home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kia Motors, proizvođač kvalitetnih vozila za mlade u srcu, nedavno je na gradskom stadionu Johannesburgu organizatorima svetskog prvenstva svečano izručila flotu svojih preko 200 vozila, koja će zvaničnicima, delegatima, reprezentacijama i uglednim gostima iz celog sveta pružati udoban, siguran i nesmetan prevoz.

Kia je kao oficijelni partner FIFA-e njihovom organizacionom odboru isporučila 207 vozila iz svoje široke game modela (novi Sorento SUV, urbani crossover Soul, veliki monovolumen Carnival). Za potrebe reprezentacija Kia je obezbedila i autobuse s kojima će obaviti čak 840 "autobusnih dana" širom Južnoafričke Republike.

Osim vozila Kia je organizatorima dala na raspolaganje i tehničku podršku, koja će tokom prvenstva pružati 24-satnu pomoć na cesti u slučaju bilo kakvih teškoća.

Poslovna grupacija Hyundai-Kia Automotive Group, inače 4. najveća na svetu, sa evropskim fudbalskim savezom UEFA i svetskim fudbalskim udruženjem FIFA potpisala dugoročno strateško sponzorstvo (uključujući i EP 2016 i SP 2014).

PR Kia Motors



čitanja : 5045



Komentari

Zar nisu korejska kola ranije stigla u Afriku:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/01/06/somalijski-gusari-oteli-brod-sa-2.405-korejskih-automobila

:)))

Autor lok 26 Maj 2010, 18:09

Na cesti-NA PUTU!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor Dusan 26 Maj 2010, 20:11

Dusan
Cestar i putar u osnovi rade istovrsan posao, samo sa razlicite strane Drine ...

Autor Moron 26 Maj 2010, 20:50

@Moron
Kod mene,tj u mom delu Srbije,kao i u celoj Srbiji se kaze Putar,tj put...Dakle put...A ne cestar,niti cesta :)

Autor Dusan 26 Maj 2010, 22:44

"Kia Motors, proizvođač kvalitetnih vozila za mlade u srcu"...xaxaxax
p.s. putar naravnO!!

Autor shomi 26 Maj 2010, 23:27

Dusan
Izvini, nisam mislio biti baš zao. Znam kako se kaze kod "nas". Šala mala ...

Autor Moron 27 Maj 2010, 18:32

Molim mišljenje nego vlasnika / korisnika ceed-a. Danas sam "na brzaka" usao u KIA salon, da vidim Ceed SW ( naravno, nije bilo, nikad nema ono sto covek hoce da vidi... ). Kazu da je najjeftiniji karavn dizel od 115 ks oko 15.200 EUR-a ( "obican" servis na 15.000 oko 150 EUR i tako, nisam bas sve "pohvatao", mada je jos nesto pominjao kao "dodatno", na 90.000 km PK kais i "ostalo", na 200.000 lanac i ostalo, nema PDF - pohvalno ... )
Nego, seo sam u "bazni" ceed, barem njih tam ima ... Mogu da "primetim" da pozadi ima mesta bar u proseku C klase, ako ne i iznad. Tacnije, kada sebi namestim prednje sediste, sa svojih 194 mogu pozadi da smestim noge, ali mi malo ( ne puno ) zapinje glava. Svakako ima pozadi vise mesta nego "obican" 308.
Napred se lepo sedne, ali ... Onaj stub upravljaca, cak i kada je max. podignut ( sediste max. spusteno ), meni desno koleno svaki put "zapne" ( udari ) za stub volana kada prebacujem desnu nogu sa gasa na kocnicu ( jer se stopalo ne moze pomeriti a da je koleno fiksirano ). Probao sam da volan "izvucem" ili "vratim". Uvek isto. Polako i brzo. Isto. Probao sam ukupno 3 vozila ( pa i pro ceed ), nogu sam "prebacivao" sa gasa na kocnicu i nazad barem 20-30 puta i svaki put "isto". Cini mi se, jedino bas kada bih "razmisljao" samo o tome, da tada ne bih zakacio. Mozda je sve to stvar navike. Verovatno je tako ( mozes, uostalom, da se naviknes i da vozis peglicu, sa skupljenim papucicama, pa sto ne i na ovo )
Da li neko ima slicna iskusta sa time?
U osnovi, dobar automobil.

Autor Moron 27 Maj 2010, 18:44

Moron
Pogledaj ovo, ali prethodno dobro pojačaj ton!
https://www.youtube.com/watch?v=K3Mag3kA2J8

Autor Mange 27 Maj 2010, 19:49

Moron

Moslim da je Ceed baš komforan automobil :)

Danas sam bio ponovo do Verana, i trenutno nemaju 308 120 KS, jer su ga nekome dali kao zamensko vozilo (koliko sam shvatio). Rekli su mi da pozovem od ponedeljka :)

Izgleda da sam te zarazio sa gledanjem automobila ;)

P.S. Na koje vreme (ili na koliko kilometara), menjaš filter za polen? Nisam do sada imao iskustvo sa njim. Danas sam ga vadio i oduvao trunje sa njega, ali je veoma crn.

Autor Predrag 27 Maj 2010, 21:06

Mange
Sada pogledah, tj. poslušah. Kakve su ono samo "aždaje" bile, suviše jake da bi imale neku "trakciju". Baš se vidi da im je nedostajao ASR, ESP, ABS ... "Vatra" iz auspuha im je bila veća nego iz usta cevi "trocevca". Ono se zove klasicna lepota, u pravom smislu reci.
A bas mi se supruga "odusevila", gleda Evroviziju, ali zvuk ovih masina je ipak bio jaci ... Hvala ti!

