home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Speed-industry.com  

Mercedes-Benz je svim ljubiteljima automobila pružio ekskluzivnu priliku da od 13. do 16. maja, na NAVAK stazi u Subotištu, prisustvuju jedinstvenom događaju pod nazivom Vežite se, polećemo!

Svi učesnici ove specijalne obuke, koja je organizovana po prvi put u Srbiji, mogli su da uživaju u uzbudljivoj vožnji najnovijih i najatraktivnijih Mercedes-Benz modela, među kojima su SL 500, E 500 Cabrio, SLK 350, S 400 Hybrid, ML 63 AMG, G 500 i drugi. 

Pored najaktraktivnijih Mercedes-Benz vozila svi učesnici ovog specijalnog događaja, imali su priliku da upoznaju i voze jedan od najatraktivnijih sportskih automobila na svetu, 190.000 evra vredan SLS AMG! Speed Industry ekipa je bila na licu mesta i prošla sve pripremljene testove i prezentacije od strane nemačkog Star Experience tima.

Najbolji Daimlerovi treneri su predstavili karakteristike sportskih automobila na trkačkoj stazi, najnovije inovacije i funkcije svih Mercedesovih bezbednosnih sistema, kao i prohodnost njihovih terenskih vozila na offroad terenima. U toku ova četiri dana, ograničeni broj polaznika je imao mogućnost da učestvuje u ovom treningu. Čitava obuka se sastojala od ukupno četiri segmenta:

- Interaktivna prezentacija - tokom koje su učesnici dobili odgovore na sva pitanja, kao i detaljno objašnjenje rada sjajnog SLS AMG modela.

- Fascination test - vožnja sportskih automobila na zatvorenoj trkačkoj stazi, gde su učesnici mogli da voze sledeće sportske automobile: ML 63 AMG, E 500 Coupe, SLK 350 i SL 500. Naš subjektivni stav je favorizovao dva modela, a to su E 500 i mali SLK 350, koji je prava igračkica na trkačkoj stazi zahvaljujući i Sound paketu opreme. On mu donosi sjajan zvuk iz auspuha, ali ujedno, ovaj kabrio po performansama nimalo ne zaostaje za svim drugim učesnicima ovog testa! Divan automobil, nažalost sa samo dva sedišta.

- Safety test - ponašanje luksuznih limuzina na klizavim podlogama, uz asistenciju Mercedes-Benz bezbednosnih sistema. Ovde je najveći utisak ostavio PRE-SAFE bezbednosni sistem. Ovo je zapravo kit više elektronskih sistema, koji su zaduženi za kontrolu vozila u nepredviđenim okolnostima. Tako smo mi, kao i svi drugi učesnici ovog događaja, imali priliku da sami prođemo test severnog jelena, koji je dobrano izmaltretirao pomenuti PRE-SAFE sistem. Vozeći E 350 CDI limuzinu i S 400 Hybrid, iskusili smo koliko je Mercedes zapravo efikasan u pogledu bezbednosti, gde je test severnog jelena možda i najzahtevniji, aktivni bezbednosni test. Vozeći 65 km/h, potrebno je naglo prestrojiti vozilo iz jedne trake u drugu, pa ga potom vratiti u prvobitnu, sve na nekoliko metara puta. Tada PRE-SAFE aktivira migavce kao indikaciju naglog kočenja, postavlja kontrolu stabilnosti (ESP) u svoj napredni mod, zateže pojaseve putnika pa čak i zatvara prozore u slučaju da su oni u vožnji bili otvoreni! Fascinantnije od toga jeste kako ovi veliki automobili savladavaju i ovaj, ali i test kočenja sa 50 i 100 km/h. Iako je razlika u brzini dupla, dužina kočenja je 4 puta duža u slučaju veće brzine (nešto ispod 40 m).

- Test terenskih vozila - na specijalnom poligonu pokraj NAVAK staze. Dostupna vozila su bila: G 500, GL 350 CDI, ML 350 CDI i GLK 220 CDI. Ovaj offroad poligon ipak nije bio veliki zadatak, imajući u vidu da ga je i kompaktniji GLK prošao bez većih problema. Terenci su se zagrevali sa lateralnim izbočinama na zemljanom putu, da bi se potom spuštali u popularno korito. Finale je bio uspon od 45 stepeni, kao i spust istog tipa, koje su ovi Mercedesi besprekorno prelazili.

