home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanska "Tojota" je bila upoznata sa mogućim greškama pedale za gas u svojim automobilima još od 2002. godine, ali nije preduzela nikakve mere kako bi taj problem rešila, zaključio je sud Los Anđelesu, razmatrajući tužbe 40 vlasnika automobila "tojota" i "leksus".

Prema rečima advokata tužitelja, nemarnost japanskog automobilskog koncerna pogodila je 40 miliona američkih vozača. 

Donoseći odluku, sud u Los Anđelesu se, između ostalog, pozivao i na dokumentaciju "Tojote", prema kojoj je koncern dobijao žalbe na nekontrolisano ubrzanje automobila još počev od 2002. godine, od trenutka kada su u automobile počele da se ugrađuju nove "elektronske" pedale akceleratora.

Uprkos tome, u vreme opoziva bezmalo devet miliona automobila i servisne kampanje, "Tojota" je uporno tvrdila da su probleme izazvale patosnice neodgovarajućeg oblika. Sem toga, japanski koncern je u samostalnoj kontroli utvrdio da su većinu havarija, nastalih navodno zbog nekontrolisanog ubrzanja, izazvali sami vozači.

Koncern je masovno povukao oko devet miliona automobila krajem 2009. i početkom 2010. godine, najviše zbog greške u pedali za gas, zbog koje je dolazilo do nekontrolisanog ubrzanja. U vreme sudske rasprave, u kojoj su učestvovali Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja SAD (NHTSA) i ministranstvo za saobraćaj,  utvrđeno je da je japanski proizvođač automobila znao za probleme nekoliko meseci pre povlačenja vozila, ali nije upozorio američke službe.

Zbog toga je "Tojoti" dosuđena najveća novčana kazna u istoriji proizvodnje automobila, od 16,4 miliona dolara, koju je platila sredinom maja. U aprilu ove godine NHTSA je objavila informaciju o tome da je "Tojota" mogla da bude upoznata sa greškama još 2006. godine i zahtevala da se kompaniji dosudi nova kazna.

Sem toga, Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja je zaključila da bi nekontrolisano ubrzavanje u modelima "leksus" i "tojota" moglo da bude uzrok smrti 89 ljudi. Iako je sudski proces po pitanju japanskog koncerna završen, vlada SAD je zabranila NHTSA da objavi njegove rezultate.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 1282



Komentari

89 američkih života! Samo, pa to je malo! Za svakog Amerikanca bi ja po jednu pokvarenu Tojotu.Jeste da je Tojota leš ali ovi ga preteraše više, oni ima dodaše sve i svašta. I za udese koje je izazvao General Motors.

Autor MasterHaosis 04 Avg 2010, 22:32

@MasterHaosis,
jesi li mozda primetio da je dokumentacija TOYOTINA to pokazala?

Autor mile antena 04 Avg 2010, 23:21

pokazala šta?

Autor MasterHaosis 05 Avg 2010, 02:55