home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

SEAT slavi svoj rođendan - puni 60 godina! "Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, S.A." jeste osnovan 09.05.1950. godine, ali je daleko od toga da je penzioner, jer SEAT karakteriše gama dinamičnih modela, najmodernija tehnologija i uzbudljiv dizajn.  

A Tehnički centar u Martorelu je takođe mesto gde se intenzivno radi na osmišljavanju vozila budućnosti, vozila na električni pogon.

Prvoklasna kompetencija i gama modernih vozila

Kompanija je nakon 60 godina od osnivanja bolje nego ikada pripremljena za budućnost. Radna snaga u centrali u Barseloni obuhvata 11.000 zaposlenih, sa oko 1.300 radnika koji rade u Tehničkom centru, centru za istraživanje i razvoj. Centralno mesto proizvodnje je fabrika u Martorelu, koja je jedna od najnaprednijih u Evropi, sa izuzetno razvijenim logističkim sistemima i fleksibilnim procesima proizvodnje. Oko 2.000 vozila se tamo proizvodi svakog dana. Od 1953. godine SEAT je proizveo više od 16 miliona vozila. Dve trećine se izvozi, pri čemu većina ide na evropsko tržište. Opšte gledano, SEAT ima više od 3.000 prodajnih i servisnih objekata u ukupno 72 zemlje.

Sa uvođenjem novog modela Alhambra MPV na jesen ove godine, SEAT će nadmašiti svoju celokupnu gamu vozila. Ona obuhvata pet modela - Ibiza, Leon, Altea, Exeo i Alhambra, sa velikim izborom karoserija i motora. Sportske varijante su predstavljene u obliku modela FR i CUPRA. SEAT je podjednako uspešan kada je u pitanju efikasna tehnologija - ECOMOTIVE varijante su među najekonomičnijim u toj klasi.

SEAT ispunjava najširi spektar želja svojih kupaca, od 265 KS/195 kW kod modela Leon CUPRA R do CO2 emisija od samo 98 g/km kod modela Ibiza ECOMOTIVE.

Novi modeli za budućnost

Nova Alhambra je najnoviji model u SEAT gami. Inovativna svestranost potpuno redizajniranog španskog višenamenskog vozila (MPV) savršeno odgovara potrebama porodica, kao i zahtevima poslovnih ljudi koji prelaze veliku kilometražu.

Kao i svaki SEAT, sportski karakter i dinamično upravljanje idu ruku pod ruku sa velikim stepenom upotrebljivosti ovih vozila. Zahvaljujući iznenađujuće dinamičnom upravljanju, snažnim pogonima od 140 do 200 KS i poslednjom opremom visoke tehnologije, svaki kilometar pređen u modelu Alhambra je uživanje. Sa prosečnom potrošnjom goriva od samo 5,5 litara Alhambra postavlja standarde u svom segmentu.

Budućnost je već odavno počela za SEAT - sa modelom koji je već prikazan na Sajmu automobila u Ženevi 2010. godine pod nazivom IBE.

Sa ovim kompaktnim sportskim kupeom, SEAT se sprema za budući period električne mobilnosti. Koncept SEAT IBE vozila koristi nula emisija izduvnih gasova u okviru sportskog i dinamičnog koncepta za urbanu mobilnost.

Vodeća uloga u ekološkoj tehnologiji

SEAT spada u onu grupu proizvođača automobila sa izuzetnom stručnošću u pogledu ekološke tehnologije. Poslednjih godina potrošnja goriva se kontinuirano smanjuje u okviru cele game, sa SEAT ECOMOTIVE koji se razvija u poseban brend sa izuzetno ekonomičnim vozilima i koji ima veliki uspeh na tržištu. Vrhunac je Ibiza ECOMOTIVE koji ima prosečnu potrošnju od samo 3,7 litara i emisije izduvnih gasova od samo 98 grama CO2/km, uprkos njegovoj snazi od 80 KS (50kW). SEAT neprekidno proširuje svoju ECOMOTIVE ponudu, sa modelima Leon, Altea, Altea XL i Alhambra.

Sledeća faza u SEAT strategiji je Leon Twin Drive ECOMOTIVE. Njegov pogon funkcioniše sa kombinacijom motora sa internim sagorevanjem i električnog motora.

