
Nemački "Folksvagen" povećao je za 46 odsto kinesku prodaju u prvoj polovini godine, zahvaljujući uvođenju novih modela koji su privukli kupce, dok je japanska "Honda" prošlog meseca doživela pad isporuka do 2,7 odsto zbog štrajka u pogonima za izradu auto-delova.
U junu je prodaja "Honde" smanjena na oko 50.000
komada, iako je u prvih šest meseci zabeležen rast njene kineske prodaje od 22
odsto, prenele su agencije.
Ukupna prodaja putničkih automobila u Kini u junu je porasla 19 odsto u odnosu
na isti mesec 2009, na 1,04 miliona jednica, prema podacima Udruženja kineskih
proizvođača automobila u Pekingu.
"Folksvagen" je za šest meseci povećao isporuke u Kini na više od
950.000 vozila, a prodaja luksuznog brenda "audi" skočila je 64 odsto
na oko 110.000 vozila.
Martin Vinterkorn, izvršni direktor "Folksvagena", izjavio je u
aprilu da kompanija planira da izdvoji 4,4 milijarde evra (5,5 milijardi
dolara) u širenje proizvodnih kapaciteta i uvođenje novih modela na kinesko
tržiste.
Prošle godine, grupa "Folksvagen" je u Kini prodala 1,4 miliona
vozila i namerava da poveća godišnje isporuke na više od dva miliona u
srednjoročnom periodu, kazao je Vinterkorn.
Kini su ove godine ponuđeni novi modeli kao što je "tiguan",
sportsko-terensko vozilo "audi Q5", kao i nova "džeta."
Američki "Dženeral motors" (GM), najveći "Folksvagenov"
rival u Kini, povećao je isporuke za šest meseci ove godine 49 odsto, na 1,21
miliona vozila.
"Honda", japanski drugi najveći proizvođač, objavila je pad prodaje u
junu za 2,7 odsto, posle serije štrajkova zbog kojih je došlo do pada
proizvodnje. Njene isporuke u maju smanjene su 10,3 odsto u odnosu na isti
mesec minule godine.
Autor : Tanjug.rs