home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanski auto-gigant "Tojota" najverovatnije će ostvariti operativni profit od oko milijardu dolara, u poslovnoj godini koja je završena u martu, uprkos masovnom opozivu kola u svetu zbog ugrožene bezbednosti, tvrdi dnevnik "Jomiuri", ne navodeći izvor.

"Tojota", koja će zvanične podatke o godišnjem poslovanju objaviti u utorak, mogla bi da saopšti operativni profit od oko 100 milijardi jena (1,09 milijardi dolara), piše list u svom nedeljnom izdanju.

Najveći proizvođač kola na svetu imao je neto gubitak od 4,4 milijarde dolara u godini koja je završena marta 2009, kada je kompanija prvi put završila u "crvenom", zbog kolapsa prodaje u periodu recesije.

Godišnji operativni gubitak kompanije te godine bio je 461 milijardi jena (5,03 milijarde dolara). Objavljujući te podatke u maju prošle godine "Tojota" je upozorila da je suočena sa neto gubitkom od 550 miljardi jena (šest milijardi dolara) i da bi operativni gubitak mogao dostići čak 850 milijardi jena (9,27 milijardi dolara) u protekloj poslovnoj godini, zaključno sa martom 2010.

Pored recesije i opšteg pada prodaje, "Tojotina" reputacija našla se na ozbiljnom ispitu nakon što je opozvala oko 10 miliona vozila u svetu, uglavnom zbog problema sa iznenadnim ubrzanjem vozila. Ali, njena  prodaja u svetu ove godine postepeno se oporavlja. U martu su, isporuke "Tojote" porasle su 26 procenata na godišnjem nivou, dok je globalna proizvodnja skočila više od 80 odsto u poredjenju sa istim mesecom minule godine, kada je svetska automobilska industrija bila suočena sa slabom tražnjom.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Toyota



čitanja : 798



Komentari

Kao sto sam napisao vec nekoliko puta, opet cu napisati.
Toyota no. 1!!!
(na svetu naravno)

Autor Dejan 10 Maj 2010, 17:58

Jako je zanimljivo da niko ne komentariše tojotu.
Preživela je tešku kampanju i svaka joj čast.
Pa renault je pre desetak godina imao cilj da dostigne uniformnost kvaliteta izrade tojote, što znači da delovi imaju jednaku trajnost.
Zato kad japanski auto postane dreš beži do njega, jer je sve došlo kraju.

Autor Mange 10 Maj 2010, 23:21

Preferiram Hondu.

Autor Moje ime 11 Maj 2010, 00:54

Evo ja cu komentiram Toyotu, jedini razlog zasto jos imaju profita je sto ljudi i dalje veruju da je to ono toyota iz 90 i neke. E pa nije! Vecinu sklapaju roboti i Turci.

Autor Petar 11 Maj 2010, 20:00