
Japanski auto-gigant "Tojota" najverovatnije će ostvariti operativni profit od oko milijardu dolara, u poslovnoj godini koja je završena u martu, uprkos masovnom opozivu kola u svetu zbog ugrožene bezbednosti, tvrdi dnevnik "Jomiuri", ne navodeći izvor.
"Tojota", koja će zvanične podatke o godišnjem poslovanju objaviti u
utorak, mogla bi da saopšti operativni profit od oko 100 milijardi jena (1,09
milijardi dolara), piše list u svom nedeljnom izdanju.
Najveći proizvođač kola na svetu imao je neto gubitak od 4,4 milijarde dolara
u godini koja je završena marta 2009, kada je kompanija prvi put završila u
"crvenom", zbog kolapsa prodaje u periodu recesije.
Godišnji operativni gubitak kompanije te godine bio je 461 milijardi jena (5,03
milijarde dolara). Objavljujući te podatke u maju prošle godine
"Tojota" je upozorila da je suočena sa neto gubitkom od 550 miljardi
jena (šest milijardi dolara) i da bi operativni gubitak mogao dostići čak 850
milijardi jena (9,27 milijardi dolara) u protekloj poslovnoj godini, zaključno
sa martom 2010.
Pored recesije i opšteg pada prodaje, "Tojotina" reputacija našla se
na ozbiljnom ispitu nakon što je opozvala oko 10 miliona vozila u svetu,
uglavnom zbog problema sa iznenadnim ubrzanjem vozila. Ali, njena prodaja
u svetu ove godine postepeno se oporavlja. U martu su, isporuke
"Tojote" porasle su 26 procenata na godišnjem nivou, dok je globalna
proizvodnja skočila više od 80 odsto u poredjenju sa istim mesecom minule
godine, kada je svetska automobilska industrija bila suočena sa slabom tražnjom.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota
Kao sto sam napisao vec nekoliko puta, opet cu napisati.
Toyota no. 1!!!
(na svetu naravno)
Jako je zanimljivo da niko ne komentariše tojotu.
Preživela je tešku kampanju i svaka joj čast.
Pa renault je pre desetak godina imao cilj da dostigne uniformnost kvaliteta izrade tojote, što znači da delovi imaju jednaku trajnost.
Zato kad japanski auto postane dreš beži do njega, jer je sve došlo kraju.