
Španski "Seat", najneprofitabilnija filijala nemačkog "Folksvagena" (VW), planira da zaustavi gubitke u narednih pet godina i da stopira "prelet" kupaca prema rivalskim kompanijama, uvođenjem novih modela i rastom prodaje izvan domaćeg tržišta, prenose agencije.
"To je poslednji pokušaj opstanka 'Seata' kao robne
marke i ne bi bilo razumno da se stvari vide drugačije," izjavio je
izvršni direktor kompanije Džejms Mjur, koga je prošlog septembra VW imenovao
za šefa španske filijale umesto Erika Šmita.
Šmit tri godine nije uspeo da stabilizuje poslovanje prezadužene firme.
Analitičari, međutim, upozoravaju da zabrinutost za špansku privredu, koja bi
mogla da se "zarazi" fiskalnom krizom Grčke, podrivaju napore
povećanja prihoda "Seata" i stabilizaciju poslovanja kompanije.
Operativni gubitak firme u prvom tromesečju dostigao je 110 miliona evra (135
miliona dolara) i duplo je vehi nego u dve druge VW neprofitabilne jedinice,
"Bentliju" i filijali za izradu komercijalnih vozila.
Bez preokreta u poslovanju, "Seat", sa sedištem u Martorelu u
Španiji, mogao bi da ugrozi planove matične kompanije VW da postane najveći
proizvođač kola na svetu do 2018. godine, smatraju stručnjaci.
Isporuke "Seatovih" vozila, kao što su kompaktna "ibica" i
miniven "alhambra", smanjena je 8,5 odsto na 337.000 vozila prošle
godine. Španska prodaja kola pala je 21 odsto u 2009, prema podacima Udruženja
evropskih proizvođača automobila u Briselu.
Španska, nekada uspešna privreda, počela je da usporava u drugom tromesečju
2008. godine i bilo joj je potrebno šest meseci više nego ostalim članicama
evrozone da povrati stopu rasta.
U prvom tromesečju zabeležen je privredni rast od 0,1 odsto, pri čemu Španija
od svih članica evro zone, ima najveću stopu nezaposlenosti, 20,1 procenata.
"Seat", koji obezbeđuje 56 procenata prodaje od isporuka modela
"ibica", mora da proširi ponudu modela, kao što je kompaktni
"leon" i da smanji oslanjanje na špansko tržište, smatra Mjur.

Rešavanje problema "Seata" biće ključni plan grupacije VW-a.
Nemački auto-gigant planira da nadmaši "Tojotu" po profitabilnosti i
isporukama u 2018. godini. U okviru toga plana Mjur je ponovio cilj VW-a da
više nego udvostruči prodaju "Seata" na 800.000 vozila.
VW je prošle godine zabeležio rekordnu prodaju od 6,3 miliona jednica.
Uprava VW-a usvojila je "sveobuhvatan program" kresanja troškova na
putu profitabilnosti "Seata" koji je zebeležio gubitak u 2009. godini
od 339 miliona evra, a jedan od glavnih zadataka biće da se poveća korišćenje
kapaciteta u španskom pogonu.
Počev od naredne godine "Folksvagen" će izrađivati
"Audijev" novi Q3 - kompaktno sportsko-terensko vozilo u glavnoj
"Seatovoj" fabrici u Martoreli u blizini Barselone.
Taj pogon može da tržištu isporuči 500.000 vozila godišnje, ali je stepen
korišćenja kapaciteta svega 60 odsto, upozorio je Mjur i dodao da je cilj da se
taj procenat podigne na 90 odsto, što bi garantovalo poslovanje sa profitom.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Seat
To je posledica proizvodnje skupih i nepraktičnih automobila, sa zastarelim motorima. Seati koštaju kao VW-ovi automobili, tako da nema baš mnogo razloga za njihovu kupovinu.
Bolje da ukinu VW:)))))) Ja bih bio srećniji...
Pozdrav Predraže!!!!!!
Skupi - jesu, ne bas na svim trzistima, ali ovde kod nas im je politika cena luda
Neprakticni? - besmislica
Zastareli motori? - besmislica
blitzman
Pozdrav! Kako si prošao na ispitu?
Sutra imam jedan važan kolokvijum, pa me zato danas neće biti :(((
Jedna ispravka: Fabia u "leru" troši 0.7 l/h, a kada se upali klima 1 l/h.
@Predrag
hvala na pitanju, super sam uradio! Videćemo kako sam prošao za koji dan:)
Sretno ti sutra! Slomi nogu:))
Cene Seata su neopravdano visoke, bar u Srbiji. Ne znam da li je do uvoznika ili je tako svuda. Sad je Leon 1.9 TDI na akciji za 17k, a Octavia je 15k sa istim motorom i srednjim paketom opreme. Mislim da škodilak iz iste grupacije nudi više za manje ili iste pare
Altea koliko je lepa napred, toliko je ruzna otpozadi, Leon takodje!