Autor Moron 27 Maj 2010, 21:35

Predrag
Kod 307 zamena filtera polena je bila propisana na 60.000 km ( kao i filtera vazduha i goriva ), a ja sam meenjao jednom godisnje, u proseku na oko 25.000 km. Kod ovog je sve to propisano na 20.000 km, a i menjacu tako. Jer, na filter polena dišem ja, pa mi je nekako važan. A i suviše je jeftin da bi se na njemu štedelo.
Što se gledanja ili probavanja kola tiče, nisam ja tek zaražen, ja od toga bolujem jako dugo. Samo što odavno moje radno i slobodno vreme uglavnom pripada drugima, tako da ga retko nadjem za sebe. Danas sam ga ipak našao kada sam se vraćao u BGD. Srećom po tom pitanju, danas nisam imao vozača, pa mi se moglo ...
Jak taj Verano ako ima jedno test vozilo :))) Nemaš razloga ići, motor ionako nećeš čuti, a nećeš ni imati prilike da ga "pošteno" stisneš ...

Autor Moron 27 Maj 2010, 21:58

Moron

Ranije sam ulje, filter za ulje i filter za vazduh menjao na 10.000 km, a filter za gorivo i svećice na 20.000 km. Razmišljam da i sada nastavim tako, a filter za polen bih da menjam na 10.000 km, jer mi se čini da je mnogo pocrneo. Možda preterujem?

Autor Predrag 27 Maj 2010, 22:05

Predrag
Ja sam na 307 menjao ulje i filter ulja ) tzv. A servis ) na 6-9.000 km zavisno od moje procene "uslova voznje" ( odnos "grada" i "otvorenog" ) i to "u svojoj reziji" ( što znaci, uveče odvrnem čep kartera, a ujutro ga zavrnem, da lepo izidjee sav "mulj" ), a jednom godišnje sam u Veranu radio "C" servis ( ulje i svi filteri ), a kod njih sam menjao i ulje menjača na oko 30-35.000 km, dok sam ulje kočnica menjao "sam" svake 2 godine ... I tako ...

Autor Moron 27 Maj 2010, 22:15

Moron

Da, i ja menjam ulje u menjaču na 30.000 km, a kočnu tečnost i antifriz na 2 godine :)) haha

Svećice sam menjao na 20.000 km, jer kod Pežoovih motora hoće da "probije" bobina, ako su svećice dotrajale, a nije ni malo jeftina (12.000 din.)

P.S. Ova iz Gruzije im je svima večeras objasnila. Šta tvoja žena misli? ;)

Autor Predrag 27 Maj 2010, 22:30

Predrag
Mislim da svaki antifriz danas moze 4 godine ili 80.000 km ( tako je i kod pezoa ).
Ne razumem kakve veze ima vek bobine sa "stanjem" svecica, Zaista. A svake ti "svece" izdrze bar tih 20.000, a danas i 60.000. Opet, svecice su dosta jetine i od njih dosta zavisi rad motora, da ih covek ne menja na vreme.
P.S. Evroviziju ne pratim, niti se o tome "konsultujem" ...

Autor Moron 27 Maj 2010, 22:38

Predrag
Filter klima se kod nas menja na max 30 000km a po potrebi češće. Osnovni znak za zamenu filtera klime je slab protok vazduha u kabinu na najnižem stepenu ventilatora.
Originalni filter na boljim kolima ima antibakteriski filter sa ugljenim česticama (vuku na crnu boju a ima ga reno, pežo, fiat...) a ove što ugrađuju u servisima su obični kartonski tri puta jeftiniji.

Moron
Jesi li čuo onoga Audija. Muzika za uši sa 600ks. A ESP ima vozač u desnoj nozi, kojim pritiska gas.

Autor Mange 27 Maj 2010, 22:40

Mange
Baš sam mislio da posebno pomenem taj audi, kakav je ono zvuk majko moja... Ali, dopali su mi se svi, pa i ona "manta", "escort"... ma, svi su strasno dobri. Ali, audi je ipak ispao kralj "muzike"

Autor Moron 27 Maj 2010, 22:47

@Moron i Predrag
što tako često ulje u menjaču? Ja mislim da se kod Opela nikada ne menja ulje...

Pozdrav!!!

Autor blitzman 27 Maj 2010, 22:49

Moron

Jedna ispravka, antifriz sam menjao na 3 godine (Zastava Antifriz 100). Objašnjavali su mi da to ima veze sa varnicom, koja je kod dotrajalih svećica nepravilna.

P.S. Nemoj biti tako isključiv i netolerantan ;) (mislim na tvoj P.S.).
Sama će početi da ide u teći red ;)

Autor Predrag 27 Maj 2010, 22:52

I još jedno: Da li se menja ulje u servu?

Autor blitzman 27 Maj 2010, 22:53

Blitzman
Ako mene pitaš, samo ti to menjaj, najkasnije na svakih 40.000 km. "Zajebi" upustvo ( ako u njemu piše da se ne menja ). Ali dobro prethodno proveri koji je "API GL" i "SAE" ...

