
Udružena kompanija "Pežo-Sitroen", najveći francuski proizvođač automobila i kineska automobilska grupa "Čangan" potpisali su sporazum o osnivanju zajedničkog preduzeća po sistemu "pola-pola" u Kini kako bi pokrili tražnju za vozilima na najvećem tržištu automobila na svetu, javljaju danas agencije.
U zajedničkom francusko-kineskom preduzeću proizvodiće se "ekološki
prilagođena" laka komercijalna vozila i putnički automobili, saopštila je
danas uprava "Čangana", navodeći da kompanije još rade na razradi
detalja rada nove firme.
"Pežo" već održava kinesko partnerstvo sa grupacijom "Dongfeng
motori", kao i mnoge svetske velike auto-kuće koje šire poslovanje u
Kini, koja je prošle godine prvi put nadmašila američku prodaju kola i postala
najveće tržište automobila na svetu. Novo partnerstvo "Pežoa" i
kompanije "Čangan" neće se direktno nadmetati sa zajedničkim
preduzećem "Dongfeng", koje montira modele "pežo 308" i
"pežo 408", kao i "sitroen C5", navodi se u današnjem
saopštenju.
"Pežo" planira treću fabriku sa "Dogfengom" budući da dva
sadašnja pogona u istočnoj Kini imaju ograničene kapacitete i ne zadovoljavaju
potražnju, izjavio je Filip Varen, direktor komapnije sa sedištem u Parizu.
"Pežo" je u januaru objavio da namerava da poveća prodaju u Kini za
30 procenata ove godine.
Cilj "Čangana" jeste da prodaje više od 2,6 miliona vozila do 2012.
godine. Šangajska kompanija SAIC-motori, najveći domaći proizvođač kola,
prošle godine prodao je 2,71 miliona vozila. "Pežoove" kineske
operacije zaostaju za poslovima lidera kineskog tržišta kao što su
"Dženeral motors" (GM) i "Folksvagen", čiji udeo u ukupnoj
prodaji kola dostiže 16, odnosno 12 procenata.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Peugeot
Ne znam šta da kažem na ovo, ali ako će da se poveća broj prodatih pežoa, samo napred!
Nećemo monopol volkswagena u svetu!
Ne znam ko je dizajnirao "dupe" na ovom 408, ali meni u tom delu izgleda super u odnosu na klasican 308 ...
@Moron
jeste, lepse izgleda jer je to "dupe" izlecilo sindrom "Megane 2" ...:)))
@Carobnjak
Pa, nije bio bas kao megane II ( bio je "zakrivljen" na suprotnu stranu ), ali jeste lepsi od 308 ...
@Moron
mislis na zadnje staklo? Dupe je metalni donji deo tj. prtljaznik, to je skoro isto na oba...
@Carobnjak
Meni je kod megane II HB malo "problematicna" bocna silueta zadnjeg dela, nagib zadnjeg stakla ( kao da je "ami" ),te "prelaz" sa zad. stakla na haubu, mada onaj oblik C stuba i ima neku svoju "unutrasnju" logiku ( postoje tu neki "paralelni" delovi, "pravci" koji se nastavljaju i sl. ), dok je "dupe" ( onako kako ga ti shvatas ) cak i "mastovito" ( ali je ta "masta" umanjila prtljaznik ). Naravno, tu je i problem losije aerodinamike.
Kod 308 HB bocna silueta je sasvim ok, ali "dupe" je totalno nemastovito ( ne znam da li su gora svetla ili branik ), sve je "hladno", nista se sa nicim ne slaze, nema nikakve harmonije i emocije. 307 je lepotan za 308 u pogledu "dupeta"...
Ako vec sami nisu znali kako da dizajnerski malo bolje osmisle taj deo kod 308, mogli su da raspisu neki "tender-gelender" u vrticima. Verujem da bi im svako malo dete za "honorar" od par zvaka to bolje resilo ...
Clio 2 je uspeo sta god ko ovde pricao, prodat je u pola miliona komada, za razliku od nekih koji ukupno prodaju 130.000 komada svih svojih modela. Clio 2 nije lepotan, ali nije ni ruzan kao nissan micra ili lancia ypsilon.
Megane 2 je svima bacio zivu sodu u oci svojim drskim avangardnim modelom, a ko razume shvatice! A pežo 308 je upropastio zadnjicu 307-ice, pogotovo zadnjim farovima koji su poput hyundai-ja i20, blatobrane su isturpijali, pa su dobili oblo-fluidno-stesan look. Ovaj sedan 308 (408) treba da se bori sa fluence-om, oktavijom, insignijom, corolom, jetta-om. Mislim da su uspeli u tome
@Dejan L
Clio 2 jeste uspesan model sto se tice prodaje, pola miliona nije nista .
Insignija ti je malo zalutala medju limuzine "C" segmenta...