Onoliki zadnji deo a onako mala svetla, velika praznina ogromne limčine nije oduševila kupce. Prethodni Leon je bio prelep, a s obzirom da vw košta koliko i seat, a kad se pogledaju cene delova, kod mehaničkih komponenti stvar je tu i tamo slična, a krila, vrata, hauba, farovi, maska, branici, cena seata ide skoro duplo. Pod hitno novi modeli koliko sutra, ako hoće da opstanu
Momci vozim Cordobu 6 godina, nova kupljena, benzinac 75KS
Na njoj su samo zamenjene metlice brisaca (3 puta) za 6 godina i 300,000km
Da li ima komentar?
@Vozac
Impresivan podatak..
Koji motor je u pitanju i da li si ga redovno odrzavao?
lok,
Motor 75KS 1400ccm. Sad na satu stoji 299 hiljada, od cega preko 200 na gas vozeno. Zaboravio sam reci da je na gasu bilo nekih intervencija, ali na samom autu ne osim tih metlica i balansiranja ockova zbog rupa. Garaziran uglavnom. Motor redovno odrzavan sa preporucenim zamenama, ulje u proseku na oko 10000, filter vazduha takodje cesce. Sad stanje: vozacevo sediste pocepano, suvozacevo manje i prednji farovi magle nekad i to nikad nije reseno (kazu da je to otklonjeno na kasnijim serijama)
@Vozač
Niko ne sumnja u kvalitet seata, evo moj komšija ima onu ibizu iz 91. još uvek je ko nova, prešla je oko 320.000
Pa Cordoba kaze covek...
I "ruzna" zena duze traje...
Jer ne primecujes razliku...
A kad si sa lepojkom to ne traje dugo...
@carobnjak
Svaka cast ako je Cordoba sinonim lepote...
Ma ljudi ce sigurno dobiti upalu vrata od nenormalnog okretanja za Cordobom
Nisam napisao generalno za Seat( Ibiza, Leon)...
@Panchev9
Cordoba i prethodna Ibiza izgledaju jezivo! Čak mi je i Lada 110 lepša.
nijedan Seat nije ruzan, zato se ne razumemo...
Jel Vam kochi sajt...
1. Ako Porsche tretira SEAT u Evropi kao u Srbiji, nije ni čudno što pravi gubitke. Politika cena vozila i rezervnih delova uglavnom nije normalna. Pogledajte samo prodaju SEAT-a ove godine u Srbiji – pa to je katastrofa.
Zamislite da je Auto Čačak izgubio licencu za uvoz Škode u Srbiju kada je Porsche došao ovde?
2. VW prečesto tretira neravnopravno SEAT u odnosu na VW putnička vozila i Škodu.
3. Ekonomija Kraljevine Španije je u katastrofalnom stanju i to samo još više povlači na dno SEAT.
@Panchev9
da, koci i nervira me!
To je klasicna zamena teza, ako neko nije ruzan to ne znaci da je i lep!?!
Dizajn Seata je na nivou Skode i VW-a, nema vece razlike. Izdvojio bih Leon koji je svojevremno ( a davno to bese) bio najlepsi u C segmentu dok nije dosao Bravo...
To je klasicna zamena teza...
Kao politicar u skupstini...
Svi komentari su iskljucivo vezani za Cordobu...
Uteha je ako ne kochi samo meni jer sam hteo da zovem provajdera :)
Inace neki novi renderi Leona su me razocarali...
@Panchev9
izvini ali izmedju ruzan i lep je ogroman prostor i tu se nalazi 90% automobila ( ljudi vec manje)...
@Panchev9
Koči. Psujem ovaj MTS USB internet, a on jadan uopšte nije kriv. Otvara YouTube kao lud, a samo ovo koči.
@Predrag
brate pa ti mi citas misli!!!
Upravo sam hteo da pitam da li se neko razume u racunare ( profy)...
Kakav je taj mts modem u odnosu na ADSL?
@carobnjak
Ne razumem se ja u te stvari. Imam MTS internet (onaj što reklamiraju). Izgleda kao klasičan USB i unutra ima karticu kao za mobilni telefon. Kod mene je jak 3G signal, tako da mu je protok 3.6 Mbps. Za moje potrebe odličan!
Kao student imam popust od 50%, tako da mi je mesečni račun 850 din.
@carobnjak
I tebi je Cordoba izmedju...
I taj odgovor je dovoljan(naravno ocena- 2)
@Predrag
znam ja sta je i kako radi ali da li je veza stabilna?