Autor Moron 27 Maj 2010, 22:55

Moron
E taj audi je zaslužan za današnje postojanje brenda audi, koji je bio pred gašenjem. Od tada počinje era kvatro.
A onaj pežo 205 turbo 16 je možda najbolji auto u istoriji relija. Na njemu je Ari Vatanen postao svetski šampion.
Ono nije eskort već kosvort RS 200, sa 500ks, takođe integralni pogon, kao i pežo i audi. Posle pogibije posade u cosvort RS 200, ukinuta je B grupa i na scenu stupa Lancia delta integrale, klasični turbo auto sa restriktorom i bednih 280ks.

Autor Mange 27 Maj 2010, 22:55

Blitzman
E, to za servo već ne znam pouzdano. Bilo bi logično, jer se i to ulje "prlja". Mada, koliko znam, samo ga dosipaju ( ako treba )

Laku noc svima!

Autor Moron 27 Maj 2010, 22:57

Evo 40.000km "puni" za jedno 15 dana, baš ću otići da pitam pošto je to... Hvala!

Autor blitzman 27 Maj 2010, 22:58

Moron
Sintetička ulja u menjaču se praktično ne menjaju, sve drugo je pljačka a antifriz na velikom servisu, kad se ionako skida pumpa za vodu.
Svećice zavise od kvaliteta od 20-100 000km. Veliki zazor značajno opterećuje bobine. Jeste li primetili da auto sa novim svećicama ide loše prvih 1000km?

Autor Mange 27 Maj 2010, 23:00

blitzman

U Yugoslava ide mineralno, a u tvoj menjač ide sintetičko koje je dosta skuplje. Iskreno, ne sećam se koliko je litar. To će Mange znati ;)

Autor Predrag 27 Maj 2010, 23:01

Mange
Cuo sam za ta sinteticka ulja za menjac. Nekada su bas bila skupa ( kupovao sam ga joss za vitaru, castrol, u pakovanjima od 0,5 litara, imala je boca "spric" na sebi i mogao si sam da sipas ) ali je to danas ( po meni ) zaista smesna cifra. Mislim da u Veranu to ulje sa "rukama" kosta mozda najvise 15 EUR-a. A posto sam "psihopata", nekako volim da ga zamenim, kao u vremena dok je bilo minelarno i dok si na magnetu cepa nalazio metalnu "prašinu" ...
Verano, inace, antifirz i menja pri "velikom" servisu na 80.000 km

P.s. Grupa B je "nestala" 1986 ili ... ?

Autor Moron 27 Maj 2010, 23:09

Mange

Jel se zbog toga mučila moja Škodita prvih 1000 km?

Zar se sintetičko ne menja na 80.000 km?

Čemu služe one svećice sa više bočnih elektroda? Zbog ravnomernije varnice?

Šta ti misliš o zameni ulja, filtera za ulje, vazduh i polen na 10.000 km, kao i o zameni filtera za gorivo i svećica na 20.000 km? (pitam za Fabiu)

Moron

Jel vidiš da sam u pravu za svećice ;)

Autor Predrag 27 Maj 2010, 23:10

Moron
Grupa B je trajala od 82 do 86, ukupno 4god.

Sintetička ulja u menjačima se mogu eventualno menjati na 100 000km i otkada ona postoje, menjači su dugotrajniji i manje otpore daju a samim tim i manju potrošnju goriva i to značajno.

Autor Mange 27 Maj 2010, 23:16

Mange i svi ostali koji znaju
Koja su sinteticka motorna ulja ( u smislu "brenda" i "modela" ) kod nas najbolja ili bar prihvatljivog kvaliteta? Da li recimo, Mobil 1 0-40 ( ako ga kupis bas kod zastupnika ) vredi koliko i kosta, mozda 16-17 EUR-a. Ili, zasto je shell ili valvoline u istoj gradaciji jeftinije ( pa i ako je isti API ili drugi standard ).
Citacu sutra!

Autor Moron 27 Maj 2010, 23:18

Predrag
Bio si u pravu za svecice i bobine. Sta da kazem, izvini :)

Autor Moron 27 Maj 2010, 23:20

Predrag
Ne znam za fabiuju na kom periodu se menjaju svećice, dok ne bih pogledao.
Što je veći zazoz svećice, veća je energija varnice, pa motor ima veću snagu a samim tim više se greju i opterećuju bobine. Granica je naravno kad počnu svećice da prekidaju a to se dešava najčešće kad je motor hladan.
Zazor i vrsta svećica su funkcija vrste sistema paljenja i zahteva motora (toplotna vrednost).
Nove svećice imaju minimalan zazor, koji se vremenom povećava, čime se menja i režima rada motora.

Autor Mange 27 Maj 2010, 23:24

Moron

Ma nisam ja to rekao, da bi se ti meni izvinjavao :)

Ko zna koliko izvinjenja ja tebi dugujem :)

Ja volim Mobil, ne znam zašto. Inače, u onom ćorsokaku, u produžetku Južnog Bulevara, na strani Franša (da me ubiješ, ne mogu da se setim kako se zove ulica), ima jedna radnja, koja prodaje Marly ulja. Ta ulja zadovoljavaju najviše standarde.

