
Prvi automobil na električni pogon, koji je napravljen na platformi automobila "zastava 10", registrovan je u petak u Kragujevcu.
Prvi elektromobil registrovan je za javni saobraćaj u Kragujevcu. Može da
razvije brzinu do 120 kilometara na sat, a sa jednim punjenjem akumulatora može
da pređe 100 kilometara.
Tim eksperata "Zastave", koji je izvršio konverziju automobila sa
benzinskim agregatom na elektro pogon, saopštio je da je registracija usledila
posle detaljnog ispitivanja prototipa vozila na Mašinskom fakultetu u
Kragujevcu i usaglašavanja potrebnih elemenata sa propisima i izdavanja
sertifikata.
To znači, kako je rečeno, da se proizvodnjom elektromobila domaća
autoindustrija uključila u razvoj vozila koja će zadovoljiti najstrožije
ekološke propise.
Za serijsku proizvodnju potpuno novih elektromobila biće potrebno dosta
vremena, ali se do tada, u cilju zaštite životne sredine, može vršiti
konverzija automobila na benzinski pogon u elektromobile, kažu u Zastavi.
Elektromobil će posle sveobuhvatnog testiranja u fabričkim uslovima imati pravu proveru tehničkih rešenja i performansi u uslovima javnog saobraćaja.

Tim eksperata "Zastave" radi i na konverziji dizel motora za autobuse na zemni i tečni gas.
Autor : FoNet
120km/h i domet od 100km uopšte nisu loši...
Koliko li košta konverzija u elektro varijantu, koliko i kako se pune baterije, kog su tipa i koliki im je vek?
A test voza 80 godina... Mogli su i prednje ratkapne da stave... Malo mi ironicna ova prica, sramota....
Vozač je Zoran Radojević, generalni direktor Zastava Automobila.
Pravac proizvodnja u fabriku Zastava Specijalni Automobili. Ne znam šta čekaju?
Zar nije Zastava 10 ustvari prestala da se proizvodi?
Nego primetiste li kako je zadnji kraj potonuo? Da li su to baterije možda i u gepeku?
P.S. Što jes jes, za slikanje su makar mogli i ratkapne da stave.
@miki pa uzeli su jednu zastavu 10 i preradili je da ide ne struju i registrovali... zato je prva
Zastava još uvek postoji (na papiru), kao što postoji i Zastava 10 (na isti način). Zastava je od Fiata pre tri godine odkupila licenci za proizvodnju Punta, pod imenom Zastava 10, i taj ugovor još uvek važi. Kada bi bili pametni, kao što nisu, maznuli bi sve elemente od Punta (osim pogonskog i sistema za upravljanje, koje bi kupovali od Kineza) i pravili bi ovaj automobil u Somboru.
Slažem se da je kupljena licenca (bačene pare s ove perspektive), ali da li postoje montažne trake za Zastavu 10? (ne računajući one u FAS-u za Punta)
Ako ne, onda se nikad i neće serijski proizvoditi prepađena Zastava 10.
@Predrag
to je taj model sto sam ti nedavno spominjao ako se secas, pa si rekao da ces se raspitati...
Izgleda da su u pitanju kamionski akomulatori upareni sa alnaserom od KRAZA.
Spala im ratkapna.
Imali su i ovakog juga.
E naučnici...
PS
Šta je sa gumom carobni?
@Miki
Fabrika u Somboru je u potpunosti osposobljena za proizvodnju bilo kog automobila.
@carobnjak
Da sećam se :))
Gde je ratkapna, i zasto se niko nije setio da stavi zadnji amortizer jaceg otpora?
@Moje ime
Ne nosi amortizer opterećenje, već opruga. Amortizer samo prigušuje oscilacije, koje nastaju u toku kretanja vozila.
E to ti je punto. Sednu dvoica pozadi i legne na štos gume.
Gde oni da nađu druge opruge. Oni samo znaju za gibanj. Ovo još nisu savladali.
Izgleda da ovo nema gepeka, sigurno je pun akomulatora.
Pocrkaće od kiseline unutra!
tako je predraze!! obozavam kada vidim da neko zna nesto ovde(ne zelim da kazem da to retko vidjam,vec da preovladjuju ovi drugi..)
Ako već imaju licencu, a nece da rade zastavu 10, neka prodaju licencu Kinezima!
Oni vape za tim kvalitetom!
"Tim eksperata "Zastave" radi i na konverziji dizel motora za autobuse na zemni i tečni gas."
Pa po garažama već ugrađuju TNG na savremene dizel motore teških vozila, čime se smanjuje potrošnja a ne zamenjuje dizel gorivo.
Samo me zanima da li je ove stručnjeke pod svoje okrilje primio Fiat Srbija ili su oni što rade za 60% plate!
Dejane, neznam, nisam siguran da li može da se prodaje licenca drugima, jer obično po ugovorima stoji da ti dobiješ licencu da proizvodiš automobil i da vršiš prepravke na njemu, ali ne i da tu istu licencu prodaješ drugome.
A možda u ovom sličaju to nije tako.
Kad smo kod licenci i ostalih štednji, ajde 1 pametno pitanje za sve: Koliko je kazni za saobraćajne prekršaje naplaćeno od početka godine? Koliko su puta podigli akcize na gorivo? Koliko se povećala ekološka taksa? Koliko se povećala cena osnovnog osiguranja? I KOLIKO SU ATESTA ZA TNG NAPLATILI otkad je uveden novi zakon o bezbednosti u saobraćaju??????????????????????????????
Budzetska rupa prazna iako je od naroda uzeto toliko novca u pitanju su milijarde dinara, banalno rečeno oko 4.5 milijardi dinara je priliv novčane mase od kada je stupio novi zakon!
Koji su rezultati? Manje žrtava i ništa, ništa drugo, niti su obnovili pružne prelaze, niti su renovirali semafore, o mostovima da ne govorim, vozni park saobraćajne policije je sve gori!
Svaka cast zastavi i samo neka nastavi u ovom smeru - EVovi su buducnost i potrebna su nam jeftina elektricna vozila
Nije nesto vise mi se svidjalo pravo ZASTAVINO vozilo YUGO a ne ovaj Fiat da Fiat nije uzeo ZASTAVU vozili bi YUGA na elektro pogon i za manje pare barem ja tako mislim jer bi jeftinije kostao.......
Ahahahahahahahahaha, lego sam od smeha ko ovaj punto!!! Tim eksperata zastave, ahahahahahahahah!!! Nije mi dobro. Pa da li su oni stvarno ozbiljni sa ovim, zivo me zanima? Jedan poznanik imao Yuga In, onog "prelepog", pa kad je bo na servisu priupita sta da radi sa spojlerom ispod stakla na trecim vratima, koji se misteriozno odlepio nakon par hiljada kilometara. Dobio je odgovor: "Nasi inzenjeri jos uvek nisu nasli resenje za taj problem". Samo da mi je znati koji inzenjeri. Da imaju inzenjere oni taj spojler ne bi ni stavili. Em odvratan, em nikakvu funkciju nema. Pardon, ima, fantasticno zadrzava vlagu i prljavstinu, tako da vrata jos brze satrunu! :)))