home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvršni direktor američkog "Krajslera" Serđo Markione smatra da bi kompanija mogla da poveća finansijske ciljeve za 2010. godinu u drugom polugodištu i da bi trebalo "što je moguće pre" da krene sa prvom javnom prodajom akcija za prikupljanje svežeg novca.

"Krajsler", koji je prošlog meseca iznenadio analitičare operativnim profitom u prvom tromsečju, premašio je ciljeve priliva svežeg novca i zarade i tako ojačao bazu za lansiranje prodaje akcija "u mnogo kraćim vremenskim okvirima nego što su mnogi ocekivali," kazao je Markione koji se nalazi i na čelu "Fijata" s kojim se "Krajsler" udružio.
"Jasno je da ako nastavimo da poslujemo po toj stopi nadmašićemo ciljeve postavljene u 2009. godini," rekao je Markione u Detroitu, analizirajući finansijske rezultate poslovanja kompanije u prvom tromesečju ove godine.
On je kazao da se planirani ciljevi kompanije neće menjati do kraja trećeg tromesečja, kada će se moći videti kako na tržištu prolazi novi model "dodž grand čiroki", koji će sa montažnih traka fabrike "Džeferson nort" u Detroitu početi da silazi ovog vikenda.
"Grand čiroki", novi krosover "Krajslerove" robne marke "Džip", biće lansiran u junu, kao jedini kompletno novi model koji je "Krajsler" razvio vlastitim snagama posle izlaska iz bankrota i udruživanja sa italijanskim "Fijatom".


Markione je takođe najavio da je "Krajsler" treći po veličini američki proizvođač angažovan na manjem kompaktnom automobilu koga je proketovao "Fijat", a koji će se pojaviti u prodaji u četvrtom tromesečju 2011. godine.
"Krajsler" računa na novu generaciju manjih automobila čiju osnovu čine "Fijatovi" modeli i energetski efikasna vozila, startujući sa malim kolima "fijat 500" u decembru ove godine, kako bi se ponovo obnovila linija modela stradalih zbog nedovoljnog ulaganja pod bivšim vlasnicima "Krajslera", "Dajmlerom" i "Serberus kepitalom." Povratkom 85 godina starog "Krajslera" na put profitabilnosti mogli bi se stvoriti uslovi za "Fijat" da lansira incijalnu javnu ponudu (IPO) akcija američke autokompanije, koja je bila u ogromnim gubicima pre nego što je u njeno ozdravljenje uloženo 14 milijardi dolara iz fondova američkih poreskih obveznika. Američko ministarstvo finansija u "Krajsleru" ima osam odsto akcija.
Markione je ocenio da su "Krajslerovi" rezultati poslovanja u prvom tromesečju pokazali da su ranije finansijske projekcije za 2010. godinu, posebno procena priliva svežeg novca, bile "veoma oprezne." "Krajsler" je predviđao negativan dotok keša od oko jedne milijarde dolara i zaradu pre isplate kamata, poreza, kursa i amortizacije, između 2,5 milijardi i 2,7 milijardi dolara.
Neto gubici "Krajslera" dostigli su četiri milijarde od kada je izbegnut bankrot, ali je kompanija uspela da se donekle oporavi zahvaljujući stabilizaciji prodaje kola u SAD i pokušajima da obnovi zastarelu flotu automobila koja je bila oslonjena na manje energetski efikasne kamione i sportsko- terenska vozila.
U prva tri meseca ove godine, američka prodaja "Krajslera" porasla je tri odsto, ali je zaostala za ukupnim rastom prodaje kola na tržištu SAD od 21 procenata, što potvrđuje da oporavak sporo teče, ocenjuju analitičari.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 2112



Komentari

I ja očekujem da Krajsler propadne drugi put.

Autor Boris 12 Maj 2010, 14:55

drugi? chrysler je jednom nogom u grobu vec dobrih 40 godina

Autor mile antena 12 Maj 2010, 15:30