Ipak to je mnogo više od običnog hibrida, to je vozilo na uključivanje. Njegova litijumska baterija se može napuniti u utičnici, sa mogućom kilometražom od 50 km. Prva proizvodna serija verzije Leon Twin Drive ECOMOTIVE je planirana za 2014. godinu.

Intenzivan rad na električnim automobilima

Cilj razvoja je potpuni električni automobil poput SEAT IBE koncepta vozila. IBE takođe označava početak projekta fokusiranog na promovisanje i razvoj električne mobilnosti u Španiji. Vodećih 16 tehnoloških kompanija, kao i 16 univerziteta i organizacija za istraživanje su se okupile kako bi oformile Cenit VERDE inicijativu.

SEAT je preuzeo vodeću industrijsku ulogu u ovom projektu. Sa podrškom Španskog ministarstva za nauku i inovacije, kompanija će se baviti istraživanjem, razvojem i uspostavljanjem osnova za elektromobilnost. Ova inicijativa je jedna od najambicioznijih izazova sa kojima se španska industrija suočava.

Osnova španske industrije

SEAT trenutno zapošljava 13.500 radnika. Prema studiji Katalonske vlade, kompanija

ima 5% katalonskog bruto domaćeg proizvoda i 1,5% od celokupnog španskog. Samo u Tehničkom centru, u kome se obavljaju istraživačke aktivnosti kompanije, svakodnevno radi skoro 1.000 krajnje kvalifikovanih radnika.

Istorija kompanije

SEAT je postao prominentan brend od svoje integracije u VW grupi i predstavlja sastavni deo u većini tržišnih segmenata sa širokim asortimanom modela koje karakteriše domaći španski dizajn, izrazita osobenost i mediteranski karakter. Jedna od rezultirajućih sinergija je deoba i zajednički razvoj osnovne platforme za vozila iz grupe, što vodi ka znatnom smanjenju troškova. Istovremeno, ekspanzija na evropska tržišta konstantno raste zahvaljujući distributivnoj mreži grupe.

Ali situacija nije oduvek bila takva, ni za brend, ni za zemlju. Kada je kompanija osnovana u posleratnom periodu, flota vozila je bila u neizvesnoj situaciji; nije bilo fabrika koje rade i skromne potrebe za transportom su bile pokrivene upotrebom motocikala ili mikrovozila.

Nakon nekoliko neuspešnih pokušaja, SEAT projekat je oživeo 1948. godine zahvaljujući inicijativi koju je preduzela vlada i konglomerat privatnih investitora.

Kontakti sa nekoliko stranih proizvođača su konačno rezultirali sporazumom sklopljenim sa Fiat-om.

Pedesete godine

Pre 60 godina, 09.05. kompanija je zvanično osnovana kada je sklopljen sporazum

između državne INI organizacije (Nacionalni industrijski institut sa 51% učešća kapitala ili 600 miliona pezeta u to vreme, što je jednako 3,6 miliona evra u današnje vreme), sedam velikih španskih banaka (42%) i italijanskog prizvođača automobila Fiat-a (7%), koji su doprineli tehničkoj proceni i proizvođačkoj licenci za njihove modele.

Fabrika, podignuta u Barseloni odmah pored luke, nalazila se na površini od 20 hektara. Pokriveni objekti su obuhvatali 95.000 m2, od kojih je većina bila planirana za montažu vozila, 7.500 za kancelarije i laboratorije i ostatak za skladište.

Montažna traka je oživela u maju 1953. godine, a prvi automobil je izašao sa trake 13.novembra, 1400 A, impresivna limuzina sa pogonom na zadnje točkove sa motorom sa 4 cilindara sa 44 KS, istorijski ekvivalent današnjem modelu Exeo. Dnevna proizvodnja je iznosila pet automobila.

Do kraja 1954. godine, 959 jedinica je isporučeno za prodajni volumen od 123 miliona pezeta. Godinu dana kasnije proizvodnja se povećala na 3000 jedinica sa skoro 100% domaćih delova, a broj radnika je iznosio 1.700. Godine 1856. proizvedeno je 7.000 automobila, a opet sledeće godine cifra je iznosila 10.000. Dve godine kasnije broj zaposlenih je iznosio 5.000.

Godine 1957. SEAT je lansirao model 600, što je u zemlji praktično bio prvi pravi automobil. Uticaj ovog malog modela sa pogonom na zadnje točkove na špansko društvo se danas još uvek analizira. Ne samo da je to bio prvi automobil za mnoge, već je to bio i uvod u kvalitet života koji je omogućavao mobilnost i slobodu kao nijedan drugi proizvod u Španiji ikada.