Autor Predrag 27 Maj 2010, 23:31

Moron
Mobil i ESSo su potpuno ista ulja, kao recimo ELF i TOTAL.
Shell je sigurno dobro takođe a Castrol i Valvolin u Srbiji obiđite. Selenija za fiat nije dobra, više puta provereno da je motor dobrano troši i više duva.
Od ovh brendova treba izabrati neko ulje ali samo ono koje odgovara po specifikaciji vozila. Posebno su osetljiva vozila koja imaju PD filter čestica. Recimo idu ELF solaris ulja.

Autor Mange 27 Maj 2010, 23:31

Mange

A ovo:

Čemu služe one svećice sa više bočnih elektroda?

Šta ti misliš o zameni ulja, filtera za ulje, vazduh i polen na 10.000 km, kao i o zameni filtera za gorivo na 20.000 km?

U servisnoj knjižici piše da se svećice menjaju na 60.000 km.

Na 60.000 km su predvideli i zamenu filtera za vazduh. To je po meni potpuno suludo.

Autor Predrag 27 Maj 2010, 23:36

Predrag
Služe da bi bila veća energija varnice i da bi im bio duži vek, a naravno moraju ići uz odgovarajuće bobine.
Ako za škodu piše da je zamena svećica na 60 000km, glupo ih je menjati pre 40 000km. Na kraju skinu se i proveri se stanje elektroda i zazori.
Zamena sintetičkog ulja u Srbiji bi trebalo da bude na 15 000km a polusintetickog na 10 000km.
Filter za vazduh se lako proveri a vreme za zamenu je oko 20 000km, mada kod vozila varira veličina filtera a samim tim i vreme njegove zamane, koje ustvari najviše i zavisi od uslova vožnje. (prašina i smog)

Autor Mange 27 Maj 2010, 23:46

PS.
Pogrešno odabrane svećice menjaju i front plamena u cilindrima, što može dovesti i do havarije na nekim motorima. (izgorevaju klipovi i ventili)

Autor Mange 27 Maj 2010, 23:55

@Mange
kako to mislis da Selenia nije dobra za Fiat kad u svim uputstvima preporucuju SAMO nju ?!? Valjda proizvodjac zna sta je nabolje?

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 00:21

@Moron
@Predrag
@Mange
Mislim da sa MOBIL-om promašaja nema, a pouzdaniji su mi (za motor) "VITAL" i "DIJAMANT" nego "CASTROL" kupljen kod nas!

Mange, moje mišljenje je da je vezivanje određenog proizvođača ulja za neku marku vozila tj. (Total-Citroen), (Esso-Peugeot), (Selenia-Fiat) samo jedna komercijalno-markentiška laža i strateško partnerstvo.Kakve veze (štete), ima koju marku sipaš u koji auto, pa valjda je bitna gradacija i ostali standardi?
Odavno mi sve to miriše na trik i dil među njima.
Šta ti misliš o ovome i ostali naravno???
Pozdrav ljudi.....

Autor Ðenka 28 Maj 2010, 01:40

Djenka
Slazem se sa tobom, to sa preporukama proizvodjaca oko "brenda" ulja je čisto sviranje, treba gledati samo propisane tehničke specifikacije, ali se i čuvati falsifikata ( a Castrol je tu nekako "najugroženiji" ).
Znam i ja da Exon Mobil pravi i Esso i Mobil, da je to "jedno", te da bi cena ( za iste specifikacije ) trebalo da je slicna, ali nije. Esso ima "socijalne" cene u odnosu na Mobil 1, a sve zavisi od srece kada dodjes u Verano da li ti je taj dan tamo otvorena "bačva" od 208 litara jednog ili drugog ulja ... I pored cene, ja preferiram Mobil 1.
A i ostali serviseri, kako koji, "prodaju" samo ono ulje sa kime imaju zakljucen i "sponzorski" ugovor. Po jednom "primaju", po drugom "placaju" ...
Da li je neko čuo za teoriju ( nekih ) servisera da je bolje mineralno od sintetickog? Probao sam da se "borim" protiv ljudi koji to sipaju ( i u to veruju ), ali sam proglasen totalnom budalom ... Mom kolegi sipaju neki mineralni "Adinol", jer je "bolji" od propisane sintetike ...

Mange
Zašto svećicama treba 1.000 km da se "razrade"?

Autor Moron 28 Maj 2010, 10:26

Ðenka
Postoje motori koji su razvijeni uz određena ulja. Takav siguran primer je ELF i Renault.
Nikakav problem nije da se zameni ulje drugim proizvođačem ali se moraju ispoštovati svi zahtevi koje postavlja motor a to nije baš lako. Tako ELF pravi specijalna ulja baš za VW, za koji je predviđen kastrol, a za mazdu prave ulja koja se tako i zovu.
U automobile nove generacije ne idu mineralna ulja!
A što se tiče marketinga toga ima na veliko.

Carobni
Opet kažem seleniju obiđite. Ja u fiata sipam esso 10w-40 ili odgovarajući mobil i najbolje mu odgovara!

Moron
Za 1000km otprilike se elektrode dovoljno zaoble da varnica bude normalne snage.

Autor Mange 28 Maj 2010, 10:44

Mange

Meni je za Fabiu preporučen Shell Helix, a fabrički je sipan Castrol.

Šta ti misliš o Marly uljima?

