home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Danas.rs  

Dileme više nema - Fijatovi planovi u Srbiji veoma su ambiciozni i podrazumevaju rekonstrukciju Zastave, preciznije rečeno, izgradnju nove Fijatove fabrike u Kragujevcu. To je jedna je od najvećih investicija Fijata u narednoj „petoljetki“.

To je, obraćajući se radnicima kompanije Fijat automobili Srbija (FAS), potvrdio i Đovani de Filipis, generalni menadžer FAS, koji je naglasio da Fijat namerava da u Zastavi napravi svoju najmoderniju fabriku, koja će biti osposobljena za proizvodnju do 300.000 automobila godišnje. U prvoj fazi proizvodnje jednog od dva nova Fijatova modela, iz pogona u kragujevačkoj fabrici trebalo bi da izađe oko 200.000 vozila godišnje. Probna proizvodnja trebalo bi da startuje krajem sledeće godine, dok bi svi kapaciteti trebalo da budu aktivirani 2013. godine. Od 2015, na proizvodnim linijama i montažnim trakama FAS-a, mogao bi da se nađe i drugi Fijatov model.

Ono što je u Fijatovim planovima za narednih pet godina ostalo „nedorečeno“ jesu informacije koje se odnose karakteristike (i naziv) novog modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu. To je bio povod za spekulacije koje su se pojavile kako u domaćoj tako i u inostranoj javnosti. U korpus tih „pouzdanih“ informacija spada i ona da će prvi model koji će Fijat izrađivati u Kragujevcu biti neka od varijanti modela „uno“, koji se, inače, već proizvodi u Brazilu. Izvori Danasa u Fijatu tvrde, međutim, da te spekulacije namaju gotovo nikakvog osnova, i da na novom modelu još uvek rade stručnjaci Fijatovog razvojnog centra u Torinu. U ovom trenutku jedino je izvesno da je reč o malom vozilu B klase, što bi moglo da znači da će se u Kragujevcu, najverovatnije, proizvoditi manje porodičbno vozilo tipa „sedan“ (možda na platformi „punta“), koji pripada automobilima B klase. Ima indicija da bi to vozilo, u perspekltivi, moglo da se prodaje i u SAD, ali pod Krajslerovom firmom, što bi označilo svojevrsni povratak kragujevačkih proizvođača automobila na američko tržište, na kojem je, u drugoj polovini 80-tih prošloga veka, prodato više od 142.000 „jugića“.

Upućeni u ovu problematiku, a tu svakako spadaju Aleksandar Ljubić, savetnik u Ministarstvu ekonomije i predsednik Upravnog odbora Grupe Zastava vozila kao i Vlada Vučković, član kragujevačkog Gradskog veća za privredu, naglašavaju da je od naziva modela važnija klasa, ili segment tog vozila, jer će to odrediti način i dinamiku instaliranja nove opreme, što će se potom odraziti i na start proizvodnje tog automobila. Sada je već izvesno da će prvi Fijatov model u Kragujevcu biti automobil B klase, a ne, kako je ugovorom o formiranju kompanije Fijat automobili Srbija, bilo najavljeno - malo gradsko vozilo A klase. Ono što s tim u vezi ohrabruje jeste saznanje da Fijat neće smanjivati godišnju seriju automobila, bez obzira na njihovu klasu. To praktično znači da će se model B klase proizvoditi u seriji od 200.000 vozila godišnje, ali bi u dogledfno vreme trebalo da startuje i produkcija još 100.000 novih automobila, najverovatnije takođe B segmenta, s obzirom na to da ozbiljne svetske kompanije retko proizvode različite segmente automobila u istoj fabrici. 