Moj ADSL povremeno puca, kada se konektujem nikada ne uspem iz prve a placam 1450 mesecno. Iduce godine cu cesce biti u Novom Sadu pa sam mislio da uzmem taj mobilni internet, nije mi toliko bitna brzina...
@carobnjak
Kažem imam dobar 3G signal, tako da je veza veoma stabilna. Ne puca, kako kažeš. Što se tiče brzine, dovoljno je brz da odmah učitava klipove sa YouTube-a.
Komsija ima onaj upaljac od Telenora pa kad je lepo vreme izadje ispred ulaza i chetuje...
@Panchev9
znam za kablovski, nema ga ovde a i ne mogu da ga koristim u 2 grada!
@Predrag
koliko placas mesecno?
Da budem iskren, za 2 godine, nijednom nisam imao problem sa konektovanjem( SBB )...
Ali javlja se problem na ovom blog(eraju)...
Do iduce godine imas vremena ihajhaj...
Do tada ce i Telekom da prodaju(kazu T-Com.u)...
Familija po ex-Yu je vrlo zadovoljna uslugama te kompanije... Nude onaj paket together: TV, fiksni telefon, mobilni telefon i internet...
Drugo pitanje:
kupio bih neki lapto0p ali zbog cene je izbor pao na one male netbukove od 10 incha, kakvi su koji preporucujete?
Znam da je bolji 15 inca, ali meni ce netbuk trebati samo za neke strucne fajlove, slajdove, internet i muziku?
Nisam neki strucnjak pa cu ti reci koliko mogu...
Te sto spominjes jesu povoljniji ali ukoliko ces koristiti za internet, ne verujem da bi ti odgovarao... Probaj kod nekoga ko ima... Ja jos nisam sreo od poznanika da poseduje iste...
Licno imam Asus(15 incha) i veoma sam zadovoljan... Najvise je za internet i za slike(dig.fotoaparat)...
Svi proizvodjaci su slicni sa karakteristikama( u istoj cenovnoj kategoriji), ali i dalje postoje bez kamere...
To je kao automobil bez klime...
Ima valjda da neko zna dobro
Evo ja cu da se javim, ipak je to moja oblast :D
Za razliku od automobila, tu nema neke velike razlike, 99% tih netbukova imaju Intel Atom procesor na 1.6GHz i 1Gb ram memorije, kao i Intel integrisanu grafiku, sto ce reci iste komponente. Kupuj dzepom, marka nije bitna
@STrider
hvala puno, to sam pretpostavio kad sam gledao specifikacije.
Moje pitanje je da li mnogo gubim ako uzmem ekran od 10 inca s obzirom na minimalne potrebe?
@carobnjak Imas ovaj model HP na akciji: http://www.gigatronshop.com/arena/show_product/19397
Pa sad, to je sve relativno...dobijas na mobilnosti ali ne mozes da poteras neku noviju igricu ili neki zahtevan program (ali tebi to verovatno ne treba). Najveca razlika izmedju njih je u bateriji, imas sa 3 i sa 6 celija, ovi sa sestocelijskom baterijom mogu da izdrze nenormalno dugo zato sto su sve komponente mali potrosaci struje ali zato su takvi netbukovi malo tezi i nekoliko hiljada skuplji
@STrider
nije mi toliko bitna baterija jer cu ga koristiti u stanu, eventualno na poslu, tj. punjac ce biti uvek tu...
Ma kakve igrice...! :)))
@carobnjak I da, jos nesto, za surfovanje ce biti ok, zato sto su pre svega za to i najvise napravljeni, to je bio problem sa prvim serijama netbukova koji su imali 7 inca i slabu rezoluciju, pa nisu mogli da prikazu punu sirinu veb stranice nego si morao da skrolujes po sirini...na novijim modelima neces imati taj problem. Office paket ce isto raditi dobro, kao i muzika i filmovi, samo sto jos uvek nemaju mogucnost reprodukcije slike u ovoj novoj visokoj rezoluciji 1080p
@carobnjak Samo sam hteo da pomognem do detalja, posto sam dosta korisnih stvari cuo ovde, pa i ja da pomognem nesto posto je ovo oblast o kojoj dosta znam ;-)
Carobnjak
Imam mali MSI U90 1.6 atom, 1 GB rama, HDD 80GB, wirlles Odlična mašinica, ekran najbolji u klasi i cena povoljna. Dugo ga koristim bez problema.
Sad imaš istih dimenzija sa malo većim ekranom 10"i većim HDD 160GB. i cenom od oko 240 evra.
MSI je prvi na tržištu izbacio ovakvu mašinicu.
Imam još dva velika HP 17" i Dell 15.4" ali ovaj za teren nezamenjv
@Panchev9 Taj sam stavio kao ilustraciju cisto, nisam ni primetio da nema...najbolje da uhvati tako neku akciju, sad ima dosta tih prodavnica racunara, naletece na nesto sto mu odgovara sigurno
Boli me uvo za blutut, znam da nema ni CD rom, imam desktop ovde, netbuk mi treba samo kad nisam kuci...