Autor Predrag 28 Maj 2010, 12:40

Predrag
Za škodu 1.4 16v su predviđena ulja 15w-40 polusintetičko, 10w-40 sintetičko i ono sto sipaju u servisima castrol 0w-30 a koje ima kao produženi servis.
Shell Helix 10w-40, sigurno podleže VW 505 00 normi i za svaku je preporuku. Uvek gledaj da ulja imaju VW norme a negde se može naći i koja šifra kojim motorima odgovara.
Marly ulja nisam imao prilike da viđam ali nemaš potrebe da eksperimentišeš. Shell, Mobil, Esso, total, ELF pa izaberi nešto 10w-40, ali da ima VW norme.

Autor Mange 28 Maj 2010, 15:22

Predrag
Ono ulje 0W-30 mora da odgovara standardima VW 503.00.
Nigde ne pomionju sintetičko ulje 5w-40 ali ne znam šta bi falilo motoru kad može ovo 0w-30.

Autor Mange 28 Maj 2010, 15:30

Mange
Onaj servisni interval zamene ulja ( 15.000, za sintetiku ), mislis na kakve uslove voznje? Ptretezno "otvoreno", "zatvoreno", "mesano" ..?
Kao sto sam ( u katalogu za gume ) citao da se zimske gume koriste ispod 7 stepeni C, tako sam citao ( u katalogu Mobil-a za ulje ) da se ulje menja najkasnije posle 6 meseci. "Patka" kao i za gume?

Autor Moron 28 Maj 2010, 16:01

Moron
Ulje se menja jednom godišnje ili na određenoj kilometraži.
Do skora je interval zamene bio dve godine za dobra sint. ulja i znam mnoge ljude koji takao menjaju i danas a koji ne prelaze veliku kilometražu i to bez ikakvih problema.
Znači 1 god. je minimum a izuzetak je taksi i vozila koja se isključivo voze po gradu sa dosta rada na praznom hodu, gde se svi intervali mog smanjiti na pola.

Autor Mange 28 Maj 2010, 16:09

Mange

Koje joj na kraju najviše odgovara:

1)15w-40
2)10w-40 ili
3)0w-30

Autor Predrag 28 Maj 2010, 16:12

@Mange

"Opet kažem seleniju obiđite. Ja u fiata sipam esso 10w-40 ili odgovarajući mobil i najbolje mu odgovara!
Autor Mange 28 Maj 2010, 10:44 "

A to si zajkljucio po cemu ?!?

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 16:31

Predrag
Nađi servisnu knjižicu pa vidi koje opcije u njoj postoje. 0W-30 znam da sipaju u ovlašćenom servisu ali isto tako su se ljudi žalili da se troši.
Ja tipujem ono 5W-40 a pogledaj pa javi. Podatke za Škodu koje sam u prethodnim komentarima postavio našao sam na Auto dati.

Autor Mange 28 Maj 2010, 16:32

carobnjak
Po 10 zamena ulja u mojim kolima koja su ista kao tvoja i po još ko zna koliko istih automobila koja održavam ili vozim i po komentarima mojih drugara mehaničara.

Autor Mange 28 Maj 2010, 16:35

@Mange
i dalje ne dajes pravi odgovor - sta konkretno ne valja?

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 16:37

carobnjak
Nevalja što motor troši to ulje, duva na iberlauf, zagaravi leptir i granu. Znači morao sam da dolivam ulje još dok je pod garancijom bio i kad smo promenili ulje više problema nije bilo,+ preporuka ovlašćenih servisa koji znaju za problem itd... do sutra.

Autor Mange 28 Maj 2010, 16:42

@Mange
e pa meni se to nije desilo, cak je nivo ulja pre zamene bio na skoro istom nivou kao pre godinu dana!
Mislim da se treba drzati preporuke proizvodjaca, oni imaju citav tim koji se bavi time. Naravno ljudi svasta improvizuju i prave se pametni, pa onda pricaju carsijske price - pokvarilo se ono pa ovo, pa Fiat je los itd... a precute da su oni doprineli tome!

Slazem se da moze da se sipa drugo ulje istih osobina, ali nikako ne prihvatama da NE TREBA Selenia, jer bi onda proizvodjac naveo vise uljnih marki koje dolaze u obzir a ne iskljucivo Seleniu!

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 16:47

carobnjak
Nema potrebe za prepiranje. Servisi su tražili od proizvođača izmenu obaveze sipanja Selenije, zbog mase reklamacija u garanciji i dobili odobrenje.
Ja ti dobronamerno i drugarski kažem a ti radi kako ti je volja. Veoma dobro znam sta pricam. Sipam iskljčivo ESSO Ultra ili Mobil i nikada nisam imao problem, pa druga u Z10 nisam probao. Motor je potpuno suv za razliku kad je bila Selenija cela usina grana je masna od iberlaufa.

Autor Mange 28 Maj 2010, 16:57

@Mange
ne prepirem se, nauci to!
Iznosim svoj stav sa razumnim argumentima...
Ne pada mi na pamet da menjam nesto sto je funkcionisalo 114000 km!
Kad proizvodjac prepise drugacije, uradicu tako!

Mala paralela - odes kod doktora, prepise ti lek, pa odes u apoteku i trazis neki drugi za koji si cuo da je komsiji pomogao, a ne po receptu lekara... I sta mislis koji ce ti pomoci? E, ne moze tako!

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:01

Mange

U servisnoj knjižici, piše samo koje specifikacije moraju da budu zadovoljene za benzinske motore:

- VW 501 01
- VW 502 00
- VW 504 00

Autor Predrag 28 Maj 2010, 17:02

@Predrag
pozdrav druze! Samo da znas da nova Astra ima skoro identicno zadnje staklo kao Bravo osim sto je JOS MANJE!