Ono što u vezi sa Fijatovim poslovnim angažmanom u Srbiji onespokojava, jeste informacija da je kragujavački proizvodjač auto dizalica - Promotor irva, jedina srpska firma koja je uspela da položi sve Fijatove testove i uključi se u sistem dobavljača kompanije Fijat automobili Srbija. Zbog toga će Fijat i Vlada Srbije, u narednom periodu, intenzivno raditi na lokalizaciji proizvodnje Fijatovih modela u Srbiju a delegacija top menadžmenta Fijata, predvođena potpredsednikom kompanije Alfredom Altavilom, najavila je za 25. maj dolazak u Beograd kako bi učestvovala u radu Regionalne konferencije proizvođača automobilskih delova. Reč je o skupu komponentaša sa podrčja Balkana koji bi u dogledno vreme mogli da postanu dobavljači delova koji će se ugrađivati u Fijatove automobile.

Ipak, činjenica je da se bar u prvoj fazi proizvodnje novih Fijatovih modela u Kragujevcu, najviše očekuje od italijanskih kompanija koje najavljuju dolazak u Srbiju, i od kojih će čak petnaestak firmi proizvodnju locirati u industrijskoj zoni u Korman polju, kraj auto puta od centra Šumadije prema Koridoru 10. U Ministarstvu ekonomije tvrde da se poslovi u vezi sa eksproprijacijom zemljišta u Korman polju realizuju prema planu (u ovom trenutku, kažu u rukovodstvu grada, nije sporno oko 37 od 67 hektara koliko je potrebno Fijatovim dobavljačima i kompaniji Iveko). U Srbiji je minule sedmice boravila i delegacija najvećeg Fijatovog kooperanta, kompanije Manjeti Mareli, koja je sa nadležnima pregovarala o izgradnji svojih pogona u Kragujevcu. Manjeti Mareli bi, sudeći prema najnovijim informacijama, jedan ili dva pogona, mogao da izgradi u jednoj od već postojećih industrijskih zona, u blizini Korman polja, čije bi infrastrukturno opremanje (izgradnja vodovodne, gasne, kanalizacione, elektro i drugih instalacija) trebalo da počne već polovinom 2010. godine a gradnja pogona italijanskih Fijatovih dobavljača do kraja godine.

Veliko gradilište

Zastavina Fabrika automobila sada je jedno veliko gradilište. U Zastavinim pogonima podižu se krovovi i menjaju podovi. Fabrika automobila se bukvalno „ljušti“ i ostaju samo goli zidovi, a zatim će uslediti rekonstrukcija pogona, koja pretrhodi instaliranju savremene proizvodne opreme. U kompaniji Fijat automobili Srbija grade se nove trafo stanice za svaki proizvodni proces, kao i nova energana koja će fabriku, pored toplotne energije, snabdevati energijom i fluidima - kaže Aleksandar Ljubić, predsednik Upravnog odbora Grupe Zastava vozila.

Autor : Z. Radovanović

Foto : Fiat
 



čitanja : 1359



Komentari

Naslov me podseca na scenu iz filma "U raljama zivota" kada se Bata Zivojinovic sprema da "odradi" glavnu junakinju filma, i tako pola sata govori kako ce da je ka*a i na kraju ode svojoj kuci i nista ne uradi :))
Seca li se ne ko tog filma?

Autor lok 10 Maj 2010, 16:16

Daj Bože da je sve ovo istina.

Autor blitzman 10 Maj 2010, 16:44

Secam se, ona živi kod tetke, nevina je, a Bata je jedino jak na rečima!
Verovatno ce da se pravi topla voda!

Autor Dejan L 10 Maj 2010, 17:11

Rekao Mlađo da će da pravi mrežu auto puteva u Srbiji, koridor G17+, kad ono ne može ni rupe da okrpi!
Rekao Mlađo da će proizvoditi Zastava svetski auto... marke Fiat, model G17+, kad ono...
Rekao Mlađa...

