
Značaj kineskog tržišta ne treba posebno objašnjavati (dovoljno je reći da je Kina prošle godine od SAD-a preuzela titulu najvećeg auto tržišta na svetu), pa nije ni čudo da je nedavno završeni Salon automobila u Pekingu privukao toliko pažnje svih onih koji nešto znače u auto industriji.
Pored brojnih svetskih premijera serijskih automobila (89) i koncept vozila (65), ovogodišnji Salon u Pekingu (na 200.000 kvadratnih metara izložbenog prostora) će ostati upamćen i po 780.000 posetilaca (to je 88.000 više nego recimo ove godine u Ženevi) i 12.000 novinara iz čitavog sveta (oko 1.000 više nego u Ženevi).
Kina je prošle godine postala najveće tržište automobila na svetu, kako po
proizvodnji tako i prodaji, i prvi put je pretekla SAD.
Kina je 2009. proizvela 13,79 miliona vozila, dok je prodaja dostigla 13,64
miliona, za oko 40 odsto više nego 2008, prema podacima Udruženja kineskih
proizvođača automobila.