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:03

carobnjak
Ja nisam komšija. Bavim se ovim poslovima 30 godina. Zapeo si za Italiju, pa bog.
Motorno ulje nije lek. Shvataš stvari bukvalno i lično.
Toliko.
Kad ti treba savet tu sam, kad bude pogrešan reci svima.

Autor Mange 28 Maj 2010, 17:11

@carobnjak

Pozdrav Čaki!!!

Oket ;) Renault Megan je vrlo konkurentan po tom pitanju (posebno Coupe), Kia Soul...

...ne dopadaju mi se te njihove špijunke ;)

Autor Predrag 28 Maj 2010, 17:14

@Mange
nisam mislio na tebe! Promenio si puno kola i video si svasta ali to ne znaci da ce uvek biti tako kako si ti prosao!
Kazem ti , kod mene je sve ok, i ne pada mi napamet da eksperimentisem...
Ne shvatam stvari licno, radim sa ljudima i znam kako prolaze "pametnjakovici", uvek se vrate na pocetak, samo sto nekad bude kasno...

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:15

@carobnjak

Ne znam šta da ti kažem za Seleniu, ali znam da je TUTELA mineralno ulje za menjače odlično (imam ga u Yugu).

Slobodno sipaj Mobil 10W/40 u Punta i biće sve OK. ;)

Autor Predrag 28 Maj 2010, 17:18

@Predrag
nemam nijedan racionalan razlog da to radim.
Za Tutelu znam...

Jedno pitanje: kad se menja ulje u menjacu a kad u kocnicama? Negde pise na 3 godine, negde da se dosipa, negde da se za menjac uopste ne menja sto mi je cudno itd. ?
Pitanje se odnosi za moj Punto 1.2 8v.

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:21

carobnjak

Preporučljivo je da se kočna tečnost menja na dve godine, a ulje u menjaču na 30.000 km (ako je mineralno) ili na 80.000-100.000 km (ako je sintetičko). Ako nigde ne curi, nema potrebe da se doliva.

Skoro sam potpuno siguran da je u tvom Puntu sintetiko ulje (pogotovo ako zimi nemaš probleme sa promenom stepeni prenosa, dok motor još nije zagrejan).

Autor Predrag 28 Maj 2010, 17:27

@Predrag
problem je sto ja ne znam kada je menjano i da li je, kod prethodnog vlasnika...
Kad je veliki minus sve je zaledjeno i teze ide ali nema problema kod saltanja, samo malo teze klizi, ulje je gusce...
Primetio sam da se moj Puntic najbolje vozi kad padne kisa... :)))

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:30

@carobnjak

Koliko si TI prešao sa Puntom do sada?

Autor Predrag 28 Maj 2010, 17:32

Predrag

VW 501 01 norma je stara i prevazđena.

VW 502 00 je ono što ti ja preporučujem a odgovara:
ESSO Ultron 5W-40
Mobil 1 5W-40
Shell helix 5W-40, više vrsta
Total quartz 505.01 5W-40
ELF excelium NF 5W-40

Ulja koja štede gorivo odgovaraju VW 504 00:
Elf Elf Solaris LLX SAE 5W-30
Motul MOTUL Specific 504 00 507 00 SAE 5W-30
Castrol Castrol SLX Professional LL03 SAE 5W-30
Total Total Quartz Ineo 504-507 SAE 5W-30

Autor Mange 28 Maj 2010, 17:33

@Predrag
nepunih 12000km

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:36

@Predrag
koji su simptomi da je vreme za zamenu ulja u menjacu ili kocnicama, posto ne znam sta je ranije menjano?

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:39

@carobnjak

Pa baš zbog toga što ne znaš, zameni i jedno i drugo. Za neke posebne simptome nisam čuo. Jedino što znam, to je da kočna tečnost vremenom gubi svoja svojstva (da ne izaziva koroziju, da ne nagriza cevi, creva i elemente kočne instalacije, da spreči "ključanje" pri dugotrajnom i naglom kočenju...).

Autor Predrag 28 Maj 2010, 17:47

Mange

Hvala!!!

Pa koje na kraju da sipam?

Da li ima Mobil neko ulje koje zadovoljava VW 504 00?

Autor Predrag 28 Maj 2010, 17:50

@Mange
napisi ako znas koji su simptomi?

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 17:55

Predrag
Ja ti preporučujem 502 00 i to recimo ESSO Ultron 5W-40 koje identično Mobil 1 5W-40 (isto ulje ista fabrika) a dosta jeftinije i manja je mogućnost da nije original. I onaj ELF excelium NF 5W-40 je proveren ali od uvoznika "Profaco" Beograd.

Ova ulja 504 00 norme štede gorivo ali mogu da budu problematična kod ekstremnih naprezanja (auto put, planinski putevi, vrućine) a znam da su neke nove Škode trošile ovo ulje.

Autor Mange 28 Maj 2010, 17:58

Carobnjak
Kočiona tečnost se može videti da nije menjana tako što u rezervaru ima crnog taloga i tečnost nije bistra. Prvi signal da je kraj je kad procure zadnji cilindri a onda sve ionako izađe. Sipaj isključivo TUTELA TOp 4 zato što se kočione tečnosti raznih proizvođača ne smeju mešati.
A ulje u menjaču možeš da promeniš SAE 75W-85 Tutela car technyx ili neko drugo sint. iste gradacije. Ovde kad vidiš simptome onda menjaš menjač. Na 100 000 km bi bilo vreeme za zamenu.