Autor Mange 10 Maj 2010, 17:17

@lok

ahahaHahaha

Ovo je u najbolja sublimacija dogadjanja u zastavi koju sam cuo u poslednje vreme

Autor Petar 10 Maj 2010, 17:21

Na ovu sam scenu mislio:
https://www.youtube.com/watch?v=dhG8RdQH4Uk
a ko nije gledao obavezno, umiranje je :D

Autor lok 10 Maj 2010, 19:01

Isuse kak' je velik, ha ha ha
Ja poznajem zensku dušu ha ha ha
Pravi trokrilni ha ha ha

Autor Dejan L 10 Maj 2010, 19:35

Pogledajte sta ce se mozda praviti u Kragujevcu:

http://www.postimage.org/image.php?v=gxRBSaJ

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 21:40

@Carobnjak
Ja ti rekoh pre oko 2-3 nedelje da sam cuo od "coveka" da ce biti C klasa ..

Autor Moron 10 Maj 2010, 22:02

carobni

Pusta mašta čini svašta!
Biće, biće G17 al'+
Je li ovo na fotki redizajn pežoa 407?

Autor Mange 10 Maj 2010, 22:13

@moron

Pošto si video stranicu na vikiju, da li si primetio sledeće pravilo u FIAT-ovom kodiranju? ZFA1xx je oznaka za putnička vozila, ZFA2xx za dostavna i kombije. Šta li je ZFA3xx? Time dolazimo na priču od pre neko veče o budućem dragulju srpskog Detroita. E da, još nešto, taj kod je sastavni deo svakog VIN-a. Možda zaita bude G17+ ?

Autor ZumbaNS 10 Maj 2010, 22:51

@ZumbaNS
mozda si u pravu za kodove ali meni su dojavili da ce se novi model iz Kragujevca sigurno zvati "Mange" !!!

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 22:54

@Zumba
Ne znam ja te fiat ili druge kodove, zaista, mada za sam za G17 cuo ...

Autor Moron 10 Maj 2010, 23:12

Danas bilo u Pressu.
Carobni postaje maskota popularnog FAS-a a za uzvrat dobija sliku FAS-ove platforme i to u boji!
Tako smo rešili i problem te platforme - vrag da je nosi!

Autor Mange 10 Maj 2010, 23:27

@Mange
moze ali ako izadje u "Blicu"...

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:31

Carobni

Samo nemoj da psuješ. Obrisaće nas moderator, pa sutra neće videti ljudi tvoje šupljine.
Znaš li kako zovu fiat punto HGT?
Žuti kontejner!!
HAHAHAHA

Autor Mange 10 Maj 2010, 23:34

@Mange
a kad sam ja to psovao?!?

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:36

P.S. vidim ja da ti samo sa mnom mozes da komuniciras, a meni te nekako zao...

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:37

Carobni
Meni tebe nije, Sam ćeš sebe žaliti.
Izmeri pritisak u gumi, pa onda digni točak pa izmeri ponovo. Ako umeš...Nema na guglu...

Autor Mange 10 Maj 2010, 23:40

@Mange
ne umem! Ne vidim zasto bih to trebao da radim?

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:42

@moron

Kačim se na ovu temu jer prema blagopočivšoj Zastavi imam pomešana osećanja. Ćaletov prvi auto 1962 je bio fikus sa onim samoubica vratima. Posle smo obojica imali razne Zastave koje su nam povremeno pile krv na slamčicu.Da budem iskren za mene lično poslednji pravi FIAT je bio 132 2000, da li ga se neko uopšte seća? Ćale je posle toga do smrti vozio VW. Lično imam utisak da se ovde radi o prevari kosmičkih razmera, koja će u krajnjoj instanci imati gašenje bilo kakve proizvodnje u KG. Nešto slično je VW uradio u Sarajevu pretvorivši nekada uspešni TAS u relativno minornu fabriku komponenti. Voleo bih da se varam i da će FIAT prebaciti značajan deo proizvodnje u KG. Ali kada se pažljivo pogleda prvi ugovor (još uvek postoji na sajtu vlade RS)i sva događanja i medijska halabuka nakon toga setim se mog pokojnog dede čija je maksima bila "možeš me slagati samo jedan put".

Autor ZumbaNS 10 Maj 2010, 23:45

@ZumbaNS
zar se ne proizvode Skode u Vogosci?