Sve u svemu, akcijom Vežite se, polećemo! ovlašćeni uvoznik Mercedesa za našu zemlju, ali i nemački Star Experience tim, su pokušali da svim zainteresovanim prenesu delić onoga što krasi njihove moderne automobile. Mnogi se tako pitaju zašto su vozila iz ove klase toliko skupa i uopšte skuplja od drugih, naizgled sličnih proizvoda? Događaji na NAVAK stazi su dali odgovor upravo na to pitanje, a njega je jednostavno nemoguće interpretirati u jedan tekst. To je nešto što čovek jednostavno mora doživeti.



čitanja : 2752



Komentari

Ajmo sad malo real-life pitanja.

Ko moze da mi kaze ko finansira ovaj NAVAK?

Autor Petar 17 Maj 2010, 20:36

Vozila su valjda dobili od sponzora a finansirace se tako sto ce ljudi placati obuku. Nisam ni ja 100% siguran

Autor STrider 17 Maj 2010, 20:42

Ne znam ko ih finansira ali su dosadni vise sa tim Navak-om!!!

Autor carobnjak 17 Maj 2010, 20:46

NAVAK - NACIONALNA VOZAČKA AKADEMIJA

Подаци о члановима друштва

1. Члан
Име и презиме: Младен Алвировић
Уплаћен/унет капитал
Новчани 160,00 EUR на дан 03.03.2008 - у динарској противвредности

2. Члан
Име и презиме: Мирко Алвировић
Уплаћен/унет капитал
Новчани 180,00 EUR на дан 03.03.2008 - у динарској противвредности

3. Члан
Име и презиме: Момир Алвировић
Уплаћен/унет капитал
Новчани 160,00 EUR на дан 03.03.2008 - у динарској противвредности

Finansijski izveštaji ne postoje.

Autor Boris 17 Maj 2010, 21:37

M3 ponovo razbija...

Autor Panchev9 17 Maj 2010, 21:48

Vala smoriše ga više do kraja

Autor Dejan L 17 Maj 2010, 21:55

NAVLAK

Autor gagiNBG 17 Maj 2010, 23:52

Pazi ako su tata i sin alvirovic vlasnici to je ok - samo nemoj da vacare neki republicki budzet.

Autor Petar 17 Maj 2010, 23:54

To sto pise u APR moze da se okaci...
Nisu mogli oni da izfinansiraju gradnju onih poligona...
A ko jeste...

Autor Panchev9 17 Maj 2010, 23:59

Izgradnju poligona su zajednicki finansirali opstina Pecinci,italijanski Automotive Safety Centre i TOYOTA Srbija.

Autor milan 18 Maj 2010, 00:13

....Najveća italijanska kuća u oblasti auto-osiguranja Fondarija SAI, koja u Srbiji posluje kroz članicu svoje grupe DDOR Novi Sad, i Nacionalna vozačka akademija potpisale su ugovor po kome će ova osiguravajuća kuća u bezbednost saobraćaja u Srbiji investirati 15 miliona evra. U prvoj godini saradnje biće uložen milion evra....

Autor Zoran 18 Maj 2010, 08:12

ma ljudi ovde je bitan ucinak mercedesa(koji je fenomenalan)...a ne jebeni poligon...sta se cimate oko toga...vazno je da je mercedes pokazao ko je tata!

Autor DaMir 18 Maj 2010, 08:14

@DaMir

Pa pazi - naravno da jeste, ali uvek me je zanimalo ko stoji iza tog NAVLAKA sto rece GagiNBG... Mislim ne kapiram ko im place racune, a ne znam nikoga ko je otisoa tamo da plati neku dodatnu obuku ili sta vec nude. Ako su finansirani delimicno i od nas poreskih obveznika republike srbije mislim da to nije u redu. Ja sam za to da se svaka usteda u drzavi odmah odrazi na smanjenje cene benzina >:D

Autor Petar 18 Maj 2010, 08:38

Istina da je NAVAK jedna muvacina, ali staza je zaista sjajna i super su sve tamo sredili! Ja bih platio da imam super-sportski automobil, da ga provozam na stazi.

Jednostavno, ljudi se snasli, to bi i vi uradili nemojte da kukate. :)

Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor 18 Maj 2010, 14:07

@Autor

Pa kapiram da ako platim necu valjda voziti svoj auto, makar neke od onih tojotica... Inace evo sada sam bio na APRu, i NAVAK je zaista privatna firma - doo: http://pretraga.apr.gov.rs/RepsisPublicSite/Public/Enterprise/BasicData.aspx?BusinessEntityId=2005164&RegistryCode=20391545&rnd=221848228

Autor Petar 18 Maj 2010, 16:08