Njegova pojava je imala veliki uticaj na španskim ulicama i putevima. Mikrovozila i motocikli sa ili bez bočnog vozila, koja su bila tako uobičajena su postepeno zamenjena. Model 600 je bio pravi automobil sa motorom od 4 cilindara, metalnim vratima, prostorom za četiri osobe, pa čak i sa grejanjem.

Novi SEAT model je izazvao veliko oduševljenje i broj porudžbina je počeo da se povećava. Do marta 1957. bilo je više od 100.000 i kompanija nije mogla više da izdrži.

Tržište u to vreme je imalo ograničenu ponudu. Ali SEAT je bio u najboljoj poziciji da prihvati izazov i u jednoj godini cifre proizvodnje od 600 jedinica su se uvećale za šest puta. Profit je dostigao vrhunac oko 1956. godine, sa 15%.

Šezdesete godine

Na početku nove decenije SEAT je već bio glavni igrač u španskoj automobilskoj industriji. U zemlji počinje period ekonomskog razvoja i poljoprivredu postepeno zamenjuje razvoj u novim oblastima kao što su turizam i usluge, gde automobili igraju važnu ulogu. Prvobitni 1400 A je dva puta redizajniran, njegova poslednja verzija, 1400 C, najavljuje šasiju budućnosti SEAT 1500, model koji je mnogo godina postavljao standarde na tržištu i koji su umnogome koristili državni organi, a korišćen je i kao taksi.

Lansiranje D verzije 1963. godine se podudara sa popularnim modelom 600. Iako su liste čekanja još bile veoma duge, populacija je uglavnom prešla sa upotrebe motorcikala na SEAT 600. Taj mali automobil je za Špance bio ono što je za Renault 4CV za Francuze, Fiat Topolino i 500 za Italijane, Mini za Britance i Buba za Nemce - dakle automobil za široke narodne mase. Do 1973. proizvedeno je ukupno 800.000 vozila.

Od samog početka SEAT je znao kakav će društveni uticaj imati. Kompanija je posebnu pažnju polagala na praktikante, kako bi kasnije popunila prazna radna mesta, kao i na periodične obuke za one koji su zainteresovani da napreduju.

Radna snaga broji 10.000 zaposlenih i dnevno se proizvodi 300 automobila. Proizvodnja se učetvorostručuje na 160.000 jedinica 1967. godine. Gama se proširuje modelima 1500 Familiar, 800, verzija 600 sa četvoro vrata i 850. Godine 1967. osnovan je FISEAT kako bi kupci lako mogli da finansiraju kupovinu automobila. U to vreme skoro 15.000 ljudi je zaposleno u SEAT-u.

Ojačan novim ugovorima među deoničarima, FIAT povećava svoje učešće na 36%, dok INI smanjuje svoje na skoro isti nivo i akcijski kapital se udvostručuje na 1.8 milijardi pezeta. Ali najvažniji rezultat je da Fiat podržava plan SEAT-a da pokuša da izveze 20% svoje proizvodnje. Prvobitna isporuka modela SEAT 600 u Kolumbiju prelazi u izvoz u 12 različitih zemalja.

Novi model 124 svoj debi je imao 1968. godine, kada kompanija ima 20.000 zaposlenih, a godišnja proizvodnja iznosi 200.000 vozila. Milioniti primerak SEAT-a, žuti 124, je proizveden iste godine.

Sedamdesete godine

Godine 1971. SEAT postaje najveća španska industrijska kompanija, a 1974. postaje broj 8 među evropskim proizvođačima automobila. Ogromna stopa ekonomskog rasta pri kraju Frankove vladavine je osvedočena činjenicom, da sredinom sedamdesetih oko 48% domaćinstava poseduje automobil. Deset godina ranije bilo je samo 27%.

Broj automobila na španskim putevima raste. Početkom sedamdesetih ima ih skoro 2,4 miliona, od čega su skoro polovina SEAT automobili. Gama je proširena sportskim verzijama 124 i 132, najmodernijim modelom koji nastavlja tamo gde je model 1500 stao, a izvoz se 1971. povećava na preko 55.000 jedinica godišnje.

