
Grupacija „Fijat”, treći evropski proizvođač kola, traži pet milijardi evra bankarskih kredita za refinansiranje dugova, u trenutku kada kompanija pokušava da razdvoji proizvodnju kamiona i traktora, tvrde izvori koji su želeli da ostanu anonimni, prenela je agencija „Blumberg”.
„Fijatovi” dugovi bankama iznosili su oko 8,7 milijardi evra krajem marta ove godine, ne računajući pozajmice među kompanijama.
Deo kredita mogao bi se koristiti za vraćanje oko dve milijarde evra kredita obezbeđenih sa firmom „CNH global NV”, koja posluje u okviru grupe „Fijat” i za finansiranje petogodišnjeg poslovnog plana italijanskog auto-giganta.
Izvršni direktor „Fijata” Serđo Markione namerava da zatraži od odbora direktora da odobri plan refinansiranja do jula ove godine, navodi agencija.
„Fijat”, koji poseduje 20 procenata američke „Krajsler grupe”, saopštio je sredinom aprila da će razdvojiti industrijske operacije odeljenja CNH koje se bavi izradom poljoprivrednih mašina i kompanije „Iveko” do kraja ove godine, što bi olakšalo novo udruživanje i omogućilo da se te firme vrednuju odvojeno.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Fiat
@Predag
Na koju si skodu mislio? Ako je novi AB, jos ga nisam uzeo, a nesto i ne zurim. Tesko da cu sta pametno procitati ...
Ljudi, ovi se zadužuju 5.000 miliona... Al će valjda i za KG nešto da ode. Junački/ludački, nema šta...
@Moron
Nema ništa pametno da se pročita, osim o Škoditi Sagitti, koja je prototip iz tridesetih godina. Ima V2 vazdušno hlađen motor (15 ks), napred poprečno postavljen, dok se menjač, sa tri stepena prenosa, nalazi pozadi. Max. brzina 70 km/h, potrošnja 5,5 l.
čarobnjak, ko se ogrešio sada za Fijat?
Ali stvarno, mnogo duguju. A kupuju firme, to ne mogu da razumem. ma kolko god da duguju, Fijat neće da propadne, kolko god da ih vlada mrzi, nikada neće da dozvoli Fijat da propadne. jer to ima da se odrazi na Italiju.
5 milijardi u auto biznisu je NISTA...
Velika vecina kompanija posluje putem kreditnih aranzmana i u saradnji sa bankama...
Za razliku od bivse Zastave koja je finansirana iskljucivo iz budzeta...
Kad bi se ovih par dežurnih pljuvača malo informisalo... ;)
Da li je veliki kredit ako neko ko ima prihod od 100 eura, želi da uzme kredit od 10 eura? Naravno...svako će reći da to nije veliki kredit.
Informišite se zato dežurni pljuvači i saznajte prihode Fiat Group npr. za 2008. i 2009. godinu...a, onda uporedite cifru prihoda i ovog kredita.
Radi poređenja...Porsche koji ima nekoliko puta manji prihod od Fiat Group...duguje preko 14 milijardi eura...
@Panchev9
Kad bi to tako bilo prosto kao što zamišljaš...
@Neša
Si ti možda čuo za dvojno knjigovodstvo?
I zna se kako je Porše nabio dug, tako da ti je primer totalno promašen.
Uporedjivanja Porshe-a i Fiat-a...OMG...Alo bre znate vi sta je Porshe?!To je sila,imidz...ne stavljajte to ime na ovim vestima o najgorim proizvodjacima...hvala unapred ;)
Krajem aprila ove godine...''sila''...i ''imidž''...izdaje ovo saopštenje:
''Vlasnici 11.300 Porscheovih Panamera dobili su ili će dobiti pozive za dodatnu posetu servisu kako bi se otklonio nedostatak koji može dovesti do otkazivanja sigurnosnih pojaseva.''
Koliko beše najjeftinija Panamera... ;)
A, mudrost tipa...''nemoj porediti 14 milijardi Porsche duga jer je on nastao ovako ili onako...'' hahahahaha
Kakve veze ima kako i zašto je nastao?!
Jel' su dužni? - Jesu.
Jel' moraju da vrate? - Moraju.
Da li je dug nastao zbog masnih kolača, ili bilo kog drugog razloga nije bitno. Dug postoji i od prihoda moraju da ga vrate. Isto kao i svako drugi.
Evo i nekih drugih podataka:
PSA duguje oko 3 milijarde dolara.
Renault duguje 7.8 milijardi dolara, itd...itd...
Treba razumeti kako funkcioniše automobilska industrija, a ne odmah lupetati da je svaki dug automatski znak da je firma koja uzima kredit ustvari propala.
Prihodi...profit...od toga se servisira dug.
Bilo koja priča o kreditu od 5 milijardi za Fiat Group...a, bez znanja da ta ista Fiat Group ima prihod samo u prva tri meseca ove godine od 12.9 milijardi eura (1.7 milijardi eura više nego u prvom kvartalu 2009. godine) nije baš razumna.
U prva tri meseca ove godine, Fiat je prodao 532.400 automobila (u Italiji 164.730)...