koja je posrnula početkom godine, zbog masovnog opoziva vozila.
"Nisan" je obezbedio najveći procenat rasta prodaje od 35 odsto,
ispred "Hjundaija" koji je u aprilu povećao prodaju 30 odsto i
"Forda" i "Krajslera" sa povećanjem isporuka od 25 odsto.
"Dženeral motors" (GM) u aprilu je povećao prodaju za 6,4 odsto u
odnosu na isti mesec prošle godine, ali je zadržao vodeću poziciju po obimu
dobiti od prodaje, ispred "Forda" i "Tojote", koja se našla
na trećem mestu.
Ne računajući robne marke kojih se odrekao zbog mera štednje, prodaja GM-a
porasla je 20 odsto u aprilu u odnosu na isti prošlogodišnji mesec kada je
industrija bila suočena sa bankrotom GM-a i "Krajslera."
"Ford", čije su akcije u ponedeljak porasle 2,2 odsto na 13,30 dolara
na berzi u Njujorku, saopštio je da je prodaja F-serije pik-ap kamiona skočila
42 odsto, a sportsko-terenskog modela "iskejp" 41 odsto.
Američki rezultati objavljeni su posle oštrog skoka prodaje automobila u
Španiji zahvaljujući vladinim subvencijama i umerenom povećanju od 1,9 odsto u
Francuskoj gde su podsticajne mere obustavljene.
Proizvođači automobila mnogo više se uzdaju u širi oporavak američke privrede
koji bi trebalo da podignu prodaju nego u skupe mere podsticanja prodaje koje
ugrožavaju profit i utiču na cenu vozila.
Izvor : Biznisnovine.com
Foto : Ford