Takmičenje Formula 1430 predstavlja jasnu indikaciju takmičarskog duha SEAT-a. Takmičenja su postala glavni događaj u zemlji, naročito reli takmičenja, i pružaju dugačku listu nacionalnih pobeda.

U skladu sa trendovima tog vremena, SEAT se 1972. godine okreće pogonu na prednje točkove kod novog modela 127, prvog višenamenskog vozila. Tehnički centar u Martorelu je otvoren 1975. godine kako bi ispunio zahteve za razvojem jedinstvenih proizvoda. Tu je nastao SEAT 133, prvi originalni dizajn kompanije baziran na platformi 850, čija proizvodnja je licencirana u Argentini i Egiptu.

Godine 1974. prihodi dostižu skoro milijardu dolara, čime je SEAT stigao na osmo mesto najvećih evropskih proizvođača, a jedini koji dizajnira, razvija i proizvodi automobile u Španiji. SEAT ima novu montažnu liniju i centralno skladište u Martorelu, radna snaga prevazilazi 30.000 zaposlenih i dnevna proizvodnja iznosi 1.900 automobila.

Do momenta kada SEAT izbaci iz proizvodnje četvoromilioniti automobil, postoji već preko hiljadu dilerskih centara. Vreme promena donosi prelazak u demokratiju i dolazak nove, urbanije, obrazovanije srednje klase. Jedna interesantna slika iz tog vremena je da premijer Adolfo Suarez dolazi u skupštinu u svom vozilu SEAT 127.

Ali situacija u kompaniji nije tako ružičasta. Godine 1978. finansijski izveštaji pokazuju gubitak od 10.374 miliona pezeta sa proizvodnjom od 288,487 vozila. Oslobađanje ograničenog uvoza i industrijska politika vlade uveliko podržavaju dolazak inostranih kompanija. INI i banke deoničari predlažu postepenu prodaju i do 81% udela Fiat-a u periodu od dve godine i konstantan priliv kapitala. Fiat prihvata predloge nakon dužih pregovaranja, sa nizom uslova koji obuhvataju liberalizaciju cena vozila, smanjenje radne snage ako je neophodno i ekonomske garancije od države za zahtevane pozajmice. Ali budućnost SEAT-a je još uvek neizvesna.

Osamdesete godine

Uprkos svojim prestižnim proizvodima, SEAT osamdesetih godina nastavlja poslovanje oprezno. 

Tržišno učešće je opalo na 26%, radna snaga je smanjena, akumulirani ukupni gubitak iznosi više od 23.655 miliona pezeta 1982. godine. S obzirom na finansijsku krizu, Fiat odlučuje da ne odobri drugi stepen povećanja kapitala. Oni su napokon doneli odluku po kojoj Fiat prodaje svoje akcije po simboličnoj ceni od jedne pezete i obavezuje se da će kupiti 400.000 vozila proizvedenih u Španiji u narednih pet godina i da će ih prodati u okviru sopstvene mreže pod imenom Fiat.

Istovremeno, SEAT može da izvozi svoje modele koji nisu proizvedeni pod italijanskom licencom. U periodu od skoro tri godine razvijena su tri modela bazirana na postojećim motorima, a otkriven je potpuno novi automobil koji će postati najveća ikona kompanije. 

To je model Ronda, čija proizvodnja je počela 1983. godine, nakon problema sa Fiat-om koji su rešeni u korist SEAT-a.

SEAT potpisuje ugovor o distribuciji sa Volkswagen grupom, za prodaju Audi i VW modela u svojoj prodajnoj mreži, kao i za proizvodnju modela Polo i Passat u Španiji.

Ovo je bio prvi korak u krajnje uspešnoj saradnji ove dve kompanije. Ako postoji ijedan automobil koji karakteriše dinamičan, ambiciozan duh Španije 80-ih godina onda je to SEAT Ibiza. Model je lansiran 1984. godine i predstavlja prvi pravi domaći automobil koji je kreirao SEAT i koji je verodostojno predstavljao slogan "Latino izgled, a nemački karakter".

Nakon što je tadašnji predsednik VW Dr Karl Han ubedio premijera Felipea Gonzalesa da dā svoju saglasnost za privatizaciju SEAT-a, VW grupa iz Volfsburga stiče prvobitno akcionarstvo od 51% 1986. godine. Do kraja godine ova cifra je porasla na 75% SEATovih akcija. Istovremeno, izvoz koji je od velikog značaja za SEAT, konačno počinje da se povećava.