Autor Mange 28 Maj 2010, 18:13

@Mange
ok, hvala! Resicu to na jesen kad mi je i redovan servis...

Autor carobnjak 28 Maj 2010, 18:15

Mange

Našao sam Filtron filter za vazduh za Fabiu za 490 din. i Champion filter za polen za 550 din. Da li valja ovaj Filtron?

Bosch-ov filter za polen sa aktivnim ugljem sam našao za 2000 din. Ko još pravi takve filtere?

Autor Predrag 28 Maj 2010, 18:26

Predrag
Ta Filtron je loša firma. Imao sam problema sa filterima za ulje.
Champion filteri i mogu da prođu ako su original. Od jeftinijih imaš Clean ali ako je originalan. Unico je Bosanska firma i može da prođe.
Purflux je odlicna firma ali skupa. Meca filter je odlicna takođe. Mann filteri su odlični. Motorcraft ...
Ove s aktivnim ugljem ima Purflux i Mann sigurno.
Za motorno ulje i benzin ne treba eksperimentisati sa filterima divljacima. Moraju se nabaviti po šifri, da ne bi bilo belaja, jer i ako može da se zašrafi ne znači da je odgovarajući. (ventili itd)

Autor Mange 28 Maj 2010, 19:16

Mange

A Frad ;) ?

Autor Predrag 28 Maj 2010, 19:30

Predrag
Frad gori od onog bosanskog Unico.
Kupi neki kvalitetniji. Za klimu ti je najmanje bitan i dok ima zadovoljavajuću cirkulaciju vazduha može da se trpi.

Autor Mange 28 Maj 2010, 19:40

Predrag
Evo to link za Clean filtere koji su rel.jeftini a dobri ukoliko nađeš ko prodaje originale.
http://www.clean.it/catalogo/ricerca_applicazioni.php?Lang=EN&viewResult=1&currPage=0&lastPage=-1&edtTipo=1&edtMarca=SKODA&edtModello=FABIA&edtMotore=1.4+16V

Autor Mange 28 Maj 2010, 19:47

Mange

Zamisli, u AK Kole prodaju Unico filter za vazduh za 1520 din, a za polen za 1000 din. !!!

Zašto je taj Unico duplo skuplji od Clean - 780 din.?

Autor Predrag 28 Maj 2010, 19:48

Predrag
Ne znam. Clean nije loš ako nije divčo a onda katastrofa.
Originalni filteri za ulje su mat crne boje a svi divljaci su jako sjajni.

Autor Mange 28 Maj 2010, 19:53

Mange

Hvala!!

Kada budem išao na servis, neću im dati da mi montiraju Unico filter za ulje i gorivo ;)

Odakle treba da bude Clean? Iz Italie? A Champion?

Autor Predrag 28 Maj 2010, 20:00

Predrag
Raspitaj se po Beogradu ko zastupa Clean filtere. I da znaš da su to originalni filteri za Fiat. Ja za Fiat Clean kupujem u ovlašćenim servisima.
Ako ima ko da ti donese odozgo sa "severa" i ulja i filtere, em je bolje em jeftinije! Ja tako često radim.

Autor Mange 28 Maj 2010, 20:11

Mange

Sada sam našao da je zastupnik za Clean filtere Gazel komerc iz Beograda. Imaju i svoju maloprodaju. Zvaću sutra ;)

Našao sam i Unico filtere za polen sa aktivnim ugljem ;)

Autor Predrag 28 Maj 2010, 20:29

pardon... Gazela Komerc.

P.S. Nemam nikoga sa "severa" :(

Autor Predrag 28 Maj 2010, 20:30

Mada C servis radim samo u Veranu, jednom sam, znatizelje radi, probao da "nadjem" na trzistu filtere za ovaj HDI ( gledao sam Bosch, MANN, Champion ... ) i navodno niko "u programu" nije imao fabricki deklarisan filter za gorivo sa senzorom za vodu ( vec samo bez senzora ), osim Purflux-a.
Ali, sto vele prodavci, "To vam je skoro isto" ...

Autor Moron 28 Maj 2010, 21:26

Mange
sad se tek uključih...
Rekao si Predragu gore negde:

"15w-40 polusintetičko, 10w-40 sintetičko"

zar nije ovo prvo mineralno, a ovo drugo polusintetika???

Malo mi je čudno da je kvalitet ESSO = MOBIL a cene drastično različite za pojedine gradacije? Tu nešto ne pije vodu.

Moron

Mobil 1 = "eliksir" za motor!

Ove "servisere" što si gore pominjao da favorizuju mineralni "Adinol" u odnosu na sintetiku, naravno znaš i sam treba zaobilaziti, što ne znači da sa njima ne treba peći roštilj, možda igrati-gledati fudbal, ali nuditi "otvorenu haubu" NIKAD!

Autor Ðenka 28 Maj 2010, 23:37

Ðenka

U pravu si, 15w-40 je mineralno, a 10w-40 je polu-sintetičko. :)

Autor Predrag 28 Maj 2010, 23:40

Ðenka

"15w-40 polusintetičko, 10w-40 sintetičko" mogu da se nađu i ima preporuka za pojedina vozila za takva ulja
Podaci sa Autodate.