@carobnjak Jedan moj drug koji studira u Bg-u je uzeo to i nenormalno mnogo se pokajao zato sto je wireless koji krade od nekog i koji puca svakih par minuta mnogo bolji od tog mts-ovog. U teoriji, tamo gde postoji signal 3g mreze on bi trebao da radi brzo i dobro, ali u praksi to nije tako. Brat drugog kolege je uzeo Telenorov i dosta se hvali sa njim. Sad, to ti je sve iskustvo iz druge ruke, ali ako ga vecinom koristis u stanu moj ti je savet da uzmes sbb kablovski ili sad imas akciju Beotel adsl-a kod kojih je svaki drugi mesec besplatan, pa se uhvati bas dzabe
@Mange
hvala za komentar, za tebe imam "specijalno" pitanje :)
Kakav je Grande Punto u odnosu na prethodnika, ima li tipicnih kvarova, da li si ih vozio ili znas nekoga ko mu je "dusu vadio"? :)
Ima ih dosta malo, citao sam da su znatno bolje odradjeni ali se ja vodim onom-vise automobila vise i kvarova i obrnuto ( ovo vazi i za Jazz...) :)))
Kupi u oglasima polovan...
Posto te malo toga interesuje za upotrebu...
@STrider
ne mogu da placam internet u 2 grada, razumes? Zato bi taj mobilni bilo idealno resenje...
@Panchev9
kako malo? Napisao sam za sta mi treba!
Polovan ne dolazi u obzir...
@carobnjak Rekoh ti iskustvo ljudi koje znam, prelistaj malo i forume pa sam izvagaj...ako jedan od ta dva grada nema 3g signal onda ces se samo nervirati sa njim, zato sto je to uzasno sporo, mada je i u Bg-u pravio problema. Ovaj drug sad gleda kome ce da ga utrapi, ali niko nece da uzme, on placa zbog ugovora net a i ne koristi ga. Ako se odlucis da ga uzmes, onda obavezno uzmi sa limitiranim downloadom, npr ako uzmes paket od 5gb trazi da ti to bude limit. Ako hoces preko toga onda mozes da ga dopunis kao kredit za telefon. Ali ako se zajebes pa ga prekoracis, a obicno covek nema osecaj i ne proverava to onda ce ti stici ogroman mesecni racun. Toliko od mene za veceras, pozdrav
Carobnjak
To ti je kvaliteta kao i ovaj što ga voziš. Vozio sam ga recimo 5 000km, ali moj drugar mu je mast vadio jedno 80 000km i na kraju ga slupao.
Sad imam priliku povremeno da vozim onoga 1.2 67ks sa TNG. Tipični kvarovi do 80 000km su svi gumeni držači motora i menjača kao i silen blokovi a amortizeri su vidno slabiji. Na tim kilometražama se oseća i luft diferencijala.
Od ostalog možda zaprljanost dizni ali to je klasika.
Da nije serva volana čini mi se da je stari punto možda bio i kvalitetniji, osim kočnica koje su bolje na grande puntu. Položaj za vozača (visoke ljude preko 190cm) je neuporedivo bolji na grande puntu.
@STrider
iskreno mrzi me da prosirujem teme po netu, mislio sam ako neko od vas ima konkretne informacije da mi pomogne...
Uglavnom, hvala na odgovorima, delom si mi pomogao, ako treba nesto o zdravlju ( i bolestima ) tu sam... :)
@Mange
ok, pa to i nije tako lose... :)
Ako ga je slupao problem je u njemu a ne u Puntu!
A sto se dizni tice ipak je problem lose gorivo, zar ne?
carobnjak
Grande punto lepo leži i lep koči. Problem su motori 1.2 i 1.4 koji su baš mrtvi. Jedino mi se ne sviđa dizajn srednjeg dela instrument table sa onim napadnim bojama.
A za udes se zna ko je kriv.
I kloni se MTS, ja sam to vratio jer u unutrašnjosti ne radi nikako.
@Mange
znam da su svojevremeno za Punto govorili da ima najbolje lezanje na putu u B segmentu a u C je to bio Focus...
A Telenor-ov modem?
Carobnjak
Telenor je dosta bolji. Znam drugare koji ga imaju, barem nekako radi.
Solidno jeste a najbolje se ne može definisati i zavisi od mnogo činilaca a najviše od stila vožnje vozača.
Po mom stilu vožnje najbolje leže svi pežoi i sportski renoi kao i honde ali ovakvi automobili nisu za loše puteve. Udobnost i ležanje su uvek u suprotnost, tako da je sredina možda zlatna.