Osamdesete godine se za SEAT mnogo bolje završavaju nego što su počele. Rekord u proizvodnji je dostigao 474.149 vozila 1989. godine i SEAT tako ponovo dostiže pozitivne rezultate. SEAT doprinosi 15,2% proizvodnje VW Grupe. Nova fabrika izgrađena u Martorelu će postati glavni proizvodni centar i jedan od najmodernijih na kontinentu. Iznad svega, zahvaljujući impresivnom modelu Ibiza, koji je proizveden u više od 500.000 komada, evropski potrošači su počeli da primećuju ime SEAT kao simbol originalnosti.

Devedesete godine

Potpuno integrisan u nemački konglomerat, SEAT potiskuje druga dva velika brenda VW grupe iz njihovih salona i unapređuje razvoj svoje nove game. Nekoliko sajmova automobila svedoče o promeni prvog modela u potpunosti kreiranog upotrebom VW tehnologije u vidu Proto C, Proto T i Proto TL koncepta vozila. Model Toledo je prikazan javnosti 1991. godine na sajmu automobila u Barseloni. Uprkos tržišnom padu, SEAT je peti na listi sa 10%, a Ibiza je četvrti naprodavaniji model u Španiji.

Letnje olimpijske igre u Barseloni 1992. godine su predstavljale jedinstvenu šansu za SEAT, koji je obezbedio flotu vozila za organizatore, i to skoro 2000 vozila, od kojih su skoro svi bili novi Toledo. Fabrika u Martorelu je otvorena početkom sledeće godine i predstavlja industrijski kompleks sa 3 miliona m2 i 404.000 m2 objekata. Proizvodnja je povećana na preko 1.500 jedinica dnevno, što je zahtevalo investiciju od oko 244.500 miliona pezeta. Druga generacija modela Ibiza i verzija Cordoba limuzine su prvi modeli koji su izašli sa proizvodne linije.

Prezentacija prototipa modela Alhambra MPV 1995. godine je dokazala da SEAT planira da krene punom parom napred. Alhambra i njoj slični modeli VW Sharan i Ford Galaxy će se prozvoditi u fabrici u Portugalu, što je predstavljalo prvu proizvodnju van Španije.  

Godine 1997. pojavili su se prvi primerci sportskog modela Ibiza Cupra. SEAT modeli su svoje sportske karakteristike potvrdili i vođstvom na Svetskom reli Šampionatu tri godine za redom od 1996. do 1998.

Kada je 1996. godine završni balans od 2.764 miliona bio pozitivan, u sledećoj godini su postignuti još bolji rezultati, sa cifrom od 11.051 miliona i 467.000 proizvedenih jedinica, što je za 12,5% bolje u odnosu na prethodnu godinu. Produktivnost je takođe povećana, i u fabrici u Martorelu se dnevno proizvede 2.046 jedinica.

U to doba SEAT je objavio totalnu promenu svoje game u periodu od pet godina i investirao 200 milijardi pezeta u istraživanje i razvoj koji je finansirao iz sopstvenih fondova. Ovo je bilo moguće zahvaljujući godini rekordnog profita (24.462 miliona pezeta). Kompanija je prikazala dva jedinstvena modela na Sajmu automobila u Ženevi 1999. godine - koncept vozila Formula i Toledo Cupra V6.

Dvehiljadita godina

Dinamične linije, stilsku temu SEAT-a za ulazak u 21. vek ističe novi direktor za dizajn u kompaniji, Walter de Silva. Istovremeno, celokupna gama podleže potpunom procesu obnavljanja. Pojavljuje se više verzija modela Leon, Alhambra i Arosa, koji se restilizuju, predstavlaju se treća generacija modela Ibiza i druga generacija Cordobe, SEAT Sport lansira ograničenu seriju Ibiza Cupra R. Nakon pobede na Nemačkom reliju sa modelom Cordoba WRC, SEAT se povlači sa ovih takmičenja ali se vraća španskom kružnom takmičenju tako što organizuje prvi Supercopa Leon 2002. godine. SEAT usvaja novi slogan koji jasno iskazuje nepogrešivu mediteransku osobenost: autoemocion.

Narednih godina SEAT učestvuje u nizu sportskih takmičenja kao što su European Touring Car šampionat ETCC, zatim WTCC i drugi.

Sa godinama gama se proširuje novim verzijama i razvija se paralelno sa poslednjim tržišnim trendovima.

