home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Evropsko tržište automobila pokazalo je proteklog meseca veliku zavisnost od toga da li su na snazi bile vladine mere podrške prodaji ili su isporuke zavisile isključivo od nivoa potražnje, tako da su rezultati od zemlje do zemlje neujednačeni.

Dok je francuska i italijanska prodaja kola podbacila, Španija je doživela ogroman skok od 45 odsto.

Prodaja putničkih automobila ohrabrena je sistemom "staro za novo" na glavnim evropskim tržištima, ali te mere su u jednom broju zemalja istekle ili će uskoro "ispariti", što će, prema proceni pojedinih analitičara mnoge autokompanije u drugom polugodištu ponovo gurnuti u krizu, za koju su mnogi tvrdili da je savladana.

U Italiji, gde su podsticaji prodaji ukinuti krajem prošle godine, majska prodaja pala je 13,79 odsto na godišnjem nivou, a "Fijat", čija su mala vozila niske emisije štetnih gasova uživala poreske olakšice, smanjio je udeo u ukupnoj domaćoj prodaji na ispod 30 odsto prvi put od decembra 2005. godine. Izgledi italijanskog tržišta, međutim, potpuno su neizvesni nakon što se vlada u Rimu priključila evropskom klubu zemlja koje su zbog finansijske krize zavele oštre mere štednje usvajanjem velikog paketa budžetskih kresanja.

U Francuskoj je još uvek na sceni vladina šema ubrzanja prodaje, ali na nižem nivou od hiljadu evra, koliko se ranije nudilo kupcima kada nabave "zeleno" vozilo i predaju staro, pa su isporuke novih automobila smanjene 11,5 odsto na godišnjem nivou u maju, na oko 187.000 registracija, objavilo je udruženje proizvođača CCFA.

U Španiji, gde kupci mogu da dobiju nadoknadu od 2.000 evra za kupovinu novih kola do kraja juna, prodaja novih automobila porasla je 44,6 odsto na oko 102.000 vozila u maju, prema podacima nacionalnog udruženja proizvođača Anfac.

Analitičari upozoravaju da evropski proizvođači automobila moraju dalje da smanjuju troškove na svim nivoima, da se udružuju i da više nego do sada ulažu u istraživanja i razvoj, pre svega u sektoru hibidnih i električnih vozila, kako bi mogao da se ublaži strah od masovnih otkaza među 2,2 miliona radnika direktno zaposlenih na izradi kola i njih oko deset miliona angažovanih u srodnim delatnostima.

S ukidanjem subvencija auto-sektoru, posledice će biti još teže i one će najviše pogoditi upravo mala ekološka vozila u čiji su razvoj uložene stotine miliona evra, upozoravaju stručnjaci CCFA.

Izvor : Biznisnovine.com

Foto : Seat


čitanja : 749



Komentari