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:47

http://www.postimage.org/image.php?v=gxRBSaJ
@carobnjak

Sta je ovo??? Mnogo dobro izgleda!!

Autor ALEKSANDAR BG 10 Maj 2010, 23:51

Pa da mi odgovoriš na pitanje, sećaš se?
Ti stručnjak, nemoj se sramotiti.
Pašće ti rejting ovde na blogu!
Štose više kačiš, više toneš.

Autor Mange 10 Maj 2010, 23:51

@ALEKSANDAR BG
ne smem da kazem :)))

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:54

@Mange
nisam ja nikakav strucnjak, to je tvoja paranoja!
A zasto si ti zabrinut za moj rejting ovde a ne za svoj, koji je zaista briljantan?

Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:55

Carobni
Ja ga i nemam i ne treba mi.
A ti si doktor koji misli da je inžinjer.(Zamislio zec da je ker!)
Ja sam TAXI driver, dolazi voz a ako hćeš sutra se fajt nastavlja.
Izmeri pritiske, prvo guma, pa onda i tvoje krvne gornji i donji pa ako se ne sastave da nastavimo.

Autor Mange 11 Maj 2010, 00:01

Što se tiče pokojnog TAS-a evo link. Leto gospodnje 2009.

http://www.poslovnimagazin.biz/vesti/skoda-auto-prestala-proizvodnja-u-sarajevu-2-3899

Autor ZumbaNS 11 Maj 2010, 00:03

@Mange
pa ne treba ni meni!
Zasto mislis da sam ja umisljeni inzinjer ?!? Nemam veze sa tehnikom pa ni sa gumama...
Gornji i donji pritisak se ne mogu sastaviti osim ako si vec mrtav! ( ako si mislio na arterijski krvni pritisak)

P.S. pazi da te voz ne odnese, ne bih prezalio...

Autor carobnjak 11 Maj 2010, 00:04

@ZumbaNS
au, nisam to znao! A neko rece sto umesto Fiat-a nije dosla Skoda u Kragujevac? Kako bi se tek tu provela...?

Autor carobnjak 11 Maj 2010, 00:09

@ZumbaNS
"da li se neko seća FIAT-a 132-2000"?
Čuj seća.... čini mi se da sam ga voleo više od keve i ćaleta.
(jbg.balavac)
:):):)

Autor Ðenka 11 Maj 2010, 00:56

@Ðenka
Jel bese sa zadnjom vucom...
Mozda neki naslednik dodje iz Kg-a...

Autor Panchev9 11 Maj 2010, 01:07

Narode, sve je ovo istina, a ako cemo po zaslugama najzasluzniji je bravar Tito koji je sa tadasnjim italijanskim predsednikom dogovorio izgradnju fabrike automobila u KGu.
Svi koji su radili u zastavi znaju da je original dokumentacija delova na italijanskom. Najlogicnije je i bilo da oni preuzmu Zastavu.
A sto se tice Dinkica i G17 mrzi me da trazim njegove izjave posle 2000te kako zastavu treba zatvoriti jer pravi gubitke.

Autor Boki 11 Maj 2010, 07:03

Carobnjak, tumacenje slike koju si dao??

Autor Vladigar 11 Maj 2010, 07:38

@ZumbaNS
Fiat 132 je bio "savremenik" mog detinjstva ( voleo sam ga iskreno ). Na žalost, prva moja asocijacija na to vozilo uvek je korozija ...
P.S. To za TAS sam čuo davno od Bosanaca.

Autor Moron 11 Maj 2010, 10:02

@Vladigar

ne smem da kazem :)))
Autor carobnjak 10 Maj 2010, 23:54

Autor carobnjak 11 Maj 2010, 10:19

@Zumba
Moja i prva i zadnja asocijacija na zastavina vozila je korozija.
Inace ponosan sam vlasnik Yuga 45, na plin.

Autor Boki 12 Maj 2010, 04:03