Prestiž SEAT-a kao proizvođača kvalitetnih vozila sportskog izgleda i karakteristika po razumnim cenama nije prestao da raste od početka ovog milenijuma.

Izvor : Seat.rs



čitanja : 6011



Komentari

Nista bez Fiat-a! Da smo pametniji, ugledali bi se na njih pa bi brzo dogurali do VW-a... :)))

Autor carobnjak 14 Maj 2010, 18:55

Carobnjak
Još se od fiata nisu oporavili.
Sećaš se onih krševa što sam nabrajao a koji su iz Fiat kuhinje. E tu je bio i seat ali se iskobeljao zahvaljujućo VW.

Autor Mange 14 Maj 2010, 19:02

Kakav crni fiat najgora Italijanska ujedno i Evropska marka automobila.

Autor Ron 14 Maj 2010, 19:28

Vala jesu kante imao sam Brava pa ono se raspada celo.Nikad vise Fiat....
A sto se vesti tice SRECAN RODJENDAN SEAT!!!

Autor Vladica Ibiza 14 Maj 2010, 19:30

SEAT je keva!BRAVO NASTAVITE!
@Ron
FIAT
Found In A Trashcan ili
Fix it again, Tony!
Imao sam priliku da se druzim sa novim Bravom nekih 6 meseci,na nagovor kuma uymem ga novog ovde u Madjarskoj!Vece smece u klasi ne posji!Kupio ko covek polovnog BMW 320 d 2005 god.uzivam!BEYITE OD FIATA GLAVOM BEY OBZIRA!

Autor BMW 320D 14 Maj 2010, 19:40

Dosta o Fiatu nije on tema!
Svaka cast Seat!Lepo lepo!

Autor Audi Marko 14 Maj 2010, 19:52

@BMW 320D
za novi Bravo lupetas kao curan!
Ili ces nam mozda reci barem NESTO sto ne valja ?!?

Autor carobnjak 14 Maj 2010, 20:00

Sve najbolje mojima ;-)!

P. S.
Čeka se Leon III.

Autor Boris 14 Maj 2010, 20:04

@BMW 320D
To stalno pričam ali nemam kome ovde. Što veći fiat veće đubre.
Najveći fazon je što uvek daju frizirane i netačne podatke o voznim karakteristikama modela i potrošnji goriva.

Autor Mange 14 Maj 2010, 20:07

BMW 320D je verovatno mislio na starog brava!!

Autor ALEKSANDAR BG 14 Maj 2010, 21:22

@ALEKSANDAR BG
onda mu je oprosteno... :)

Autor carobnjak 14 Maj 2010, 21:29

Koliko kosta ovakva reklama od Seat.rs...
Razvezase ga kao Dostojevski...

Autor Panchev9 15 Maj 2010, 00:12

panchev u pravu si xDDDD hahaahaha...A ti brate @carobnjak,ne znam zasto neces da pobegnes od toga da je Fiat najvece sranje...Razumem,zaljubljenik u Italijane,ali brate...realno,Fiat je katastrofa...Novi Bravo jeste lep i sve to,ali mozda nema neke vozne karakteristike...Inace,stari bravo je sranje,nije utegnut,koliko god da je ocuvan,lupa svugde...ma bezi,sta sve ima da se kaze...Sve u svemu..Fiat=sranje... ;)

Autor Dusan 15 Maj 2010, 02:46

@Dusan
novi Bravo MOZDA nema neke vozne karakteristike ?!? E pa prvo proveri pa onda pisi tako nesto, ok?
Vec vozim Fiat i prezadovoljan sam, tako da postedite me "dobronamernih" saveta...!!!

A po tebi su i ostali VRHUNSKI italijanski modeli sranje ?!? Na cemu si ti?

Autor carobnjak 15 Maj 2010, 14:33

Ne zaboravite da je Seat marka koja ce se u narednih nekoliko godina grcevito boriti za opstanak na trzistu. Izgubili su identitet, posebno nakon neuspesnog pokusaja da budu "spanski Alfa Romeo". Lako se moze desiti da ih je bas VW sa svojom "sve na jednoj platformi" filozofijom i upropastio. No, zivi bili pa videli...

Autor Milos 17 Maj 2010, 10:04

Eto, pljujete Fiat a dotuci ce ga upravo Volkswagen!!!

Autor carobnjak 17 Maj 2010, 10:28