ESSO i MOBIL koji dolaze u Srbiju se proizvode u istoj fabrici u Turskoj i potpuno su isti.

Autor Mange 28 Maj 2010, 23:43

P.S.
Mange
Verovatno si meni greškom replicirao ono u 10:44

"U automobile nove generacije ne idu mineralna ulja!"

Pa znam ja to, to je prvi razred,(bio prisutan):))))))))
Pozdrav!

Autor Ðenka 28 Maj 2010, 23:48

Mange
ja te gradacije, sa tim nazivima, nikad "uživo" nisam video? ....a trudio sam se ...baš :)))))

Jel ti ono reče da si na taksiju?

Svaka čast kako si se "odomaćio" ovde, pa su počeli i "intelektualci" da uvažavaju tvoje mišljenje, a na početku beše drvlje i kamenje.....samo piči,dobar si.

Autor Ðenka 29 Maj 2010, 00:00

Djenka
Pa, kada ti jednog dana skupis da kupis sebringa, te nadjes "pravog" servisera ( recimo, kod Auto komande ), sipaces i ti "Adinol", on je "gusci, masniji, bolje podmazuje i sa njime kola manje trose ulja". Kolega koristi to ulje vec nekih 40.000 km i sa predjenih oko ukupno 70.000 motor mu odavno radi kao "traktor" i tesko je sedeti u kolima na "leru", a da ti sve plombe ne poispadaju. No, cim "uhvati" 2.000 rpm, malo se smiri ... Kaze da razmislja da "opet ode do majstora".
Takodje, jedan drugar sa ( prethodnim ) scenic-om koristi mineralno ulje i kaze da je bas "zadovoljan".
I tako, mislim, mozda je vreme da i ja, kao razuman covek, "batalim" sintetiku i da se okrenem prirodnim bogatstvima i "mineralima" :)))

Autor Moron 29 Maj 2010, 00:02

Đenka
Sintetičko 10w-40 http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx
Polusintetičko 15W-40 http://www.opieoils.co.uk/p-751-castrol-magnatec-15w-40-semi-synthetic-engine-oil-meets-acea-a3b3.aspx.

Imale su preporuke za VW i Škodu za ova ulja 15w-40

Autor Mange 29 Maj 2010, 00:11

Mange
Posle koliko predjenih "vangradskih" km posle zamene ulja je normalno da ulje kod dizela "potamni". Mislim, ne baš da pocrni, ali da evidentno vise nije bas svetlo. To pitam zato jer mi je kod starog HDI-a ( cak i posle skoro 100.000 predjenih km ) bilo normalno da i posle 3-4.000 km vangradske voznje ( u kracem periodu ) novo ulje ostane potpuno providno, skoro kao sto je i bilo ( u njega sam sipao Mobil 1 OW 40 ), dok kod ovog HDI-a ulje ( od "prvog dana" ) kao da se dosta brze "zaprlja" posle zamene ( tu ide ono ulje prilagodjeno za motore sa DPF ). Doduse, na novom sam do sada ulje menjao samo u servisu, a tamo se staro ulje ( koliko sam video ) bas i ne cedi dugo, tako da ga sigurno ostane oko 200 gr. ( dok sam ja na starom to "cedio" preko noci i meni je prosto neverovatno da se toliko ulja gotovo uvek preko noci unalo "ocediti" )

Autor Moron 29 Maj 2010, 00:22

Moron
dobra ti je fora za "noćno ceđenje"....šta kažeš još se prilično ocedi?
Ako ti je drugar ovaj sa (sebring-om), pomozi čoveku....vodi ga kod lekara, kao zbog "srca" a ustvari je zbog "glave"....kao što su hteli (Iliju Čvorovića) u filmu.
:)))

Autor Ðenka 29 Maj 2010, 01:55

Moron
O boji ulja nemoj da brineš. To zavisi od tipa i konstrukcije motora. Postoje motori koji ne mogu da ispuste svo ulje, tako da kad naspeš novo, ono odmah pocrni. Mnogi proizvođači zabranjuju ispiranje motora, pre sipanja novog ulja.
E sad ti moram reći da novo ulje nema najpovoljnije karakteristike, već treba da prođe neke kilometre. Znači ona čađ, je do neke mere i povoljna i motor je predviđen za to. Jedino je veoma bitno da ulje ima zahtevana deterdžentska svojstva, koja ne dozvoljavaju nastanak crnog taloga po delovima motora.
Znači originalno i odgovarajuće ulje i ne brini.

Autor Mange 29 Maj 2010, 23:25

Mange
Hvala ti. Ta me razlika izmedju ova dva motora bas "mucila". Sad mogu mirno da spavam...
A sta mislis o onom sistemu zamene ulja kod koga vakuum pupma isisava ulje? Zar tu ne ostaje previse starog ulja unutra?

Autor Moron 29 Maj 2010, 23:31

Moron
To zaboravi. Čak pojedini proizvođači to zabranjuju. Postoje krševi kojima je hartletovan štopl kartera pa za njih...

Autor Mange 29 Maj 2010, 23:34

Mange
I meni je to jako glupo ( osim za kola koja nemaju "cep" ). Taj sistem zamene ulja primenjuje recimo Tigar u svom "brzom servisu" kod Arene, a rece mi ćale da su njemu tako menjaali i na loganu u ovl. servisu.

Autor Moron 29 Maj 2010, 23:39